Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Maria Montazami Zinfandel

vintomas

Numera lågaktiv bloggare
Något kanske att lagra och ta fram om en sisodär 7-15 år? :D
Kanske det gamla Monty Python-citatet passar: "This is not a wine for drinking, this is a wine for laying down and avoiding."
Passar till allt, förresten??? Någon som vågar offra ett fat med ostron för att kolla om påståendet stämmer? :D
Jag ska påpeka att jag inte har provat vinet, utan bara utgår från en standardgissning vad kombinationen kändisvin + Zinfandel + "Producent: Fondberg" kan tänkas innebära. :)
 

Kostjan

Mot bättre vetande
Äntligen!
-blir ju oerhört mycket enklare att styra upp vinkällaren nu när Maria gjort ett universalvin som ersätter alla andra viner.

Jag beställer genast en pall.
Om jag inte haft temporärt köpstopp hade jag lätt varit med och delat på pallen
 

Elvis

Medlem
Betalar folk 99 kr för ett sådant här vin? Om man säger att "det här vinet passar till allt" så riktar man väl sig till BiB-konsumenter och 99 kr för en flaska borde vara för dyrt för den gruppen. Men vad vet jag.
 

SUPRA

Bäst
Hon är allmänt omtyckt, och anses nog som "god" av de flesta, så det går säkert att sälja för 99 kr.
De flesta "varumärkesviner" ligger däromkring.

Jag är inte alls någon druvexpert, men är det rätt observerat att de flesta väldigt många "varumärkesviner" kör Zinfadel?
Motorhead är förvisso en Shiraz och Elvis en Cabernet Sauvignon...

Har sett henne "live" en gång när hon hälsade på (privat) hos tomten på NK, och hon verkade faktiskt genuin. På reklamen ovan känns hon dock väldigt konstlad. Nästan som att lögndetektorn går igång ;)
 

Elvis

Medlem
Elvis en Cabernet Sauvignon...

Det finns fler Elvisviner: En Chardonnay ("Blue Suede"), en Merlot ("Jailhouse"), en Shiraz ("Stuck On You" som för övrigt är mitt paradnummer när jag sjunger karaoke :cool:) och en Riesling ("Blue Hawaii").
 

Segol

Medlem
Senast jag var på karaoke fick jag för mig att Smalltown boy med Bronski Beat och How deep is your love med BeeGees var vettiga låtval... Att de serverade pitchers med White Russian kan ha nåt med saken att göra
 

Skumpagne

Husmor/Älskare/Lagrare/Pappa
Haha, jag börjar känna doften av Vininferno karaoke open 2014! :cool:

Vinnaren får en flaska Guldkula Champagne för 8 000kr
 

Emanuel

Instagram; Swedish Champagne Dude
som för övrigt är mitt paradnummer när jag sjunger karaoke :cool:)
-Själv kör jag med "House of the rising sun" om det är den finska mollstämda "Kotka"-kareoken medans valet faller på "Living next door to Alice" när det ska sjungas med den filipinska kontingenen av arbetskamraterna.
Vad gäller att komma ut ur garderoben så skyller jag helt enkelt på att allt kareokesjungande är arbetsrelaterat medans jag som privatperson tar avstånd från hela idén.
 
Toppen