Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

LG, - dålig ekonomi eller bara giriga?

CH

Medlem
SV: LG, - dålig ekonomi eller bara giriga?

Får inte upp bilden utan kommer bara till ladda-upp.com första sida.
 
SV: LG, - dålig ekonomi eller bara giriga?

CH skrev:
Blir samma reslutat även där. Spelar ingen roll vilken browser jag använder.
Kan någon lägga upp brevet som en bild istället för en länk?

Here you go.

PS. Jag förstår inte kommentaren om girighet, jag får detta nyhetsbrev gratis, hårt att anklaga någon för att vara girig om de skickar ut det utan kostnad för mottagaren.


lg_nyhetsbrev-197.jpg
 

Peder

Medlem
SV: LG, - dålig ekonomi eller bara giriga?

Fungerar i Internet Explorer - men inte i Firefox.

Vintipset måhända kanske vara lite trist, men var kommer girigheten in i bilden?
 
Trådskapare
Jos

Jos

Medlem
SV: LG, - dålig ekonomi eller bara giriga?

Peder skrev:
Fungerar i Internet Explorer - men inte i Firefox.

Vintipset måhända kanske vara lite trist, men var kommer girigheten in i bilden?
Att använda sin adresslista över betalande prenumeranter till att skicka ren reklam och kalla det Nyhetsbrev.

Om jag får ett nyhetsbrev via mail från en tidning som jag betalar för så förutsätter jag att det är just det, - ett nyhetsbrev. I det här fallet har en importör betalat LG för att skicka ut ett reklammail lite smått förtäckt genom lite dravel om Barbera och sen en beskrivning om deras 75-kronors vin som också råkar vara det billigaste på SS. Jag är ok med reklam men då ska de inte gå som nyhetsbrev. Fortsätter LG att skicka reklam under namnet Nyhetsbrev så hamnar de snart i skräpfiltret hos de flesta och då har de mjölkat ur sin kundbas på ett korkat sätt...

Givetvis lägger man in reklam även i sina nyhetsbrev men det här är endast reklam betalat av importören.

20120217140048-193.45.43.33.jpg
 
SV: LG, - dålig ekonomi eller bara giriga?

Jos skrev:
Att använda sin adresslista över betalande prenumeranter till att skicka ren reklam och kalla det Nyhetsbrev.

Om jag får ett nyhetsbrev via mail från en tidning som jag betalar för så förutsätter jag att det är just det, - ett nyhetsbrev. I det här fallet har en importör betalat LG för att skicka ut ett reklammail lite smått förtäckt genom lite dravel om Nebbiolo och sen en beskrivning om deras 75-kronors vin som också råkar vara det billigaste på SS. Jag är ok med reklam men då ska de inte gå som nyhetsbrev. Fortsätter LG att skicka reklam under namnet Nyhetsbrev så hamnar de snart i skräpfiltret hos de flesta och då har de mjölkat ur sin kundbas på ett korkat sätt...

Ok, då fattar jag, jag däremot är inte en betalande prenumeranter så blir inte så upprörd när jag får samma brev. LG kör ibland lite för mycket av betald reklam som nyheter. Vänsterkolumnen på deras hemsida är i princip endast betalda placeringar. Jag har kommenterar det till Livets Goda men fick något ickesägande svar om att Livets Goda visst släppte det som nyhet (copytexten var skriven av leverantören)

Så håller med dig, en tidning ska inte kalla produktplaceringar för nyheter.
 
Trådskapare
Jos

Jos

Medlem
SV: LG, - dålig ekonomi eller bara giriga?

Peder skrev:
Fungerar i Internet Explorer - men inte i Firefox.

Vintipset måhända kanske vara lite trist, men var kommer girigheten in i bilden?
Kul att du kallar det vintips, - fungerar tydligen ;)
 

Peder

Medlem
SV: LG, - dålig ekonomi eller bara giriga?

Nu hänger jag med också! Är själv inte betalande prenumerant, men förstår tanken och tycker det faktiskt är lite fult att skicka mailreklam bara för att man prenumererar på en tidning. Det är dock bra att man kan avregistrera sig väldigt lätt och man behöver ju då enbart få nyhetsbrevet första gången och aldrig mer om dom håller sitt ord.
 
Trådskapare
Jos

Jos

Medlem
SV: LG, - dålig ekonomi eller bara giriga?

Peder skrev:
Nu hänger jag med också! Är själv inte betalande prenumerant, men förstår tanken och tycker det faktiskt är lite fult att skicka mailreklam bara för att man prenumererar på en tidning. Det är dock bra att man kan avregistrera sig väldigt lätt och man behöver ju då enbart få nyhetsbrevet första gången och aldrig mer om dom håller sitt ord.
Njaa.. tror inte det. ;)

Jag bryr mig inte så mycket om reklammail men att försöka luras genom att skicka det med avsändare från LG och kalla det Nyhetsbrev fast det endast är reklam tycker jag är korkat. Lite som att kissa i sängen... De tjänar lite slantar tills folk tröttnar och avregistrerar sig.
 
SV: LG, - dålig ekonomi eller bara giriga?

Det jag inte gillar med Livets Goda är att de publicerar rena annonser som nyheter. Rent pressetiskt tycker jag det är viktigt att skilja på vad man som utgivare står för och vad som kommer från leverantörer.

Om man tittar på Livets Godas hemsida så märker de ut betalda annonser men samtidigt tar man in redaktionell text direkt från leverantörerna, publicerar dem som nyheter och med avsändare Livets Goda. Det ger ett intryck att texten kommer från tidningen, dvs det finns någon slags journalistisk opartiskhet.

Påtalade detta för Livets Goda men fick som sagt ett svar tillbaka att de visst gick igenom vad de publicerade. En enkel googlesökning på texterna visar klart på motsatsen. Men att bli idiotförklarad börjar jag ju bli van vid :)

a27201222054P552a.jpg
 
Toppen