Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Låt oss dela en pava över nätet - September 2017 - Lioco Chardonnay Sonoma County 2015.

Hur bra var månadens vin (pris är inte en faktor)?

  • 95-100 Klassiskt, ett stort vin

    Votes: 0 0,0%
  • 75-79 Mediokert, ett drickbart vin med ett antal skönhetsfel

    Votes: 0 0,0%
  • 50-74 Kan inte rekommenderas

    Votes: 0 0,0%

  • Total voters
    23
  • Poll closed .

Mattias Schyberg

Administratör
Trevlig och snygg stämmer såklart men i den övriga delen av presentationen hanterar @Kostjan sanningen med lika stor respekt som Juholt brukar/brukade göra...

Jag ska göra ett tappert försök!
Jag har varit med och provat vid ett par tillfällen men det är väldigt länge sen nu, jag har mao dålig koll på vad som testats och vad det kan vara dags för. Ett vin från regionen Piamonte kanske, det är det nog inte många som testat ;).
Återkommer.
Nä, Piamonte och druvorna nabbiolo, barbara och dalcetto hör inte till vanligheterna direkt! Kör på det!

Sorry, kunde inte motstå. ;)
 

thunberg

Flaskfantast
Administratör
Ett vin från regionen Piamonte kanske, det är det nog inte många som testat ;)
Piamonte är en kommun i Colombia Den ligger i departementet Cauca, i den sydvästra delen av landet, 500 km sydväst om huvudstaden Bogotá. Antalet invånare är 7 083. (Wikipedia)
Det känns som ett måste i sann finewines.se anda att ta reda på om det verkligen finns en vinproduktion i området eller inte. Om det finns är nästa utmaning att få hem tillräckligt många flaskor för att vi alla ska kunna prova.

EDIT: noterade just att Piemonte stavas tydligen Piamonte (El Piamonte) på spanska så helt fel blev det inte.
 
Toppen