Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Låt oss dela en pava över nätet - juli 2015 - Ca'Rugate Monte Fiorentine Soave Classico 2009

Hur bra var månadens vin (pris är inte en faktor)?

  • 95-100 Klassiskt, ett stort vin

  • 90-94 Exceptionellt, ett vin med överlägsen karaktär och stil

  • 85-89 Mycket bra, ett vin med speciella kvaliteter

  • 80-84 Bra, ett välgjort vin

  • 75-79 Mediokert, ett drickbart vin med ett antal skönhetsfel

  • 50-74 Kan inte rekommenderas

  • Deltar inte men vill se omröstningen!


Resultat är endast synlig efter lagd röst.

Beo

Medlem
Juli månadsvin blir (tillgång och årgång kontrollerad så det finns och stämmer).
  • Ca'Rugate (71053)
  • Monte Fiorentine , 2009
  • italien.gif

    Italien, Venetien, Soave, Soave Classico
  • 179:-
  • Flaska, 750 ml
Det finns 60 flaskor på hyllan att beställa. Årgången är 2009 så det är en mogen flaska.
Har druckit vinet tidigare men inte denna årgång. Flaska för egen del är redan beställd.
Länk till den svenska importören
 
Last edited:

Mattias Schyberg

Administratör
Juli månadsvin blir (tillgång och årgång kontrollerad så det finns och stämmer).
  • Ca'Rugate (71053)
  • Monte Fiorentine , 2009
  • italien.gif

    Italien, Venetien, Soave, Soave Classico
  • 179:-
  • Flaska, 750 m
Det finns 60 flaskor på hyllan att beställa. Årgången är 2009 så det är en mogen flaska.
Har druckit vinet tidigare men inte denna årgång. Flaska för egen del är redan beställd.
Länk till den svenska importören
Synd att jag personligen inte brukar vara så förtjust i Soave. Får hoppas att detta är ett kanonvin som omvänder mig. Kul!

Fixar såklart omröstningen och vinet är redan beställt. :)
 
  • Like
Reactions: Beo

Tomas Lindblom

fd Deppodi
Moderator
Jag hämtade ut min flaska idag, men fick årgång 2010. :( (Beställde via SB).
Jag misstänker att det kommer att drabba fler som har beställt vinet den här månaden.
 

Mattias Schyberg

Administratör
Jag hämtade ut min flaska idag, men fick årgång 2010. :( (Beställde via SB).
Jag misstänker att det kommer att drabba fler som har beställt vinet den här månaden.
Fan, det var då hällvete...ska det vara så jäkla svårt! :mad: Vi får hoppas att alla får fel och så reklamerar vi hela bunten, då kanske det blir märkbart dessutom!

Vad säger ni, ska vi vägra dricka 2010 och visa vårt missnöje? Jag är på!
 

Tomas Lindblom

fd Deppodi
Moderator
Jag har inget emot att dricka 2010. Nu har jag ändå flaskan i kylskåpet. Men jag är inte så kräsen av mig. :p
Årgång 2010 har fått ett snittbetyg på CT på 88,4p av 10 användare.
Årgång 2009 fick ett snittbetyg på CT på 89p av 3 användare.
 

Mattias Schyberg

Administratör
Jag har inget emot att dricka 2010. Nu har jag ändå flaskan i kylskåpet. Men jag är inte så kräsen av mig. :p
Årgång 2010 har fått ett snittbetyg på CT på 88,4p av 10 användare.
Årgång 2009 fick ett snittbetyg på CT på 89p av 3 användare.
Det är säkert inget fel på årgången, det är det faktum att man inte får det man beställer som är problemet och om man inte reagerar så blir det aldrig ordning på tomten (kanske inte spelar någon roll visserligen, med tanke på att det har hänt många gånger utan åtgärd).
 

Gurto

Medlem
Tänkte vara med denna gång. För mig spelar det ingen roll om vi kör på 2010. Men returnerar ni andra vinet för att visa missnöje gör jag det också.
 

Tomas Lindblom

fd Deppodi
Moderator
Det är säkert inget fel på årgången, det är det faktum att man inte får det man beställer som är problemet och om man inte reagerar så blir det aldrig ordning på tomten (kanske inte spelar någon roll visserligen, med tanke på att det har hänt många gånger utan åtgärd).

Ja det förstår jag. Jag känner ungefär som Gurto. Ni får bestämma!

Tänkte vara med denna gång. För mig spelar det ingen roll om vi kör på 2010. Men returnerar ni andra vinet för att visa missnöje gör jag det också.
 

thunberg

Flaskfantast
Administratör
Vad säger @Beo? Ska vi köra på 2010 om det nu är den som levereras eller ska vi returnera? Jag har min flaska liggande på SB, tänkte hämta ut den imorgon.
 
Trådskapare
Beo

Beo

Medlem
Fick min flaska aviserad. Ska hämta i morgon fredag. Trist att höra att årgången inte stämmer.
Svaret jag fick från Prime Wine var detta:
"Nedan information du har stämmer. Årgången är 2009. Det finns 61 flaskor i lager."
Det är säkert inget fel på årgången, det är det faktum att man inte får det man beställer som är problemet och om man inte reagerar så blir det aldrig ordning på tomten (kanske inte spelar någon roll visserligen, med tanke på att det har hänt många gånger utan åtgärd).
Har en liten tanke på hur vi kollektivt kan påverka detta med fel årgångar och det heter SEO. Återkommer när jag hämtat ut flaskan.
 
Trådskapare
Beo

Beo

Medlem
Vi kör med årgång 2010 eftersom alla (troligen) kommer att få den!

Även jag fick en 2010. Konstaterar att Prime Wine och Systembolaget inte kan leverera.

Den kommer att finnas med i den vita flighten på GBG BYOW på måndag så då får vi iallafall 12-13 tasting notes på en flaska.
I min tasting note kommer naturligtvis min besvikelse över att både Prime Wine och Systembolaget inte sköter sitt jobb ur konsumentsynpunkt = Leverera det man beställer.
Där kommer vi in på SEO (sökmotoroptimering) innebär kort att man använder ord och innehåll med högt sökvärde för att komma högt i sökningen på ex. google. Om vi alla gör noteringar här (egen tråd) ? om varför vi inte är nöjda och namnger inblandade parter och i förekommande fall även returnerar "felaktiga årgångar" så kommer det troligen att ge ett visst eko när man söker. Här kan säkert våra IT-experter hjälpa till med vilka ord och hur man lämpligen ger kritik för att komma högt vid sökningar. Har vi tur kanske vi kan få en dialog/svar från någon av våra "partners"

Vad säger @Beo? Ska vi köra på 2010 om det nu är den som levereras eller ska vi returnera? Jag har min flaska liggande på SB, tänkte hämta ut den imorgon.
Svaret på frågan är att vi kör 2010:an istället men uttrycker vårt missnöje enligt ovan.

Beställt. Kommer att returnera om det är fel årgång.
Du kan returnera. Du får den "blint" på måndag

Bevismaterial 1: nedan
IMG_0441.jpg
 

Mattias Schyberg

Administratör
Även jag fick en 2010. Konstaterar att Prime Wine och Systembolaget inte kan leverera.
Skall vi verkligen låta dem komma undan istället för att ta chansen och få flertalet runt om i Sverige att lämna tillbaka vinet? Om vi inte tar varje chans vi får att visa missnöje så kommer det aldrig bli ordning och reda rörande saker som detta.

Jag tycker att vi kollektivt bestraffar den raka vägen (inte den svenska med knuten näve i fickan), i vilket fall kommer jag göra det om vinet är annat än det jag har beställt!
 

Dexter

Medlem
Kan bara säga att PrimeWine inte kommer märka något om ni returnerar flaskorna..De har säkert 500 artiklar i sitt sortiment och ekonomisk så omsätter de säkert 100-tals miljoner så de skiter nog i den lilla kostnaden..

De två som kommer märka det är den som gör return på butiken, tar ca 15 min att göra. Och det är ju ingen rolig syssla eller vad säger du @ChristianB
Och den som jobbar på PostNords lager som tar i mot paketet och lägger in flaskan i saldot igen. Som inte bryr sig.

Så vill man att PrimeWine ska märka det så är det bara att alla mailar till de och framför sin åsikt...
http://www.primewinegroup.com/kontakta-oss
 

Mattias Schyberg

Administratör
Kan bara säga att PrimeWine inte kommer märka något om ni returnerar flaskorna..De har säkert 500 artiklar i sitt sortiment och ekonomisk så omsätter de säkert 100-tals miljoner så de skiter nog i den lilla kostnaden..

De två som kommer märka det är den som gör return på butiken, tar ca 15 min att göra. Och det är ju ingen rolig syssla eller vad säger du @ChristianB
Och den som jobbar på PostNords lager som tar i mot paketet och lägger in flaskan i saldot igen. Som inte bryr sig.

Så vill man att PrimeWine ska märka det så är det bara att alla mailar till de och framför sin åsikt...
http://www.primewinegroup.com/kontakta-oss
Mejla dem är en bra idé OCH låta bli att hämta ut av ren princip. Dessutom kan vi ju gnälla här i tråden om inte annat. På så vis så bestraffar vi på tre olika vis och får maximal effekt. Kanske finns det fler sätt?
 

thunberg

Flaskfantast
Administratör
Jag hämtade ut min årgång 2010 idag, hänger på provningen.

Jag tror personligen att genom att vi visar vårt missnöje genom att maila Primewine eller SB inte kommer leda någon vart. Är inte detta egentligen ett fall för konsumentombudsmannen? Vi får inte vad vi beställer/betalar för.
 
Toppen