Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Lite rookie Napa Valley frågor.

widell

Medlem
God kväll kamrater.
Jag kryper till korset, mina Napa Valley kunskaper är obefintliga. Vet inte vilka hus som är bra och vilka år man ska satsa på.
Därför vill jag självklart lära mig mer.

I dagsläget har jag inte "råd" att åka till "Tvätteriet" och dricka igenom batteriet för att bilda mig en egen uppfattning, tur det kanske.
Läst lite bloggar och nyhetsbrev för att få lite tips, men 95% av vinerna är ett hyfsat stort projekt att få tag på.

Söker därför:
6 röda viner av olika karaktär, roliga och mindre roliga upplevelser enligt DIG.
Prisklass 200-1000 / flaska. Bör finnas på SB's BS eller ORD. Vet att utbudet kanske inte är det bästa, men något finns det säkert?
Gärna zinfandel, Pinot Noir eller syrah.


Tips på annat vitt och rött i Kalifornien mottages gärna också.

Tack på förhand!

Hälsningar
Alexander
 
Toppen