Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Mathias Dahlgren

SUPRA

Bäst
SV: Mattias Dahlgren

Jag åt lunch där idag. Bra service men både det hårda och det mjuka brödet var bränt.
Sashimin var toppen och oxfilén också. Min gästs köttbullar gick också ner.
Drack en New York-öl som passade bra till båda rätterna.
Choklad+glass till efterrätt. 900 kr inkl. dricks tycker jag är OK.
Kanske är jag allergisk mot något, men alla mina besök hos MD har tyvärr resulterat i ett förvisso planerat, men väl tidigt toalettbesök och en väldigt gasig mage.
 

Jos

Medlem
SV: Mattias Dahlgren

SUPRA skrev:
Jag åt lunch där idag. Bra service men både det hårda och det mjuka brödet var bränt.
Sashimin var toppen och oxfilén också. Min gästs köttbullar gick också ner.
Drack en New York-öl som passade bra till båda rätterna.
Choklad+glass till efterrätt. 900 kr inkl. dricks tycker jag är OK.
Kanske är jag allergisk mot något, men alla mina besök hos MD har tyvärr resulterat i ett förvisso planerat, men väl tidigt toalettbesök och en väldigt gasig mage.
Men då åt du väl inte i matsalen?
 

Elvis

Medlem
SV: Mattias Dahlgren

johan1279 skrev:
påtal om stjärnkrog, är det idag eller nästa måndag Guide Michelin kom? - är såklart nyfiken på hur det gick för Gastrologik?

Den 16 mars har jag hört.
 

Kostjan

Mot bättre vetande
SV: Mattias Dahlgren

Den 14 har jag hört ?!!
Hursomhelst har jag bokat bord på F/L den 17
så jag hoppas på den tredje stjärnan
 
SV: Mattias Dahlgren

Elvis skrev:
Den 16 mars har jag hört.
Michelin för Main cities of Europe ska väl släppas den 15 mars? Vet inte var ni fått era datum ifrån men det är det datumet jag har läst om. Vore intressant att veta när de har sista dag för ändringar och tillägg. Då Gastrologik är rätt ny, hann de med att prova? Då Sverige ändå är en randstat så flyger de ju inte upp i obygden allt för ofta.
 

KockJohan

Cioccolato Catering
Leverantör
SV: Mathias Dahlgren

Elvis skrev:
Jag vet från säker källa att Michelin hann prova Gastrologik.
Får man nyfiket fråga hur du vet det? Du jobbar inte i restauranbranchen vad jag kan minnas?
 

Jos

Medlem
SV: Mattias Dahlgren

SUPRA skrev:
Näe, självklart inte. Men vad spelar det för roll? ::)
Jag uppfattade det som att du gjorde ett inlägg i debatten om Matsalen och ville därför kolla om du varit där eller i andra restaurangen Matbaren.
 

SUPRA

Bäst
SV: Mathias Dahlgren

OK. Jag kan ha fel, men tror inte Matsalen serverar luncher och tråden handlar väl om båda?
Mittt inlägg om Matsalen finns på 1a sidan tror jag. :)
Kommer nog fortsätta luncha på Matbaren, men någonting säger mig att det finns vassare alternativ.

En kul reflektion, men man kan gå dit och äta köttbullar för typ 115 kr och ta ett glas vatten, och massor av bröd. Klart prisvärt ;D
 

CH

Medlem
SV: Mathias Dahlgren

SUPRA skrev:
En kul reflektion, men man kan gå dit och äta köttbullar för typ 115 kr och ta ett glas vatten, och massor av bröd. Klart prisvärt ;D

Billigare än Marcus Samuelsson nya i Göteborg i alla fall.
Fick pynta 155kr för för detta förra helgen.

257gks9.jpg
 

SUPRA

Bäst
SV: Mathias Dahlgren

Burken med lingonsylt som kom med Mattias köttbullar var större än den där potatisklicken.
Rätterna ser vid en första anblick väldigt lika ut, men Mattias klår nog det där både till smak och pris. ;)
 

SUPRA

Bäst
SV: Mathias Dahlgren

Tänkte äta långlunch på Råkultur förra veckan. Men efter att som solo-lunchare blivit flyttad för tredje gången innan jag hunnit sätta mig (jag ville inte sitta på de mycket obekväma barstolarna)
lämnade jag stället med en "jag äter på ett annat ställe".
Grymt besviken gav jag mig ut på stan och promenerade till Matbaren.
Körde igenom 3 rätter, ungefär desamma som sist, och det var bättre den här gången tycker jag.
Adderade pilgrimsmusslan och svenska bläckfisken. Lite intetsägande, men spännande på samma gång dock inget jag kommer repetera.
Blir nog hönan eller ägget nästa gång.
Blev fortfarande lite "luftig" i magen, men inte samma problem som sist. Kanske är kålen i oxfilén?
NY Lager är nice.
Leker fortfarande med tanken att man kan kliva in och ta en köttbulle för 112 kr med vatten och kliva ut jävligt nöjd :D
 
SV: Mathias Dahlgren

SUPRA skrev:
Tänkte äta långlunch på Råkultur förra veckan. Men efter att som solo-lunchare blivit flyttad för tredje gången innan jag hunnit sätta mig (jag ville inte sitta på de mycket obekväma barstolarna)
lämnade jag stället med en "jag äter på ett annat ställe".
Har faktiskt aldrig varit på Råkultur och har pratat med många om att gå dit. Det som folk verkar ha mest synpunkter på är servicen, har hört både ris och ros om maten men servicen verkar de flesta tycka är genomgående svag
 

SUPRA

Bäst
SV: Mathias Dahlgren

Bjöd familjen på påsklunch.

Måste säga att Matbaren känns lite uttjatad, kommer nog gå dit igen men hoppas hitta något som är snäppet bättre.
Servicen är bra, men försvinner på slutet av desserten/kaffet.
Min son 8 år beställde svensk bläckfisk och blev gravt besviken :D inte så oväntat, så han fick min kungskrabba som var god, men lite för fet med sås och fritering.
Bläckfisken tycker jag är smaklös
Minns inte vad den hette, men bacon i typ tacodeg (bun?) var ingen höjdare heller.
Testar gärna deras hamburgare, kan någon tjoa till när den kommer in?

3.600 kr för 6 personer som åt lite blandat. Skumpa och vin på glas till några.
 
Toppen