Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Metal och vin

hampus86

Medlem
SV: Metal och vin

Det är roligt att vi är 7 st som hänger på forumet mitt på dagen en onsdag...känns inte som om arbetsmoralen är den högsta här, alt. har vi grym simultanförmåga eller bara slappa jobb. Själv pluggar jag.
 
Trådskapare
A

anders

Medlem
SV: Metal och vin

hampus86 skrev:
...mitt på dagen en onsdag...

"Mitt på dagen", snacka för dig själv du. Morgontrött som jag är har jag ändå snart fått ihop en hel timmes arbete.
 

hampus86

Medlem
SV: Metal och vin

anders skrev:
"Mitt på dagen", snacka för dig själv du. Morgontrött som jag är har jag ändå snart fått ihop en hel timmes arbete.

följdfrågan blir; hur många timmar har det tagit dig att få ihop nästan 1 timmes arbete ;D? Ifs ska jag inte snacka, inte överansträngt mig denna morgon(men det var dock jobbigt att bli väckt av farsan som ringer hem med faxen 20 gånger eftersom han inte kommer ihåg rätt nummer..obligatorisk sinnesundersökning efter 50 borde införas)
 
Trådskapare
A

anders

Medlem
SV: Metal och vin

hampus86 skrev:
följdfrågan blir; hur många timmar har det tagit dig att få ihop nästan 1 timmes arbete ;D?

Jag är generös och flexibel i min beräkning så jag matchar 1:1 i tid:arbetstid. :D
 

hampus86

Medlem
SV: Metal och vin

när jag är i stockholm anser jag mig vara på semester. För att återföra denna tråd till dess ursprungliga syfte(fast ändå inte), så kan jag meddela att yoggi kungsbär efter c:a 7 dl(av 10), börjar smaka METAL(L).
 
Trådskapare
A

anders

Medlem
SV: Metal och vin

Krug skrev:
Tja, vad ska man säga? Kopplingen mellan Merlot som den mest feminina av druvor och Judas Priest, den mest "gayiga" av metal, är väl inte helt orimlig. Vad Rob Halford tycker om merlot låter jag vara osagt, men jag tror bestämt att han har en viss förkärlek för korpulenta Münchenboende blekingepågar som köper Siciliansk Merlot.

I vanlig ordning så har jag gått till botten med frågan och därför genomfört en liten undersökning av vad som kan anses vara det bögigaste vinet. Det är naturligtvis enkelt att anta att det skulle vara Champagne eller som ovan nämnts en feminin druva som Merlot. Men mina studier pekar i en annan riktining. I Mosel finns det ett läge som heter Nacktarsch och redan namnet indikerar ju att det rör sig om ett bortalagsvin. Från detta läge tillverkar man Rieslingviner som är lite sötsliskiga och det måste definitivt anses vara raka motsatsen till vad man förväntar sig att män som Ford Fairlaine inmundigar.

När nu detta är etablerat så drar vi oss till minnes vad Krug släpade med ner i tvättstugan i lördags, just det, ett Rieslingvin. Den naturliga följden blir att man börjar fundera på VARFÖR tog det EGENTLIGEN så lång tid för Krug att fixa till lite tvätt... ;D
 

Jimmy Forsman

Missförstått geni. Gravt blygsam. Despot.
SV: Metal och vin

anders skrev:
I vanlig ordning så har jag gått till botten med frågan och därför genomfört en liten undersökning av vad som kan anses vara det bögigaste vinet. Det är naturligtvis enkelt att anta att det skulle vara Champagne eller som ovan nämnts en feminin druva som Merlot. Men mina studier pekar i en annan riktining. I Mosel finns det ett läge som heter Nacktarsch och redan namnet indikerar ju att det rör sig om ett bortalagsvin. Från detta läge tillverkar man Rieslingviner som är lite sötsliskiga och det måste definitivt anses vara raka motsatsen till vad man förväntar sig att män som Ford Fairlaine inmundigar.

När nu detta är etablerat så drar vi oss till minnes vad Krug släpade med ner i tvättstugan i lördags, just det, ett Rieslingvin. Den naturliga följden blir att man börjar fundera på VARFÖR tog det EGENTLIGEN så lång tid för Krug att fixa till lite tvätt... ;D

Och i vanlig ordning har den botten du nått inte varit livmoderhalsen utan antagligen prostatan. Naturligtvis dricker inte riktiga män sötsliskig reisling, de koncentrerar sig på strama, hårda och kantiga riselingviner av den stil som återfinns i Österike (ett land med långa traditioner av musik, inte nödvändigtvis metal, och bondage) eller varför inte av Australiensisk stil där man verkligen spelar på att göra torra och rena Rieslingviner.

Om man ska koppla Riesling till en musikstil så hävdar jag att det utan tvivel är klassisk Synth, gärna av tidig Kraftwerkstil. Naturligtvis tycker ni Långhåriga nit, läderkeps och spandexbärande hårdrockare att vi Synthpojkar är fjollor per definition. Men det kan vi ta.

Slänger in lite Judas till dig anders.

I wanna tell ya, hey I think you oughta know
The way you're treating me, I feel I'll have to go.
I've heard the rumours and it seems they're comin' true
do what suits ya, but then that's nothin' new.

Do what you wanna do
Oh what you put me through.
How I suffer for your love.
Say what you wanna say
You know that you're gonna pay
For all the times that I've cried.
You give me pain, but you bring me pleasure
Get out of my life.
You bring me pain, but you give me pleasure
You don't know what I like.


You've got me tied up, dog upon a leash
Instead of messin' 'round, practice what you preach.
Your days are numbered, my day's arrived
The way I see it, we're dead or we're alive
 
Trådskapare
A

anders

Medlem
SV: Metal och vin

Krug skrev:
...de koncentrerar sig på strama, hårda och kantiga ...

Låter ju som en läderbög det också. Välkommer i Halford fan club. :D
 

Andreas L

Medlem
SV: Metal och vin

Era förbannade primater :mad:, hur skulle denna ädla och majestätiska druvsort kunna vara annat än stram och strukturerad, skönklingande musik från Alban Berg eller någon annan av de seriella mästarna. Synt!!!! där nådde du ett nytt lågvattenmärke Krug, gå och lås in dig i tvättstugan och stanna där... Nu är jag upprörd, Anders, fortsätt med Merlot från Sicilien och Judas, ge dig inte på helig mark för böveln...

Konservativ, moi?
 

Jimmy Forsman

Missförstått geni. Gravt blygsam. Despot.
SV: Metal och vin

Andreas L skrev:
Era förbannade primater :mad:, hur skulle denna ädla och majestätiska druvsort kunna vara annat än stram och strukturerad, skönklingande musik från Alban Berg eller någon annan av de seriella mästarna. Synt!!!! där nådde du ett nytt lågvattenmärke Krug, gå och lås in dig i tvättstugan och stanna där... Nu är jag upprörd, Anders, fortsätt med Merlot från Sicilien och Judas, ge dig inte på helig mark för böveln...

Konservativ, moi?

Ahahahahaha! Jag tror minsann att vi trampade på en öm bockfot!

Helig mark? Det är väl nästan en arbetsbeskrivning för en Judas att ge sig på just denna!
 

Andreas L

Medlem
SV: Metal och vin

Krug skrev:
Ahahahahaha! Jag tror minsann att vi trampade på en öm bockfot!

Helig mark? Det är väl nästan en arbetsbeskrivning för en Judas att ge sig på just denna!

för en Judas... du är briljant min vän, du är förlåten....
 

Jimmy Forsman

Missförstått geni. Gravt blygsam. Despot.
SV: Metal och vin

Andreas L skrev:
för en Judas... du är briljant min vän, du är förlåten....

Man tackar!

Om du ger mig adressen till den österikiska ambassaden så ska jag springa förbi med en liten påse med 30 silverfemmor och skicka in i lobbyn innan jag går och hänger mig i närheten av Rieslingrankorna i Uppsala Botaniska Trädgård. Detta borde ju rimligen också ingå i arbetsbeskrivningen för en Judas!

För protokollet, jag vet inte om UBT har några Rieslingrankor. Men om de finns någonstans i Sverige så borde de finnas där!
 
Trådskapare
A

anders

Medlem
SV: Metal och vin

Andreas L skrev:
Era förbannade primater :mad:, hur skulle denna ädla och majestätiska druvsort kunna vara annat än stram och strukturerad, skönklingande musik från Alban...

Det var första gången jag hört någon referera till Dr Alban på det viset... ;D
 
Trådskapare
A

anders

Medlem
SV: Metal och vin

Andreas L skrev:
Era förbannade primater :mad:, hur skulle denna ädla och majestätiska druvsort kunna vara annat än stram och strukturerad, skönklingande musik från Alban Berg eller någon annan av de seriella mästarna. Synt!!!! där nådde du ett nytt lågvattenmärke Krug, gå och lås in dig i tvättstugan och stanna där... Nu är jag upprörd, Anders, fortsätt med Merlot från Sicilien och Judas, ge dig inte på helig mark för böveln...

Konservativ, moi?

Men för att nu vara lite mer seriösa så får man konstatera att Riesling och Berg är en bra kombination. Det är dock viktigt att saker och ting tas i rätt ordning. Man ska först sänka två till fyra flaskor Riesling, beroende på alkoholmängd, sedan kan man sätta på Berg för då befinner man sig i ett sinnestillstånd där man inte bryr sig. För handen på hjärtat, ta tex Bergs opus 1 för piano, det låter ju mest som att en berusad babian ragglar runt på klaviaturen. ;) Jag håller på Krug i den här frågan.
 

Jimmy Forsman

Missförstått geni. Gravt blygsam. Despot.
SV: Metal och vin

anders skrev:
Men för att nu vara lite mer seriösa så får man konstatera att Riesling och Berg är en bra kombination. Det är dock viktigt att saker och ting tas i rätt ordning. Man ska först sänka två till fyra flaskor Riesling, beroende på alkoholmängd, sedan kan man sätta på Berg för då befinner man sig i ett sinnestillstånd där man inte bryr sig. För handen på hjärtat, ta tex Bergs opus 1 för piano, det låter ju mest som att en berusad babian ragglar runt på klaviaturen. ;) Jag håller på Krug i den här frågan.
 

Jimmy Forsman

Missförstått geni. Gravt blygsam. Despot.
SV: Metal och vin

anders skrev:
Japp, Riesling är ett bögvin. :D

Jag säger att du har fel! Manliga män dricker Riesling. Små stygga pojkar som vill bli tuktade dricker Merlot från Sicilien!
 
Trådskapare
A

anders

Medlem
SV: Metal och vin

Krug skrev:
Jag säger att du har fel! Manliga män dricker Riesling. Små stygga pojkar som vill bli tuktade dricker Merlot från Sicilien!

...och det är därför jag (och Larsson också) ostraffat kommer undan med det.
 

Jimmy Forsman

Missförstått geni. Gravt blygsam. Despot.
SV: Metal och vin

anders skrev:
...och det är därför jag (och Larsson också) ostraffat kommer undan med det.

Att Larsson saknar smak är ju allmänt känt, jag hade större förhoppningar på dig.
 
Trådskapare
A

anders

Medlem
SV: Metal och vin

Krug skrev:
Att Larsson saknar smak är ju allmänt känt, jag hade större förhoppningar på dig.

Då får du nog erkänna att du sjunker med mig för jag är bi när det gäller musiken och vinet. Synth ligger mig också varmt om hjärtat, bara inte på jobbet av tidigare förklarade anledninger. Berg går bort helt. En najs Rajsling är också trevligt och där föredrar jag "läderbögsvarianterna" från Österrike eller Alsace.
 
Toppen