Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Marathon du Médoc

kayaker

Cyklist
Jag fick hem startbevis och information för årets mara tidigare i veckan. En del av innehållet var känt men jag tänkte försöka delge vad som väntar:

11/9 - Soirée Mille-Pâtes på Château Pichon-Longueville. Det lär serveras en del vin från AOC Pauillac. "Husets" brukar ingå...

12/9 - Själva loppet. 23 tests œno-sportifs ingår. Av kartan att döma (utritade stationer) gissar jag att följande kan vara aktuella:
- Château Lynch-Bages (blir en fin återställare isåfall...)
- Château Haut-Bages-Libéral
- Château Léoville Las Cases
- Château Ducru-Beaucaillou
- Château Beychevelle
- Château Gruaud-Larose
- Château Belgrave
- Château Larose Trintaudon
- Château Batailley
- Château Croizet-Bages
- Château Pontet-Canet
- Château Lafite-Rotschild (Jojo, det vore nå't men gissningsvis serverar de nå't andravin eller så)
- Château Le Crock
- Château Haut-Marbuzet
- Château Pomys
- Château La Haye
- Château Marquis de St-Estèphe
- Château Phélan-Segur

13/9 - Balade de Récuperation. Start och mål på Château Pichon-Longueville. Övriga besöksslott är Château Haut-Batailley, Cave La Rose Pauillac, Château Gaudin, Château Saint-Mambert och Château Haut-Bages-Libéral.

Jag anar att det kan bli ganska mycket från 2007. De flaskorna är nog inte de mest lättsålda...
 

Öhman

Medlem
SV: Marathon du Médoc

Inte för att jag är någon löpare eller sportig typ på något plan, men detta är något jag skulle kunna tänka mig att träna för. På allvar.
Har hört berättas om loppet från folk som deltagit. Enligt vad jag förstått så kan du räkna med förstavinet från Lafite-Rotschild . Premier cruerna roterar om att ställa upp med vätskekontroll och det är alltid de stora vinerna som serveras.
 
Trådskapare
kayaker

kayaker

Cyklist
SV: Marathon du Médoc

Öhman skrev:
Inte för att jag är någon löpare eller sportig typ på något plan, men detta är något jag skulle kunna tänka mig att träna för. På allvar.
Har hört berättas om loppet från folk som deltagit. Enligt vad jag förstått så kan du räkna med förstavinet från Lafite-Rotschild . Premier cruerna roterar om att ställa upp med vätskekontroll och det är alltid de stora vinerna som serveras.
Då blir det ett extra långt stopp där m.a.o...
Återstår att se vad som får följa med hem. Jag har gjort en deal med några som åker bil att få skicka med minst en låda iallafall.
 

anders

Medlem
SV: Marathon du Médoc

Måste vara det längsta maratonloppet alla kategorier. Banan är fortfarande 42 km men löparna har, inklusive raggling, sprungit->lunkat->gått->krupit->hasat på ögonbrynen ca 65 km.
 
Trådskapare
kayaker

kayaker

Cyklist
SV: Marathon du Médoc

anders skrev:
Måste vara det längsta maratonloppet alla kategorier. Banan är fortfarande 42 km men löparna har, inklusive raggling, sprungit->lunkat->gått->krupit->hasat på ögonbrynen ca 65 km.
Det är nog därför de har devisen "Le marathon le plus long du monde!" :D
 
Toppen