Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Mest prisvärd årgångs-Bollinger?

magnum

Epernay, Frankrike
SV: Mest prisvärd årgångs-Bollinger?

v_skogh skrev:
Ja standardvarianten håller verkligen hög klass. Iofs höjde bolis priset på den i veckan men inte med särskilt mycket, vad blev det? 20 spänn?
Det verkade som svenska importören hade velat få bra mer betalt för den.

Snart är det champagneprovning för min del, bara några timmar kvar :D
vad blir det i glasen?
 

v_skogh

Medlem
SV: Mest prisvärd årgångs-Bollinger?

magnum skrev:
vad blir det i glasen?

Har faktiskt ingen aning än. Men jag återkommer imorgon.
Men sagt är att 4 stycken champagner skall provas tillsammans med ostron. Därefter beger vi oss till lokala cigarrshopen för några kubanska.
 

Konjären

Medlem
SV: Mest prisvärd årgångs-Bollinger?

Jag ligger fortfarande och passar på mina Bollinger -96:eek:r. Drack den sista 95:an häromåret och tyckte redan den var ruskigt god. Av någon dumsnål anledning har jag bara två GA-96 - när kan de vara på topp?
 

Krug88

Medlem
SV: Mest prisvärd årgångs-Bollinger?

Jag tycker att 96:an är grym redan nu, men om en 5 år sådär är den förmodligen ännu bättre.
Föreslår att du köper lite fler, rätt billigt för vad man får...
 

Konjären

Medlem
SV: Mest prisvärd årgångs-Bollinger?

Gärna, men var hittar man dem och till vilket pris? De jag har köptes på SB för, tror jag, runt 550:- styck vilket jag tvivlar på att man hittar dem för nu...
 

magnum

Epernay, Frankrike
SV: Mest prisvärd årgångs-Bollinger?

Konjären skrev:
Gärna, men var hittar man dem och till vilket pris? De jag har köptes på SB för, tror jag, runt 550:- styck vilket jag tvivlar på att man hittar dem för nu...
Tvivla icke! kan garantera att dom kostar mera nu :mad: men fortfarande ett mkt bra ( och ett måste) köp. Attans bra Champagne ;D
 

Krug88

Medlem
SV: Mest prisvärd årgångs-Bollinger?

Konjären skrev:
Gärna, men var hittar man dem och till vilket pris? De jag har köptes på SB för, tror jag, runt 550:- styck vilket jag tvivlar på att man hittar dem för nu...

Jag köpte några jero på Farr Vintners för 3000kr styck, det var nog bara ett halvår sedan.
För övrigt hittade jag en magnum Krug 96 häromdagen i en liten butik i St Emilion för 650e, inte för att det är billigt men helt ok pris faktiskt...
 

Krug88

Medlem
SV: Mest prisvärd årgångs-Bollinger?

Såg just att de finns på Bordeaux index för 79e/flaskan.
Det kanske det är värt?
 
Trådskapare
Elvis

Elvis

Medlem
SV: Mest prisvärd årgångs-Bollinger?

Såg just att de finns på Bordeaux index för 79e/flaskan.

Vilket trevligt sortiment! Är Bordeaux Index pålitliga? Hur fungerar det med alkoholskatt osv? Finns det någon risk att vinet fastnar i tullen?
 

Mysonoxen

Medlem
SV: Mest prisvärd årgångs-Bollinger?

Krug88 skrev:
Såg just att de finns på Bordeaux index för 79e/flaskan.
Det kanske det är värt?

Lite märkligt inlägg då man läser ditt inlägg ovan det jag citerar nu, men får du fram Krug-96 för 79€ slår jag till på 10 lådor direkt ;)
 

Krug88

Medlem
SV: Mest prisvärd årgångs-Bollinger?

Mysonoxen skrev:
Lite märkligt inlägg då man läser ditt inlägg ovan det jag citerar nu, men får du fram Krug-96 för 79€ slår jag till på 10 lådor direkt ;)
Det var Bolly GA 96 jag menade där.
Infon om Krug 96 fick ni på köpet ;D
 

Krug88

Medlem
SV: Mest prisvärd årgångs-Bollinger?

maxistockholm2 skrev:
Är det någon som vet om RD -90 är bra och var man kan köpa ett par flaskor?
Det är väl en smaksak om man gillar RD eller inte.
Själv är jag ingen fan, har lite svårt för oxidations och champinjontonerna i RD.
Kolla på www.wine-searcher.com
Där hittar du nog det mesta...
 
SV: Mest prisvärd årgångs-Bollinger?

Tack Krug88. Tyvärr tyckte jag inte det fanns så mycket på WineSearcher (kollade häromdagen); vissa av butikerna har ju rentav priser som framstår som rena skämten. Kanske borde man skaffa sig "pro version" som ska vara betydligt bättre?
 

Krug88

Medlem
SV: Mest prisvärd årgångs-Bollinger?

maxistockholm2 skrev:
Tack Krug88. Tyvärr tyckte jag inte det fanns så mycket på WineSearcher (kollade häromdagen); vissa av butikerna har ju rentav priser som framstår som rena skämten. Kanske borde man skaffa sig "pro version" som ska vara betydligt bättre?
Jo, det är rätt stor skillnad.
Kostar bara 30 dollar om året tror jag.
De enda som visas annars är ju sponsorer.
 

Jimmy Forsman

Missförstått geni. Gravt blygsam. Despot.
SV: Mest prisvärd årgångs-Bollinger?

maxistockholm2 skrev:
Tack Krug88. Tyvärr tyckte jag inte det fanns så mycket på WineSearcher (kollade häromdagen); vissa av butikerna har ju rentav priser som framstår som rena skämten. Kanske borde man skaffa sig "pro version" som ska vara betydligt bättre?

Pro är verkligen mycket bättre, och kostar i princip gratis så det är verkligen ett bra köp.

Jag antar att du kollat på frw.co.uk och farrvintners.com?

Usch! De galna engelsmännen tar ju 141 pund flaskan, kan det verkligen vara värt nästan 2 flagg med en briedoftande pava bubbel?
 
SV: Mest prisvärd årgångs-Bollinger?

Tack! Har kollat lite i UK, men fått intrycket att det är lite bökigt (bl.a. med frakten) och dyrt att beställa små mängder därifrån. Just i det här fallet (Bollinger RD -90) ville jag ha bara en enda flaska till ett specifikt tillfälle där en person skulle bli glad för just det aktuella vinet...
 

Krug88

Medlem
SV: Mest prisvärd årgångs-Bollinger?

maxistockholm2 skrev:
Tack! Har kollat lite i UK, men fått intrycket att det är lite bökigt (bl.a. med frakten) och dyrt att beställa små mängder därifrån. Just i det här fallet (Bollinger RD -90) ville jag ha bara en enda flaska till ett specifikt tillfälle där en person skulle bli glad för just det aktuella vinet...
Ta och slå Arvid Nordquist en signal då.
De kan mycket väl ha lite flaskor kvar som de kan sälja...
 
Toppen