Manfred Krankl i koma efter allvarlig mc-olycka

Diskussion i 'Övrigt' startad av Magikern, 24 september 2014.

1. Magikern

Magikern Medlem

2. Mattias Schyberg

Mattias Schyberg Administratör

Trist. :(
    Hört talas om dessa kultviner men har aldrig provat. Någon som har koll?

3. Kostjan

Kostjan Mot bättre vetande

Har missat detta, oerhört trist att läsa.
    Hoppas han klarar sej igenom detta :(

4. Darth Angelus

Darth Angelus Medlem

Har inte heller provat Sine Qua Non, men förstått att det skall vara riktigt bra grejer.
    Riktigt synd när sådant här händer.

5. Jimmy Forsman

Jimmy Forsman Missförstått geni. Gravt blygsam. Despot. Administratör

Tråkigt. Hoppas att han blir hel igen och kan fortsätta göra fantastiska och knasiga viner. Har druckit en hel del Sine Qua Non i mina dagar, dock inget på senare tid - eller iaf inte sedan förra året.

Mycket smarriga grejer. Minns en gång i källaren på Grappe efter Selosseprovningen (tror jag det var) när vi på berusningen öppnade min enda magnum Papa. Ett vist och genomtänkt beslut.

Mattias Schyberg, magnum och Skumpagne gillar detta.
  6. Jimmy Forsman

Jimmy Forsman Missförstått geni. Gravt blygsam. Despot. Administratör

En av mina första, stora vinupplevelser var med Sine Qua Nons Midnight Oil. Tokigt vin. Hoppas att herr Krankl blir återställd.
    Andra av mina första stora vinupplevelser: La Tâche 1955, Krug 1979, annat bös i samma kaliber. Aldrig förut hade dock ett vin sugit tag i mig med samma direkta drickglädje som en ung och nylanserad Midnight Oil. Härligt och hedonistiskt; och - i mitt tycke - aldrig lika bra som det första skälvande halvåret.

7. Darth Angelus

Darth Angelus Medlem

Låter väldigt lovande, Jimmy. Får se om jag kan skapa mig en möjlighet att prova SQN vid tillfälle. Men när det skulle kunna tänkas bli av vet jag inte alls.

8. kayaker

kayaker Cyklist

Trist! Hoppas att han blir återställd.
    Har en flaska SQN att avnjuta vid tillfälle.

9. Magnus L

Magnus L urydhtfilgukj

Tråkigt att höra! Har druckit en SQN för nått år sen. För ung men ruggigt bra! Har stått på deras kölista i 4 år och enligt deras senaste utskick har jag ungefär 8 år kvar innan dom kan erbjuda mig nått att köpa. .. :)

10. kayaker

kayaker Cyklist

Divines "kölista"? Jag fick vänta i drygt ett år innan jag fick köpa min.

11. Mattias Schyberg

Mattias Schyberg Administratör

12. Keen

Keen slan

Troligtvis den "riktiga" kön.

Hoppas han tillfrisknar snart, men det lät hoppfullt. Har druckit en del, om än inte lika mycket som jimyy, och gillar de skarpt.

Dela sidan