Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Maränger-gissa vad som saknas

Håkan

Medlem
Till en marängsviss för några veckor sedan inköptes småmaränger från Mobergarna AB.Iinnehållsförteckningen är som följer:
Socker, sjummjölkspulver, citronsyra, förtjockningsmedel E466, E412.
Känner på mig att jag saknar något, kan bara inte komma på vad. ??? :eek:
Nästa gång gör jag nog maränger själv.
 

SUPRA

Bäst
SV: Maränger-gissa vad som saknas

Håkan skrev:
Känner på mig att jag saknar något, kan bara inte komma på vad. ??? :eek:

Ett k istället för j i "sjummjölkspulver" kanske?

Sorry, men jag var tvungen. ;D
 
Trådskapare
H

Håkan

Medlem
SV: Maränger-gissa vad som saknas

Hampus86, lysande slutledningsförmåga. Maräng utan äggvita, man upphörs aldrig att förvånas, fast man får ju kalla en produkt utan äggula för majonäs så egentligen är det ju inte så förvånande.
 
SV: Maränger-gissa vad som saknas

Håkan skrev:
Hampus86, lysande slutledningsförmåga. Maräng utan äggvita, man upphörs aldrig att förvånas, fast man får ju kalla en produkt utan äggula för majonäs så egentligen är det ju inte så förvånande.
Bra om man är äggallergiker ;D
 
Toppen