Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Letar vinställ

Jos

Medlem
Letar efter ett vinställ att ha i köket. Kan vara antingen vägghängt eller stå på golv/hylla, - har inte bestämt mig ännu. Snyggt är ända kravet..... Och vitt tror jag.



mattias-009-640x4801-400x266.jpg

Det här som någon lirare i Växjö bygger är lite coolt men det är ändå något annat jag söker...


1155438-rescaledpic-280x405.jpg

Den här typen är också lite balla men i så fall måste det vara vitt..

Tips på fina ställ mottages tacksamt!
 
Trådskapare
Jos

Jos

Medlem
SV: Letar vinställ

kayaker skrev:
Varför inte en vinkyl?

Därför att jag vill ha ett ballt vinställ istället för en kyl :)
 

Elvis

Medlem
SV: Letar vinställ

Jag tycker att det är snyggt med rektangulära hyllor som delas av på diagonalen, till exempel så här:
vinkal3.jpg


Du får anlita en snickare och platsbygga en!
 

anders

Medlem
SV: Letar vinställ

Jag tycker att det ser lite märkligt ut med ett vitt vinställ...

33oku1g.jpg


Du får nog fundera ett varv till där... ;)

Elvis skrev:
Du får anlita en snickare och platsbygga en!

Det ska en riktig karl klara själv...

Förslag: Limma lättbetongblock på plats, klä dessa med kakel alt. måla med strukturfärg (lättare), fixa hyvlat limträ som hyllplan. Klart.
 

kayaker

Cyklist
SV: Letar vinställ

Elvis skrev:
Jag tycker att det är snyggt med rektangulära hyllor som delas av på diagonalen, till exempel så här:
Det är väldigt praktiskt och utrymmeseffektivt också!
 
Trådskapare
Jos

Jos

Medlem
SV: Letar vinställ

Elvis: Nja... Eller jo kanske. Platsbygga kan vara helt rätt. Dock behöver jag inte anlita någon att göra själva jobbet utan det fixar jag utan problem själv. Det jag skulle behöva anlita någon till är något långt viktigare, - att rita den. Får se om det kan vara något. Är ju inget stort utrymme vi pratar om så det kanske är lite overkill.

Vis av erfarenhet sen jag byggt om två lghter själv så finns det dock oftast någon som har gjort någon lika snygg(oftast snyggare) konstruktion innan, - och ofta till ett mycket billigare pris...

Anders: Nope, - vitt e snyggt. Man kan aldrig få för mycket vitt. Psykopatvitt!
 

anders

Medlem
SV: Letar vinställ

pln skrev:
Har inte direkt koll på din smak men jag tänkte bara bidra med ideér. Jag gjorde denna förut... vet inte om du sett den men jag la ut den på ett annat forum förut. Om du gillar att blanda trä och metall kanske du kan få lite insperation där. Måste bara säga också att belysningen är mycket diskretare än det ser ut.
http://sv.tinypic.com/view.php?pic=bfi1c7&s=6
http://sv.tinypic.com/view.php?pic=w9btxs&s=6

Och Nordsjö Bindoplast används för att måla över etiketten vid blindprovning antar jag... ;)

Fräckt ställ dock.
 
Toppen