Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Louis Roederer 1928

SUPRA

Bäst
En flaska Louis Roederer 1928 landade precis, perfekt kyld :D
Jag gav €122 för den på vinst och förlust.

Tydligen var exemplaret de testade på Millennieprovningen madeiriserad, är det möjligt att se det på flaskan?

Betyg: 96/96.

Alla som har glada tillrop, idiotförklaringar eller annan intressant information om denna flaska är välkomna att skriva.

e312_1.JPG


e6e2_1.JPG
 
SV: Louis Roederer 1928

Från Cellartracker:

The next flight was comprised of four glasses, and I gave a hint early on: one producer, three decades. The first Champagne had amazing color, all the more so given its age. It was a ‘wow’ nose, full of vanilla bean and sugar crystals. Nutty and creamy with a nice foresty complexity, there were also hints of marzipan and bread crust from a fresh baguette. Its vanilla cream flavors were decadently good, ‘butterscotchy’ as Jerry put it, and one hour later this bottle of 1928 Louis Roederer was still singing. Old Roederer is still one of Champagne’s best-kept secrets, and it was easy to see why Big Boy calls 1928 ‘Champagne’s greatest vintage’

En liten undran efter att med en blandning av avundsjuka och förundran följt dina inköp, du har inte en bakgrund som ekonomichef på Paynova och Diamyd?
 

Keen

slan
SV: Louis Roederer 1928

shorepower skrev:
Från Cellartracker:

En liten undran efter att med en blandning av avundsjuka och förundran följt dina inköp, du har inte en bakgrund som ekonomichef på Paynova och Diamyd?


Hehe, vet vem det är som åkte dit på det där. En löst bekant faktist.


Men sjukt häftigt köp och riktigt bra pris.
 
Trådskapare
SUPRA

SUPRA

Bäst
SV: Louis Roederer 1928

shorepower skrev:
Du har inte en bakgrund som ekonomichef på Paynova och Diamyd?

Haha, nej. Han verkade ju mest sprutat Champagne, vilket jag aldrig gjort. Hade turen att för en gångs skull hoppa av börsen i (alltför) god tid.
Och att titta på pengar på ett räntekonto var för tråkigt, och så upptäckte jag att det var kul att samla lite skumpa.
Har varit väldigt aktiv över Dec-Jan men det lugnar sig nu, jag lovar. Innan nyår är det ju alltid en massa intressanta släpp,
och sen över Julen var jag sjuk så satt och surfade mycket och nu trillar beställningarna in.

Anledningen till att jag köpte den här flaskan var att den var relativt bra prissatt (eller?), den var gammal och från ett respekterat märke, noterna/betygen var bra
och tanken var att sälja den på systembolagets vinauktion, så man kan lära sig hur det fungerar.

Och det är nog sällan om ens någonsin som jag kommer att dricka en så gammal skumpa. Så jag kommer behålla den till ett bra tillfälle.
 
SV: Louis Roederer 1928

Låter bra. Tipsa gärna någon gång var du handlar. Vill ha en del årgångar av viner som jag saknar för att kunna köra lite vertikaler. Saknar till exempel Salon 1990.

Med den mängd du köper, om inte du redan har ett program. Prova www.cellartracker.com
Ger dig tillång till rätt mycket information om olika viner kombinerat med ett bra system för att hålla en katalog.
 

Per Stade

Lege artis
SV: Louis Roederer 1928

SUPRA skrev:
En flaska Louis Roederer 1928 landade precis, perfekt kyld :D
Jag gav €122 för den på vinst och förlust.

Var det inklusive frakt? ;)

SUPRA skrev:
Alla som har glada tillrop, idiotförklaringar eller annan intressant information om denna flaska är välkomna att skriva.



Oavsett om den smakar fantastiskt eller märkligt så blir det
med säkerhet en upplevelse.
Och med tanke på det så har du gjort ett ++++ Superfynd!.
 

Krisman

Medlem
SV: Louis Roederer 1928

Det är ju alltid med risk man köper sådana flaskor, priset är grymt måste jag säga.
Lite skeptisk är jag dock, men det ska bli kul o höra när du provat den. Även om jag tyvärr tror att den kommer vara död.
Men jag hoppas verkligen att den lever...
 
SV: Louis Roederer 1928

1928 skall ju vara en fantastisk årgång, en av de allra bästa genom tiderna. Dock, som Krisman säger, så kan den ju mycket väl vara död vid det här laget (drygt 80 år är ju en rätt saftig tid även för en så stor årgång), och i så fall så hjälper ju inte det.
 

Keen

slan
SV: Louis Roederer 1928

Darth Angelus skrev:
1928 skall ju vara en fantastisk årgång, en av de allra bästa genom tiderna. Dock, som Krisman säger, så kan den ju mycket väl vara död vid det här laget (drygt 80 år är ju en rätt saftig tid även för en så stor årgång), och i så fall så hjälper ju inte det.


Då är det bäst att dricka den snabbt så den inte blir sämre, typ nästa lördag... :-*
 
Toppen