Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Millesime - ok?

Jag&Co kommer att köra till södra Spanien om någon vecka. På vägen hem har jag tänkt stanna till och köpa på mig lite finvin. Jag har rekat en hel del på vinopedia och funnit en handlare i sydöstra Frankrike (Maussane-les-Alpilles) som heter Millésimes. Har någon handlat av detta bolag? De har iaf ett enormt utbud av Bordeaux-viner m.m. Kanske vet ni rent av om de har en fysisk butik i byn eller om de endast är en distributör?! Kommentarer uppskattas och även tips på andra handlare.

Tack på förhand.

Daniel
 

chambertin

Medlem
SV: Millesime - ok?

Eastmannen skrev:
Jag&Co kommer att köra till södra Spanien om någon vecka. På vägen hem har jag tänkt stanna till och köpa på mig lite finvin. Jag har rekat en hel del på vinopedia och funnit en handlare i sydöstra Frankrike (Maussane-les-Alpilles) som heter Millésimes. Har någon handlat av detta bolag? De har iaf ett enormt utbud av Bordeaux-viner m.m. Kanske vet ni rent av om de har en fysisk butik i byn eller om de endast är en distributör?! Kommentarer uppskattas och även tips på andra handlare.

Tack på förhand.

Daniel

Handlade primörer från dom för länge sedan men då hämtade jag upp i Bordeaux. Allt fungerade bra då i alla fall.
Enligt deras hemsida så kan du hämta på plats upp mot 60 dagar efter att du köpt:
http://www.millesimes.com/livraison.html
 

Allaboda

Medlem
SV: Millesime - ok?

Jag har handlat via Millesimes med skeppning till Sverige - och det har alltid fungerat utan några som helst problem.
 

Jos

Medlem
SV: Millesime - ok?

Om det är Millesimes.com du menar så har jag handlat där flera ggr. Ofta bra priser och bra leverans. Det finns även en annan butik som heter typ millesimes.
 
Toppen