Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Lite ändringar på struktur

chambertin

Medlem
SV: Lite ändringar på struktur

Jag tycker det är synd att bryta sönder forumet i för många undergrupper och att behöva starta en tråd när man öppnat en flaska vin och vill skriva lite.
Klart mycket roligare och underhållande att läsa alla inlägg i en tråd som handlar om vin folk druckit eller köpt. Framför allt när man varit borta ett tag och inte läst så mycket. Då går man snabbt igenom de klistrade trådarna av de som har nya inlägg (vilket ofta brukar vara "Idag dricker vi" + några andra).

Behöver Admin banta trådens storlek av olika anledningar så kan vi ju starta en ny "Idag dricker vi - ÅrXXYY" i början på året.

IMHO
/Erödmjukevästsvenskeblandmissbrukaresominteskullevetaallsvarhanskulleskrivaomdetfannstavlorförvarjejävlavindistrikt.
 
Trådskapare
A
SV: Lite ändringar på struktur

chambertin skrev:
Jag tycker det är synd att bryta sönder forumet i för många undergrupper och att behöva starta en tråd när man öppnat en flaska vin och vill skriva lite.
Klart mycket roligare och underhållande att läsa alla inlägg i en tråd som handlar om vin folk druckit eller köpt. Framför allt när man varit borta ett tag och inte läst så mycket. Då går man snabbt igenom de klistrade trådarna av de som har nya inlägg (vilket ofta brukar vara "Idag dricker vi" + några andra).

Behöver Admin banta trådens storlek av olika anledningar så kan vi ju starta en ny "Idag dricker vi - ÅrXXYY" i början på året.

IMHO
/Erödmjukevästsvenskeblandmissbrukaresominteskullevetaallsvarhanskulleskrivaomdetfannstavlorförvarjejävlavindistrikt.
Det kommer inte att bli undergrupper för varje distrikt, vi har demokrati och med demokrati har vi byråkrati. Som den byråkrat jag är så kommer jag inte tillåta det. Vad vi pratar om är ETT underforum för dryckesnoteringar med fria trådar ELLER en ny idag dricker vi tråd.
 

Jimmy Forsman

Missförstått geni. Gravt blygsam. Despot.
SV: Lite ändringar på struktur

Per Stade skrev:
Ett utmärkt förslag

Det är väl nästan på gränsen i ett forum för folk med smak


Girl you gonna miss me.

Åter till verkligheten: Om vi ska ha ett underforum med lösa provningar hur ska de läggas upp?

1) En tråd per individuellt dryckestillfälle där man listar allt man drack under sagda tillfälle.
2) En tråd per individuell produkt som dracks vid sagda tillfälle.


Om alternativ två så krävs ju en stilistisk guide för hur inläggen ska skrivas för bästa översikt och tydlighet.

Om man lägger upp de individuella vinerna så blir det ju väldigt snabbt många poster. Jag lade upp några exempel på Swin.se. För att få överblick så måste man ju lägga upp någon sökbar faktor i trådnamnet så att man kan söka på sina "favoriter" och hitta exempelvis allt om bourgogne.
 

CH

Medlem
SV: Lite ändringar på struktur

Svider att behöva säga det men Jimmy har en poäng i det hans skriver. De gånger vi träffas och öppnar flaskor, hur skulle vi förmedla det? En ny tråd för varje flaska skulle bli ganska jobbigt. Visst hade det varit trevligt att ha ett bra arkiv där allt varit strukturerat efter vilken flaska det är och snacket kring den men samtidigt vill jag inte att det ska bli ett stelt och strukturerat forum. Det är ju lite av det roliga när en tråd går ifrån sin rubrik och spårar ur. Många bra diskussioner på forumet har startat så.

Kanske bättre att enas om hur man ska posta i en stor tråd för att lättare hitta när man söker?
 

Jimmy Forsman

Missförstått geni. Gravt blygsam. Despot.
SV: Lite ändringar på struktur

CH skrev:
Svider att behöva säga det men Jimmy har en poäng i det hans skriver. De gånger vi träffas och öppnar flaskor, hur skulle vi förmedla det? En ny tråd för varje flaska skulle bli ganska jobbigt. Visst hade det varit trevligt att ha ett bra arkiv där allt varit strukturerat efter vilken flaska det är och snacket kring den men samtidigt vill jag inte att det ska bli ett stelt och strukturerat forum. Det är ju lite av det roliga när en tråd går ifrån sin rubrik och spårar ur. Många bra diskussioner på forumet har startat så.

Kanske bättre att enas om hur man ska posta i en stor tråd för att lättare hitta när man söker?

Bristen på respekt...

Gråter.
 
Trådskapare
A
SV: Lite ändringar på struktur

CH skrev:
Svider att behöva säga det men Jimmy har en poäng i det hans skriver. De gånger vi träffas och öppnar flaskor, hur skulle vi förmedla det? En ny tråd för varje flaska skulle bli ganska jobbigt. Visst hade det varit trevligt att ha ett bra arkiv där allt varit strukturerat efter vilken flaska det är och snacket kring den men samtidigt vill jag inte att det ska bli ett stelt och strukturerat forum. Det är ju lite av det roliga när en tråd går ifrån sin rubrik och spårar ur. Många bra diskussioner på forumet har startat så.

Kanske bättre att enas om hur man ska posta i en stor tråd för att lättare hitta när man söker?
Varför behöver vi en tråd för varje flaska, jag ser att vi har en tråd för de tillfällen man dricker nåt, alternativt om man dricker en flaska så kör man i en tråd som redan finns kring det vinet eller startar en ny. Personligen hittar jag sällan något i "nu dricker vi". Jag söker alltid via Google då sökmotorn är bättre än den inbyggda
 
Toppen