Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Long time no see

Trådskapare
Krisman

Krisman

Medlem
Tack och gott att höra @Elvis.
Det var väldigt tråkigt att höra om Pelle :( Hoppas de serverar Krug i den himlen han är nu.
 

Mattias Schyberg

Administratör

v_skogh

Medlem
Ja, ditt alias känner jag igen.
Krugvertikalen och nått inferno kanske?

Krugvertikalen mins jag än idag.
Satt senast för någon dag sedan och kikade igenom bilderna.
KRUG-3.jpg
 

Jimmy Forsman

Missförstått geni. Gravt blygsam. Despot.
Jag har varit dålig på att skriva de senaste åren, ena anledningen var att jag helt tappade intresse för vin efter att ha jobbat med det på tok för länge; speciellt ointressant blev det mot slutet när man skulle sitta och köpa in viner för runt en euro och sälja ohemult dyrt. Jag gick in i vinväggen kan man väl säga.
Har dock märkt att jag börjar hitta tillbaka igen. Så jag kommer att försöka skriva mer här under 2016; även om egenföretagarlönen inte tillåter några jätteutsvävningar på vinfronten. :)
 

Mattias Schyberg

Administratör
Jag har varit dålig på att skriva de senaste åren, ena anledningen var att jag helt tappade intresse för vin efter att ha jobbat med det på tok för länge; speciellt ointressant blev det mot slutet när man skulle sitta och köpa in viner för runt en euro och sälja ohemult dyrt. Jag gick in i vinväggen kan man väl säga.
Har dock märkt att jag börjar hitta tillbaka igen. Så jag kommer att försöka skriva mer här under 2016; även om egenföretagarlönen inte tillåter några jätteutsvävningar på vinfronten. :)
Låter alldeles lysande tycker jag. Cirkeln är således sluten. :)

Välkommen hem Jimmy!
 
Trådskapare
Krisman

Krisman

Medlem
Jag har varit dålig på att skriva de senaste åren, ena anledningen var att jag helt tappade intresse för vin efter att ha jobbat med det på tok för länge; speciellt ointressant blev det mot slutet när man skulle sitta och köpa in viner för runt en euro och sälja ohemult dyrt. Jag gick in i vinväggen kan man väl säga.
Har dock märkt att jag börjar hitta tillbaka igen. Så jag kommer att försöka skriva mer här under 2016; även om egenföretagarlönen inte tillåter några jätteutsvävningar på vinfronten. :)
Som sagt välkommen hem. :)
Vet exakt vad du menar, men det är rätt härligt när intresset och suget smyger sig på en igen.
 

Erica L

Medlem
Ja men om @Jimmy Forsman kan ta sig tillbaka så kan väl jag! Har inte helt gått in i vinväggen men lite ändå. Det blev för många provningar där man behövde hitta någonting lättillgängligt och relativt lågt prissatt att skriva om. Kändes inte som det fanns något intresse i tidningsbranschen för de stora frågorna som monopolet, socker i vin, de skapade vinerna, marknadsföringen som driver BS-inkvalningarna etc. Det finns ingen betalningsvilja för journalistik och ingen möjlighet att hålla sig helt oberoende (jag drar helt enkelt in för lite pengar för att kunna betala för mina egna prover, resor etc och tidningarna har noll budget för det). Konsumenter på de provningar jag höll gillade alltid de likriktade charmiga vinerna bättre än någonting med "terroir". Halva branschen verkar vara alkoholister med stora egon. Jag lackade ur lite, kunde inte tända till på vin. Så det passade kanske utmärkt att bli på smällen i somras.

Nu, efter sex månader med högst begränsad konsumtion (vilket är mer än barnmorskan skulle acceptera om hon visste) så börjar det spira lite igen. Dricker ju nu bara för upplevelsen av vinets smak och doft (håller mig till max ett glas om dagen). Senaste veckan har jag piggnat till på viner på blaufränkisch och veckan innan det var det några roliga odlarchampagner.
Igår kom jag igång med en låååång diskussion om svavel med Magnus Ericsson och Miguel Cruz på fejjan. Och nu hittade jag hit igen. Hoppas det inte blir enda gången o_O
 

Lambo

Medlem
Tjena!!!! Många många år sedan jag hittade hit senast. Kul att se att det fortfarande e bra tryck på forumet och att flera rävar fr det glada 00-talet fortfarande e aktiva, WAY TO GO!!!! Trist att höra om Pelle, RIP.

E det någon som kommer ihåg vilket år vi körde Krug-vertikalen, fortfarande en av de absolut bästa (om inte den bästa!!!!) provningar jag varit på. Om nån råkar sitta på fler bilder så dela gärna med er.

Dricker fortfarande vin och njuter till fullo av min vinkällare. Stora skillnaden idag fr 00-talet e att jag har kidz och tiden för hänga på forum samt provningar e tyvärr knapp. Speciellt när man har en jävla massa andra intressen o jobb som oxå bråkar om tiden... Lite kuriosa är att jag denna sommar uppdaterade min vinkällare med ett rum m ventilation för cigarr, äntligen kan jag röka inomhus utan att förgifta familj el viner :)

Har BTW sålt min Lambo så jag borde byta nick. Har dock fortfarande ett stort sportbilsintresse o kör idag Ferrari & Porsche (självklart luftkyld Porsche...) :)

Mvh, Lambo
 
Last edited:

vintomas

Numera lågaktiv bloggare
Tjena!!!! Många många år sedan jag hittade hit senast. Kul att se att det fortfarande e bra tryck på forumet och att flera rävar fr det glada 00-talet fortfarande e aktiva, WAY TO GO!!!! Trist att höra om Pelle, RIP.

E det någon som kommer ihåg vilket år vi körde Krug-vertikalen, fortfarande en av de absolut bästa (om inte den bästa!!!!) provningar jag varit på. Om nån råkar sitta på fler bilder så dela gärna med er.
...
Har BTW sålt min Lambo så jag borde byta nick. Har dock fortfarande ett stort sportbilsintresse o kör idag Ferrari & Porsche (självklart luftkyld Porsche...) :)
Snacka om att inlägget illustrerar hur forumet måste ha förändrats sedan dess... o_O Man har liksom lite svårt att se en Graham Beck i en iskylare i en Lamborghini... :cool:
 
Toppen