Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Mässor med vin och mat - när?

Bubblaren

Medlem
Tipsa och fråga gärna om mat och vinmässor

Är det någon mässa i Stockholm eller Göteborg, som är öppen även för oss vanliga nerdar, nu under våren?
 

kayaker

Cyklist
SV: Mässor med vin och mat - när?

Passion för mat gick av stapeln för två veckor sedan. Det fanns en del intressant i matväg men på vinsidan var det rätt ointressant så jag hoppade över den biten. för att du ska förstå nivån så skyltades det med Claude Val i minst två av montrarna...
 
Trådskapare
B

Bubblaren

Medlem
SV: Mässor med vin och mat - när?

kayaker skrev:
Passion för mat gick av stapeln för två veckor sedan. Det fanns en del intressant i matväg men på vinsidan var det rätt ointressant så jag hoppade över den biten. för att du ska förstå nivån så skyltades det med Claude Val i minst två av montrarna...

Aj då, det sa en del ::)

Är det ngn Vinnordicmässa nu i vår, brukar inte den vara i april? Den är dock i Sthlm.
 

Krug88

Medlem
SV: Mässor med vin och mat - när?

Champagnedagen är den 20:e april på Grands spegelsal.
Någon annan som ska gå?
 
Trådskapare
B

Bubblaren

Medlem
SV: Mässor med vin och mat - när?

Krug88 skrev:
Champagnedagen är den 20:e april på Grands spegelsal.
Någon annan som ska gå?

Minns inte, måste man ha en inbjudan där?
 

SUPRA

Bäst
SV: Mässor med vin och mat - när?

Tar tacksamt emot tips på hur jag minglar mig in på Champagnedagen. :p
 

gustav.K

Medlem
SV: Mässor med vin och mat - när?

Krug88 skrev:
Champagnedagen är den 20:e april på Grands spegelsal.
Någon annan som ska gå?

Självklart. Champagnedagen är ett måste, speciellt om det är bra väder så man kan ta en liten paus i solen.
 

vintjej

Medlem
SV: Mässor med vin och mat - när?

Jag är förstås där, som alltid.:)
Vilket år var det det var så sjukt bra väder och man kunde sitta typ en timme efter stängning och gassa sol, sörpla ostron och dricka ultra-brut?
 
Trådskapare
B

Bubblaren

Medlem
SV: Mässor med vin och mat - när?

vintjej skrev:
Vilket år var det det var så sjukt bra väder och man kunde sitta typ en timme efter stängning och gassa sol, sörpla ostron och dricka ultra-brut?

2009 såklart!
 

gustav.K

Medlem
SV: Mässor med vin och mat - när?

Bubblaren skrev:
Hur visar ni att ni ÄR branschfolk??

De har en arg ninja i entrén...

Eller så anmäler man sig i förväg och så kollar de att man finns med på deras lista när man ska in.
 
Trådskapare
B

Bubblaren

Medlem
SV: Mässor med vin och mat - när?

vintjej skrev:
Ja, låt oss satsa på favorit i repris.:)

Skulle vinjan i entrén mot all förmodan lyckas övermanna mig så kan ju du vid sista timmen, då solen skiner, släppa in mig (lovar att ha ett champagneglas i handen och se blarig ut, allt för att smälta in)
 

vintjej

Medlem
SV: Mässor med vin och mat - när?

Bubblaren skrev:
Skulle vinjan i entrén mot all förmodan lyckas övermanna mig så kan ju du vid sista timmen, då solen skiner, släppa in mig (lovar att ha ett champagneglas i handen och se blarig ut, allt för att smälta in)

Vad är en ninja mot en rugbyspelare? Hut hut!
 

CH

Medlem
SV: Mässor med vin och mat - när?

Vilken osis, jag fick precis en inbjudan till champagnedagen i Göteborg men hade redan anmält mig till en annan provning.
 

anders

Medlem
SV: Mässor med vin och mat - när?

Har precis anmält mig till LG:s provning av Jess Jackson den 14:e maj. Någon annan som ska dit?
 
Toppen