Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Män som gör saker tillsammans... I Tyskland...

Jimmy Forsman

Missförstått geni. Gravt blygsam. Despot.
SV: Män som gör saker tillsammans... I Tyskland...

Så förargligt!

Där fick han för allt nedlåtande han sagt om billigt Italienskt skit, alla dyra borgarbarolos han sugit i sig! Det italienska proletärialtet slår tillbaka och göder sig på det svenska svinet!

Nä, seriöst. Fy fan vad jobbigt! Kommer detta att inverka menligt på er manliga gemeinchaft?
 

anders

Medlem
SV: Män som gör saker tillsammans... I Tyskland...

Han hade lyckats utverka en snabb utbetalning från Svedala så att de inte skulle stå helt panka. Jag misstänker dock att det kan vara bra att ha fått tag på ett nytt kreditkort tills på torsdag då de ämnar sig norrut och ska betala för hotellet. Kvällens aktiviteter ska väl inte påverkas menligt och i värsta fall får han skriva på en skuldsedel till mig med en dagsränta på Ikarosnivå. Annars får man förmoda att frugan också har möjlighet att lösa ut Myson.
 

magnum

Epernay, Frankrike
SV: Män som gör saker tillsammans... I Tyskland...

Krug skrev:
Börjar det inte bli dags fär en avstämning om de manliga aktiviteterna snart? Eller är de båda kombattanterna så utpumpade att de varken klarar av att resa sig eller skriva på internet?
ja man undrar ju!!Förresten hur gick det med kommentarerna från Selosse provningen? ???
 

Jimmy Forsman

Missförstått geni. Gravt blygsam. Despot.
SV: Män som gör saker tillsammans... I Tyskland...

magnum skrev:
ja man undrar ju!!Förresten hur gick det med kommentarerna från Selosse provningen? ???

Ahhhh, anteckningar? Jo.... det är ett arbete under produktion. Det kommer... Men jag har inte kompletta anteckningar egentligen, så det blir väl mer berusade antaganden...
 

anders

Medlem
SV: Män som gör saker tillsammans... I Tyskland...

Krug skrev:
Ahhhh, anteckningar? Jo.... det är ett arbete under produktion. Det kommer... Men jag har inte kompletta anteckningar egentligen, så det blir väl mer berusade antaganden...

Jag antar att du menar berusade av stundens underbara skönhet och inget annat... :D
 

anders

Medlem
SV: Män som gör saker tillsammans... I Tyskland...

För att föra tråden tillbaka till männen så kan jag rapportera att träffen igår avlöpte utan några incidenter. Krug 89 konsumerades till hummer efter den vanliga sparrissoppan. Sedan omgruppering till DP-haket för ytterligare dricka. Först en Lump (Franken) från en producent vid namn Sauer. Passande namn då vinet var en Riesling Kabinett och var syrlig så det räckte och blev över. Bra dricka. Efter det var tanken att vi skulle dricka sött så vi tog in en Ostertag 92. Vi blev dock besvikna. Inte över kvaliteten - den var som väntat bra - utan snarare över det faktum att vinet inte var sött som vi förutsatt då det listades under söta viner. Det var bara till att bita i det syrliga äpplet och tömma flaskan. Vi hade ju iofs kunna chaptalisera vinet själva för att uppnå rätt sockermängd men jag är inte säker på att det blivit bättre. :D
 

anders

Medlem
SV: Män som gör saker tillsammans... I Tyskland...

Efter en lagom lunch på tre timmar så sittar man nu i sadeln igen. Redovisningen av själva måltiden tas i vanlig ordning i den därför dedikerade tråden.
Jag tänkte istället komma med en uppföljning kring familjen Mysons bravader med sina finansiella instrument. Myson hade arrangerat att få ett nytt kreditkort nerskickat och det var osäkert huruvida det skulle ta en eller två dagar. Detta spelar nämligen en ganska stor roll eftersom det är helgdag här i München imorgon och allt är stängt. Myson åker dessutom hem imorgon och är alltså inte kvar på fredag. Om inte kortet hinner komma idag så får alltså Myson spärra sitt splirrans nya kort och beställa ytterligare ett som då troligen inte finns i hans näve förrän i nästa vecka.
När Myson fick pluskan vittjad så hade hans ömma hustru uppvisat ett beteende som subtilt men ändå uppenbart gav besked om att hon ansåg att Myson var en spånkeps som låtit plånboken bli lyft. Igår medan Myson och jag satt och fördärvade hjärnceller hade dock ömma hustrun lyckat med bedriften att skicka in sitt kreditkort i en maskin felaktigt och det kortet kom inte ut igen. ;D Det lyckades jag också med härförleden men det var efter att varit behjälplig vid tömmande av tio vinare och sedan endast sovit tre timmar. Nu vet vi vad det krävs för att likställa manlig och kvinnlig logik. ;D ;D ;D Som Myson uttryckte det: "Kvinnor ska inte ens använda något så tekniskt avancerat som en sax. En nagelfil i balsaträ är gränsen." :D
 

Jimmy Forsman

Missförstått geni. Gravt blygsam. Despot.
SV: Män som gör saker tillsammans... I Tyskland...

Dagens tips torde således vara: "I Sverige, magnetremsa uppåt, i förskingringen, magnetremsa nedåt."

All makt åt kvinnan! Vår befriare!
 

anders

Medlem
SV: Män som gör saker tillsammans... I Tyskland...

Vi avbryter nu de ordinarie programmen för en liten reklamsnutt angående ett kommande program.

Titeln på programmet kommer vara "Kvinnor packar" och är en dråplig situationskomedi med för oss alla välkända namn: Myson samt Hustru. En humoristisk genomgång av några dos and don'ts när man packar resväskor och flyttkartonger utlovas. Det är i nuläget något oklart när programmet kommer sändas då detta är avhängigt att Myson får ihop sitt datormaskineri.

Nu tillbaka till ordinarie program.
 

anders

Medlem
SV: Män som gör saker tillsammans... I Tyskland...

Krug skrev:
All makt åt kvinnan! Vår befriare!

Och vem är det som bor i Katlagrottan och används för att kuva de sympatiska invånarna i Törnrosdalen? Just det, Svärmor!!
 

Helen

Medlem
SV: Män som gör saker tillsammans... I Tyskland...

Anders du är ju bara för rolig ;D
Jag får nog överväga ditt frieri i butiken i fredags ;)
 

anders

Medlem
SV: Män som gör saker tillsammans... I Tyskland...

1CRU skrev:
Anders du är ju bara för rolig ;D
Jag får nog överväga ditt frieri i butiken i fredags ;)

Betyder det att jag har brädat Larsson nu en gång för alla? :D
 

Helen

Medlem
SV: Män som gör saker tillsammans... I Tyskland...

Det är en klurig fråga, jag har ju aldrig träffat herr Larsson, men fan vet om inte du är ett strå vassare ändå :-*
 

anders

Medlem
SV: Män som gör saker tillsammans... I Tyskland...

1CRU skrev:
Det är en klurig fråga, jag har ju aldrig träffat herr Larsson, men fan vet om inte du är ett strå vassare ändå :-*

Kan tipsa om att det finns ett ställe på denna planet, kommer inte ihåg var, där kvinnan äktar många män. Kan vara något för dig.
 

Helen

Medlem
SV: Män som gör saker tillsammans... I Tyskland...

Åh det hade varit underbart, jag har ju så mycket kärlek att ge så min gubbe är faktist egoistisk som inte låter mig delas av flera :p
Tänk dig, du, jag,Larsson och min gubbe på en ö i medelhavet drickande dompan och la tach hela dagarna 8)
 

anders

Medlem
SV: Män som gör saker tillsammans... I Tyskland...

1CRU skrev:
Tänk dig, du, jag,Larsson och min gubbe på en ö i medelhavet drickande dompan och la tach hela dagarna 8)

Japp, och vi tre grabbar hade fått leka med varandra då du skulle vara fullt upptagen med din DP och jordgubbarna. För lite variation i vardagen hade vi grabbar fått hoppas på att ett flygplan störtar i närheten och att en stewart överlever... :D
 

EuphoniC

Medlem
SV: Män som gör saker tillsammans... I Tyskland...

En annan undrar lite nyfiket varför du valde just tre karlar ;D
 

Helen

Medlem
SV: Män som gör saker tillsammans... I Tyskland...

EuphoniC skrev:
En annan undrar lite nyfiket varför du valde just tre karlar ;D
Det var en enkel fråga. 3 pojkar och jag blir 4 och fyra är delbart med 2 ;)
 
Trådskapare
M

Mysonoxen

Medlem
SV: Män som gör saker tillsammans... I Tyskland...

Och nu är jag tillbaka fast på Centralstationen. Min ärade hustru som nämns i tråden har inte fått tillbaka sitt kreditkort, men min smarta bankkontakt fixade så att mitt kort sändes till en Resebank som ligger i Hauptbahnhof, München och som hade öppet på torsdag där jag mycket riktigt hämtade ut mitt kort.
Jag får tacka min värd Anders för en trevlig tid i München och ser fram mot att svinga ytterligare glas med honom och andra från forumet...
 
Toppen