Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Mouton- Rothschild 1999?

Dönnhoff

Medlem
Hej alla!
Jag har tyvärr varit frånvarande ett tag på grund av för mycket jobb!!! Var fan är man på väg när man inte har tid att skriva i sveriges bästa vinforum?? ;D

Nu till min fråga:

Är det någon här inne som har druckit Moutons 1999? Hur är den? Tacksam för intryck, TNs etc.
 

Jimmy Forsman

Missförstått geni. Gravt blygsam. Despot.
SV: Mouton- Rothschild 1999?

Jag tror att alla är drabbade av den förbannade "arbetaförmycketdetärsnartjul-kräksjukan" som verkar gå nu, men We shall overcome!

Jag drack Muttan 1999 när den släpptes för ett gäng år sedan, och det som var så grymt med den var att den var fruktansvärt god att dricka då. Det är generellt ett intryck som jag har hört från många andra. Grymt god ung! Men, nu är det ju några år sen jag provade den sist, så den kan ju ha gått in i någon form av trotsålder sedan dess.
 

Mysonoxen

Medlem
SV: Mouton- Rothschild 1999?

Håller med, den var riktigt god, men givetvis för ung för konsumtion sist när jag provade den på Teneriffa av alla ställen i början av 2004.

Dessutom är etiketten min favorit av alla Mouton tillsammans med John Hustons 1982. Jag tycks ha en fallenhet för dansande och sparkande gumsar.

Får väl gå i terapi och se vad det beror på :)
 
Trådskapare
D

Dönnhoff

Medlem
SV: Mouton- Rothschild 1999?

Tack för svaren!

Ska jag tolka era svar som att den fortfarande är ung? Vill ju helst inte väcka det får som sover! ;D
 

Jimmy Forsman

Missförstått geni. Gravt blygsam. Despot.
SV: Mouton- Rothschild 1999?

Dönnhoff skrev:
Tack för svaren!

Ska jag tolka era svar som att den fortfarande är ung? Vill ju helst inte väcka det får som sover! ;D

Vi är vinmänniskor! Vi är inte kapabla att lämna raka svar!
 
Trådskapare
D

Dönnhoff

Medlem
SV: Mouton- Rothschild 1999?

;D ;D ;D

Nej, just det! Jag borde veta detta!

Så när tycker du att jag skall öppna den? 8)
 

Jimmy Forsman

Missförstått geni. Gravt blygsam. Despot.
SV: Mouton- Rothschild 1999?

Parker säger, med sin vanliga precision, 2005 - 2030.

Jag säger, det beror väl lite på hur många pavor du har, har du flera skulle jag rekommendera att du öppande en och körde till en middag så att du (och resten av oss) får reda på hur den ligger till i fasen.

Har du bara en så kanske jag skulle vänta något år till, eller vänta in tioårsdagen och sen glufsa iväg.
 
Toppen