Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Mousserade rödvin

Larseman

Medlem
Inte köpt än.

Från det ena till det andra, det här med serveringstemperaturen. Hur sval serverar du din Lambrusco?
Nu låter det som jag är värsta Lambrusco-experten :cool:
På lördag tror jag att jag låter den börja på 10-12 grader, den värms ganska fort om det är sommarvarmt när den dricks. Lambruscon i somras dracks kylskåpskall (ca 10) vilket funkade suveränt, friskt och läskande men med betydligt mer djup än ett rosévin exempelvis. Enligt vad jag har läst mig till så bör Lambrusco alltid serveras svalt vilket verkar vara allt från 10 till 16 grader.
 

Vino fino

Medlem
Nu låter det som jag är värsta Lambrusco-experten :cool:
På lördag tror jag att jag låter den börja på 10-12 grader, den värms ganska fort om det är sommarvarmt när den dricks. Lambruscon i somras dracks kylskåpskall (ca 10) vilket funkade suveränt, friskt och läskande men med betydligt mer djup än ett rosévin exempelvis. Enligt vad jag har läst mig till så bör Lambrusco alltid serveras svalt vilket verkar vara allt från 10 till 16 grader.
Inte så ofta jag dricker mousserande rött men jag kör alltid kylskåpskall och sedan långsam uppvärmning.

Är skeptisk till Bolagets serveringstips--- 16 grader?? Det var därför jag frågade hur du brukar göra.
 
Toppen