Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Låt oss prata om finlakrits

Bastardo

Medlem
Det här ämnet är inte diskuterad här sen förut, vad jag kan se. Kom gärna med förslag om finlakrits som du gillar. Så klart kan man nämna också mer normala lakritssorter om de håller hög klass, men helst sådana märken och fabrikat som anses lite finare och som är relativt dyra om man jämför med mer ordinär lakrits.
Nu när det har varit ganska länge även på tapeten, vore det hög tid att även FW börjar ta upp ämnet. Min vinvän berättade att lakrits och rödvin passar mycket bra ihop. Så var så god, ordet är Ert! :D Jag flikar in sen lite senare, om intresset finns.
 

KockJohan

Cioccolato Catering
Leverantör
Det här ämnet är inte diskuterad här sen förut, vad jag kan se. Kom gärna med förslag om finlakrits som du gillar. Så klart kan man nämna också mer normala lakritssorter om de håller hög klass, men helst sådana märken och fabrikat som anses lite finare och som är relativt dyra om man jämför med mer ordinär lakrits.
Nu när det har varit ganska länge även på tapeten, vore det hög tid att även FW börjar ta upp ämnet. Min vinvän berättade att lakrits och rödvin passar mycket bra ihop. Så var så god, ordet är Ert! :D Jag flikar in sen lite senare, om intresset finns.
Bulows slowcooked ekologiska är riktigt fin.
Annars är Haupts färska saltlakrits och skumpa en spännande kombo tycker jag
 
Trådskapare
Bastardo

Bastardo

Medlem
Jag köpte de här på Åhlens Outlet i söndags, mycket billigare än annanstans:
Lakritsfiskar, rökta, Kolsvart, Malmö – inte så speciellt goda med tanke på priset. De fiskar som säljs som lösvikt ligger inte så mycket efter, tycker jag
Nordiskt Lakritskök, Salt Karamell & Brynt Smör – jättegoda, expediten rekommenderade dem. Knapriga runda kulor som det går inte att sluta äta innan burken ör tom. :D Väldigt fin blandning av just de smakerna som lakritsen heter.
Nordiskt Lakritskök, Salt Lakrits – mycket goda, men som alltid, tillverkarna är duktiga att ta betalt.
Vildmedvin har ganska mycket lakrits på deras sortiment också, samt övriga delikatesser, man behöver inte alltid köpa enbart drickbart.
P.S. Om ni känner till någon sajt där man ger betyg åt olika finlakrits, så är jag oerhört sugen att veta det.
 
Toppen