Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Mousserandeprovning november 2012

Systembolagets mousserandeprovning november 2012

För att ge er alla ett försprång framför Sveriges vinskribenter, här är listan över mousserande viner de kommer att prova och som kommer ligga till grund för årets nyårsbubbel. För att underlätta urvalet är listan sorterad efter pris och jag har även behållit literpriset. Trevlig läsning

Produkter på 2012 mousserandeprovning
 

CH

Medlem
SV: Mousserandeprovning november 2012

En riktigt tragisk lista om jag får säga det själv.
Vad är oddsen på att billigaste får 5 solar i prisvärdhet?
 

KockJohan

Cioccolato Catering
Leverantör
SV: Mousserandeprovning november 2012

Är det bara jag eller känns den inte nästan kopierad från förra årets lista?
Känns väldigt bekant iaf ::)
 

sunqan

Vinös
Sv: Mousserandeprovning november 2012

5st kommer i alla fall att sågas rakt av :)
Undrar om vi får se några klagomål över avsaknaden av riktigt prisvärda alternativ (3 liter bib för 120 spänn är svårslaget )

Skickat från min GT-I9100
 

Cavisten Vinhandel

Leverantör
SV: Mousserandeprovning november 2012

Vinkällaren Grappe arrangerar provningar varje månad för medlemmarna i vinskribenternas förening.
Nu i Oktober (17/10) har dom en temaprovning för mousserande/champagne.
Innehållet på denna är ju helt upp till leverantörerna (som får skicka in viner som finns på BS) men det är max 20 provare och 120 viner varje gång.
Känner inte till vad som kommer att provas förutom att våra champagner från Bernard Hatté kommer att vara med.

/Henrik
 
Toppen