Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Mat i göttlaborrj

Åker ner till götet inom kort och tänkte äta bra.
Thörnströms, 28+ och Sjömagasinet är sedan jag sedan tidigare väl bekant med.
Har hört att Swedish Taste och Kock och Vin skall vara bra.

Några andra tips?
 

Lando

Medlem
SV: Mat i göttlaborrj

kayaker skrev:
Jag har inte ätit på någon riktigt bra restaurang i Göteborg på en hel evighet men Fond var iallafall väldigt bra 2001. :)
http://www.fondrestaurang.com/

Åt där Dec-07, helt ok men i min mening inte i klass med dom bästa i Stockholm eller 28+ som i vart fall för nåt år sen var riktigt bra.
 

chambertin

Medlem
SV: Mat i göttlaborrj

Var på Basement för 2 veckor sedan och det håller stilen. Definitivt värt ett besök.
La Cucina Italiana är ett annat kul litet ställe som går upp och ner men i sina bästa stunder riktigt bra.
 

kayaker

Cyklist
SV: Mat i göttlaborrj

Darth Angelus skrev:
Jag har inte varit där själv, men jag har hört att Fiskekrogen skall vara rätt bra.
Jag har bara varit där en gång och det var på en lunch. Jag rankar dock den fisksoppa vi åt till lunch väldigt högt.
 

chambertin

Medlem
SV: Mat i göttlaborrj

GP/Uteätarna (går även under smeknamnet Crème Brûlée-patrullen) hade ett reportage idag i weekendbilagan om La Cucina Italiana och det var nästan full pott.
http://gp.se/gp/jsp/Crosslink.jsp?d=572&a=474421
Förutom deras mantra om "fisk i Göteborg ska ju vara bla bla bla..." så ger väl deras betygsättning en vägledning i alla fall.
 

weezer

Medlem
SV: Mat i göttlaborrj

Usch, La cucina gav mig en riktigt dålig middag för ett tag sen..köket är ruggigt ojämnt. Står Pietro i köket verkar det oftast som att det blir bra, men de har rätt bra rotation på personalen där så ojämnt är ordet..att han sen ibland går omkring i kockjacka, hög mössa och shorts i matsalen kan framkalla en del inombordsskratt. Han är dessutom 5 fot hög max, ser rätt kul ut.
 

Öhman

Medlem
SV: Mat i göttlaborrj

Var på Fiskekrogen igår och hade en absolut helgjuten upplevelse!
Allt var på plats - miljö, mat, servis, vin - ja rubbet.

Att känna sig fullständigt trygg och ompysslad av personal som vet exakt vad som ska göras och när och som dessutom kan inspirera och har humor, vilken lycka!

Måste tillbaka snart och kan varmt rekommendera ett besök.
 
Toppen