Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Män som gör saker tillsammans... I Tyskland...

Mysonoxen

Medlem
anders skrev:
För att dra på lite mer lök på den laxen så har jag gått ner två kilo sedan jag började här i München.

Stackare, tur jag dyker upp där snart, då ska jag se till att du får mat i dig ;D
 

anders

Medlem
Mysonoxen skrev:
Stackare, tur jag dyker upp där snart, då ska jag se till att du får mat i dig ;D
Aj då, jag får börja köra dubbla pass på gymet de närmaste veckorna.
Med tanke på vad jag skyfflar i mig nu och ditt löfte om mer mat har jag inget val...
Ditt "hot" får mig att tro att vi först kommer att äta "korv" i en åtta, tio serveringar på Tantris med tillhörande "bärs" för att sedan ta deras hemkörningsservice i BMW till Lenback för att fortsätta konsumera en gammal "bärs" som heter Krug.
 
Trådskapare
M

Mysonoxen

Medlem
anders skrev:
Aj då, jag får börja köra dubbla pass på gymet de närmaste veckorna.
Med tanke på vad jag skyfflar i mig nu och ditt löfte om mer mat har jag inget val...
Ditt "hot" får mig att tro att vi först kommer att äta "korv" i en åtta, tio serveringar på Tantris med tillhörande "bärs" för att sedan ta deras hemkörningsservice i BMW till Lenback för att fortsätta konsumera en gammal "bärs" som heter Krug.

Det lutar väl åt nåt sånt. :)
 

anders

Medlem
Mysonoxen skrev:
Det lutar väl åt nåt sånt. :)

Kanske lika bra att bunkra en burk 'was gegen Kopfschmerzen på kneget... Och du kanske borde överväga ett enkelrum den natten...
 
Trådskapare
M

Mysonoxen

Medlem
anders skrev:
Kanske lika bra att bunkra en burk 'was gegen Kopfschmerzen på kneget... Och du kanske borde överväga ett enkelrum den natten...

Ska jag boka ett åt dig också så du slipper bli hänvisad till soffan? ;D
 

anders

Medlem
Mysonoxen skrev:
Ska jag boka ett åt dig också så du slipper bli hänvisad till soffan? ;D

Annars kan vi ju prova "pinotage". Enligt en internationell toppsommelier som vill vara anonym ska det tydligen kunna ge en extra krydda åt tillvaron... ;D
 

Jimmy Forsman

Missförstått geni. Gravt blygsam. Despot.
anders skrev:
Kanske lika bra att bunkra en burk 'was gegen Kopfschmerzen på kneget... Och du kanske borde överväga ett enkelrum den natten...

Är det tyska för vaselin?
 
Trådskapare
M

Mysonoxen

Medlem
anders skrev:
Annars kan vi ju prova "pinotage". Enligt en internationell toppsommelier som vill vara anonym ska det tydligen kunna ge en extra krydda åt tillvaron... ;D

Ach ja, das berühmte Traube, eller vad det heter på tyska.
 

Jimmy Forsman

Missförstått geni. Gravt blygsam. Despot.
SV: Män som gör saker tillsammans... I Tyskland...

Det här ämnet har potential att bli någonting stort och vackert (väldigt stort om man ska tro på Anders beskrivningar av sig själv), därav utbrytningen till en egen tråd där vi kan följa de tu på vägen mot det slutgiltiga mötet i München. - Krug
 
Trådskapare
M

Mysonoxen

Medlem
SV: Män som gör saker tillsammans... I Tyskland...

Ligger ett stort friluftsbad precis bredvid. Kanske tveksamt att det springer omkring bikiniklädda damer vid den här årstiden men man ju hoppas...

OK, du får ta med dig pappmuggar så tar jag med en flaska.
 
Trådskapare
M

Mysonoxen

Medlem
SV: Män som gör saker tillsammans... I Tyskland...

Självklart.

Och apropå Tyskland och vårt favoritämne med håriga tyskor och gemensamma bastubad, så kom jag just hem från att med en polare suttit och tagit en vanlig sketen pizza och en öl (Mariestads).

På pizzerian fanns en tv med tillhörande video, och pizzabagaren körde gamla 80-talsstänkare som underhållning för gästerna.

Plötsligt visas en video med den här Nena, hon med 99 luftballons eller vad plågan hette, och hon exponerar iklädd ett tunt linne några enorma vidriga svarta hårklysor under armarna.

Givetvis ledde detta till en intressant diskussion mellan mig och min kompis. Förutom faktumet att det var förbannat oaptitligt att visa sånt när man äter försökte vi förgäves klura ut varför åsynen av en Gillette Venus för en tyska är densamma som åsynen av ett krucifix för en vampyr.

Vill de vara ofräscha eller har de något "kvinnlig SS-kommendant-från-nazityskland-koncentrationslägerkomplex" eller är det gamle Richard Wagner och hans valkyrior som spökar?

Under ens egen värsta försökstid att leka Casanova på 80-talet var det ju si och så med rakhyvelsanvändningen här i Sverige också, men benen och under armarna kan jag inte minnas att någon av mina ex eller tillfälliga bekantskaper glömt att använda hyveln på. Så varför just tyskorna? Detta mysterium kräver givetvis att få sitt svar! :D
 

anders

Medlem
SV: Män som gör saker tillsammans... I Tyskland...

Jag tror att svaret på denna gåta kan sökas på samma ställe som man hittar svaret på varför tyska män under 80-talet insisterade på att ha permanentad hockyfrilla och mustasch.
Det lite underliga är att jag har hittills inte sett några kvinnor som inte nyttjar hyveln på nämnda områden men däremot sett flera exemplar av hockyfrillan.

Kvinnor utvecklas, det gör inte männen eller... ???
 

EuphoniC

Medlem
SV: Män som gör saker tillsammans... I Tyskland...

Ämnet känns en smula besvärande, liksom blotta tanken på glasfiberbaserade isoleringsprodukter får mig att bli torr och sträv i munnen precis som när man arbetat med sådant material utan munskydd så fallet tankarna av någon anledning på pubishår i munnen.
 

anders

Medlem
SV: Män som gör saker tillsammans... I Tyskland...

Jag tror att du och Larsson kan ha en djuplodande diskussion i det ämnet... :D
 
Trådskapare
M

Mysonoxen

Medlem
SV: Män som gör saker tillsammans... I Tyskland...

anders skrev:
Jag tror att svaret på denna gåta kan sökas på samma ställe som man hittar svaret på varför tyska män under 80-talet insisterade på att ha permanentad hockyfrilla och mustasch.
Det lite underliga är att jag har hittills inte sett några kvinnor som inte nyttjar hyveln på nämnda områden men däremot sett flera exemplar av hockyfrillan.

Kvinnor utvecklas, det gör inte männen eller... ???

Så i München ser de fortfarande ut som Rudi Völler, grabbarna?
 

Jimmy Forsman

Missförstått geni. Gravt blygsam. Despot.
SV: Män som gör saker tillsammans... I Tyskland...

Börjar det inte bli dags fär en avstämning om de manliga aktiviteterna snart? Eller är de båda kombattanterna så utpumpade att de varken klarar av att resa sig eller skriva på internet?
 

anders

Medlem
SV: Män som gör saker tillsammans... I Tyskland...

Krug skrev:
Börjar det inte bli dags fär en avstämning om de manliga aktiviteterna snart? Eller är de båda kombattanterna så utpumpade att de varken klarar av att resa sig eller skriva på internet?

Jag har precis snackat med Myson. Han var nöjd med resan förutom den lilla detaljen att han blev rånad i Italien. Plånbok och hela skiten väck. Som jag sa till honom "Italien är ett fint land, det är invånarna jag har väldigt svårt för.".
 
Toppen