This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!
Ibland får man med delar av förpackningar i den organiska maten, som tex Mamma Scans Köttbullar eller pizzakartong. Men oftast är det rätt ok mat.Lagom till mitt besök dessutom. Nu börjar det närma sig - känner redan lite pirr och har skyhöga förväntningar.
Jo, det blir nog ett litet inlägg här kan jag tänka mig...Ser fram mot @Matlen s bidrag till denna tråd inom kort. Julafton är ju som gjord för denna restaurang.
Romantiskt, gott och makalöst!
...så får du förbereda dig på att komma tillbaka då vi byter tråd från 2 till 3Jo, det blir nog ett litet inlägg här kan jag tänka mig...
Det är ju det som är definitionen av tre stjärnor enl Michelinarna: värd en egen resa.@StefanAkiko, jag ska till Seoul i vår (april antagligen). Dina restaurangrapporter från Tokyo gör mig sugen att flyga via Tokyo och stanna där en kväll på vägen...
Det är ju det som är definitionen av tre stjärnor enl Michelinarna: värd en egen resa.
Skulle vara fantastiskt roligt att äta och dricka lite tillsammans med herrn.
Maj är vi upptagna med väldigt många gäster och VM i kampsport här i Tokyo, men annars så finns goda utrymmen i kalendern.
Om du har två dagar att ika för Kyoto, så är det kanske den varmaste rekommendtionen.Detsamma! Jag återkommer! Jag är väldigt nyfiken på Tokyo också.
Magiskt!Så, nu har även jag haft chansen att besöka denna underbara restaurang, närmare bestämt igår.
En viss norrländsk japan har inte överdrivit med sina lovord - maten är grymt välsmakande och superbt balanserad rakt igenom. Ett måste för den som har vägarna förbi Tokyo!
Till maten dracks lite rejält mogen Rioja (1984 Conde Valdemar Gran Reserva), en skvätt Napa-Merlot (som en kyss av solmogen frukt!), Sauternes, Côte-Rôtie, oxiderad naturvinsriesling och säkert något mer.
Visa bifogad bild 3005
Fokus låg dock på maten denna kväll. Riojan höll klart måttet genom de flesta rätterna med sin burgundiska kropp, fina mognadstoner och mineralitet (flinta, torkade körsbär, rotfrukt, kryddor kräftspad, läder och blyerts 91p). Satan vad vitalt vin trots sin ålder! Côte-Rôtie'n dracks till ankan då Riojan hunnit ta slut. Elegant och härlig, men jag analyserade inte vid detta tillfälle då maten tog all fokus, men det är ett vin jag gärna dricker igen. Sauternes'n gjorde sitt jobb till de avslutande desserträtterna, men kändes förhållandevis medioker (88p).
Har aldrig haft en bättre julafton, dessutom delades den med världens trevligaste sällskap, dvs @StefanAkiko och våra härliga fruar!
Nu kommer en strid ström av bilder från kvällens matorgie...
Visa bifogad bild 2995
Visa bifogad bild 2996
Visa bifogad bild 2997
Visa bifogad bild 2998
Visa bifogad bild 2999
Visa bifogad bild 3000
Visa bifogad bild 3001
Visa bifogad bild 3002
Visa bifogad bild 3003
Visa bifogad bild 3004
Visa bifogad bild 3006
Jädrar i min låda vilken magisk kväll! Kan inte riktigt göra den rättvisa i denna tråd, så ni får nöja er med att fantisera.
Tack @StefanAkiko! Som tur är så är det fler kvällar på annan ort inplanerade utöver detta, annars hade det känts tomt nu.
Satan personifierad! Fast ödmjuk och snäll. En bra anledning till att vara agnostiker.