Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Medlem nummer 1000

Magnus L

urydhtfilgukj
Grattis och välkommen! Brideshead Revisited är för övrigt en av de bästa tv-serierna som gjorts (och givetvis baserad på en fantastisk novell)!
 

Jimmy Forsman

Missförstått geni. Gravt blygsam. Despot.
Vilket ofantligt passande namn (även om de sitter och sippar på Moët i tv-serien). Jag satt faktiskt och övervägde om det inte var dags att läsa om Brideshead Revisited i sommar.

Nu slipper jag!

Och jag håller med unge herr Landström, in och prata med er!

Hade jag inte varit tvungen att arbeta hade jag banne mig firat med ett glas sherry!
 

chambertin

Medlem
finewines.se har nått en ny milstolpe, vi har nu 1000 medlemmar. @Lord Sebastian Flyte var vår 1000e medlem. Gratis, välkommen till forumet. Nu kör vi på 2000 som nästa steg.
Den finns ju, även i Sverige, ett stort antal som gillar vin, varav många läser finewines.se. In och skriv med er.
Riktigt Kul !

Annars kan vi alltid försöka få fransmännen att lära sig svenska. ;)
Ja när Findus blev franskt så försökte man sälja pyttipanna som "Bite à la poêle" men "Boeuf Lyonnaise" blev det i stället. (inte ;)).

Annars så finns det ett väldigt aktivt forum i Frankrike för vin: http://lapassionduvin.com/index.php
 

chambertin

Medlem
Bra, då vet vi vilka vi behöver lära världsspråket svenska för att sedan tvångsregistrera dem här. o_O
Lycka till !:)

Tvångsregistrera är annars ett ord som ger mig rysningar då det inte var särskilt länge sedan man blev just det när man föddes (Sv kyrkan alltså) eller inte kunde vara med i vissa fackförbund utan att automatiskt bli ansluten till S.

Såna här kan/bör man tvångsansluta dock:
toa.png
 

Mattias Schyberg

Administratör
Svårt det där med skrivande. Trots allt är nog det viktigast att det finns många som läser, för annars skulle ju forumet dö ut ganska snabbt. Men visst, det måste ju finnas något att läsa också. Så länge det hela tiden dyker upp läsvärda inlägg så löser sig det mesta av sig själv oavsett hur många som bidrar.

Det är dock ingen tvekan om att fler borde passa på att greppa pennan då och då, detta oavsett på vilken kunskapsnivå man befinner sig. Bredd och dynamik är något som jag tycker genomsyrar forumet för tillfället. Lite högt, lite lågt och alltid med respekt för varandras olikheter.

Den enda typ som skulle få det tufft att bli respekterad här är möjligen den som bara dricker "prisvärt plonk" en bra bit under hundralappen och hävdar att det är generellt lika bra som kvalitetsvin. Men själv hade jag gärna läst och resonerat även med en sådan vindrickare. Eller skulle jag verkligen det?! :confused:

I övrigt så stämmer ju @Grapeskull s bifogade länk rent allmänt.
Mer medlemmar leder till att fler skriver, men procentandelen kommer förmodligen förbli.
 
Hej alla och tack för hälsningarna! Nykläckt medlem som sagt, har sista åren börjat arbeta på mitt vinintresse. Kul hobby, är nog "old school" i smak och stilar, sprang på forumet när jag sökte info/betyg om Ch Musar 05. Uppskattar Neuf du Pape, franskt mögel generellt och blommig Alsace.
Får se om jag kan bidra med något.
/ lord Sebastian

Är det bara jag som saknar jubilaren i denna tråd? Var är du @Lord Sebastian Flyte, vi vill ju skåla och hälsa dig välkommen. :) Finns det inget pris, kanske kan en trevlig t-shirt passa bra?
ej
 

Mattias Schyberg

Administratör
Hej alla och tack för hälsningarna! Nykläckt medlem som sagt, har sista åren börjat arbeta på mitt vinintresse. Kul hobby, är nog "old school" i smak och stilar, sprang på forumet när jag sökte info/betyg om Ch Musar 05. Uppskattar Neuf du Pape, franskt mögel generellt och blommig Alsace.
Får se om jag kan bidra med något.
/ lord Sebastian


ej
Du kommer garanterat bidraga, oavsett om redaktionen ger dig en t-shirt eller ej. Med redaktion så menar jag alla över "moderator-status". ;)

Välkommen!
 
Trådskapare
A
Hej alla och tack för hälsningarna! Nykläckt medlem som sagt, har sista åren börjat arbeta på mitt vinintresse. Kul hobby, är nog "old school" i smak och stilar, sprang på forumet när jag sökte info/betyg om Ch Musar 05. Uppskattar Neuf du Pape, franskt mögel generellt och blommig Alsace.
Får se om jag kan bidra med något.
/ lord Sebastian


ej
Välkommen. Alla kan bidra men något. Kul med en mögelfantast också, en underskattat konstform.
 
Toppen