Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Mysonoxens helvetesvinstråd - En sorglig bild av mänskligt förfall

anders

Medlem
SV: Mysonoxens helvetesvinstråd - En sorglig bild av mänskligt förfall

magnum skrev:
Bara dag 2 och vi ser redan en tendens till gillande!!! ;D ;D ;D

Kallas adaption med ett fint ord. ;D
 
Trådskapare
M

Mysonoxen

Medlem
SV: Mysonoxens helvetesvinstråd - En sorglig bild av mänskligt förfall

anders skrev:
Kallas adaption med ett fint ord. ;D

Skräm mig inte nu.

Om en månad kanske jag sitter och grillar fläskkarré för 29 kr/kilot inköpt på Willys och hinkar BiB...

I så fall får ni se till att jag tvångsomhändertas av mentalvården.:D
 

anders

Medlem
SV: Mysonoxens helvetesvinstråd - En sorglig bild av mänskligt förfall

Mysonoxen skrev:
Skräm mig inte nu.

Om en månad kanske jag sitter och grillar fläskkarré för 29 kr/kilot inköpt på Willys och hinkar BiB...

I så fall får ni se till att jag tvångsomhändertas av mentalvården.:D

Nix, jag låter kidnappa dig och sedan förs du en enstjärna för avprogrammering.
 
Trådskapare
M

Mysonoxen

Medlem
SV: Mysonoxens helvetesvinstråd - En sorglig bild av mänskligt förfall

anders skrev:
Nix, jag låter kidnappa dig och sedan förs du en enstjärna för avprogrammering.

Låter trevligare :)
 
Trådskapare
M

Mysonoxen

Medlem
SV: Mysonoxens helvetesvinstråd - En sorglig bild av mänskligt förfall

...och då jag gick över till grannen nu och han fick boxen och tog sig ett glas utbrast han:

"Å djävlar vilket gott vin, det var nog bland det bästa jag druckit!"

;D
 

anders

Medlem
SV: Mysonoxens helvetesvinstråd - En sorglig bild av mänskligt förfall

Mysonoxen skrev:
...och då jag gick över till grannen nu och han fick boxen och tog sig ett glas utbrast han:

"Å djävlar vilket gott vin, det var nog bland det bästa jag druckit!"

;D

Gudars skymning!!! Tillägget i trådens titel har aldrig varit bättre vald.

Tips är att du undviker bli inbjuden där på middag. Skyll på ischias, vatten i knäna, fjärilar i magen, taskig barndom med blåa brandbilar och asfalt i sandlådan, spioner från Uranus, rädsla för att himlen ska ramla ner eller vad fan som helst du kan komma på. Gå bara inte dit!
 

EuphoniC

Medlem
SV: Mysonoxens helvetesvinstråd - En sorglig bild av mänskligt förfall

...eller njut av grannsämjan och ta med ett eget vin så blir alla glada :)

Jag ser ned på boxdrickandet inte boxdrickarna. Att inte bry sig är helt ok, det är deras val.
 

Keen

slan
SV: Mysonoxens helvetesvinstråd - En sorglig bild av mänskligt förfall

Mysonoxen skrev:
...och då jag gick över till grannen nu och han fick boxen och tog sig ett glas utbrast han:

"Å djävlar vilket gott vin, det var nog bland det bästa jag druckit!"

;D

Hahaha, man vet inte om man ska skratta eller gråta. Valde iofs skrattet denna gång ;D



Som en rekommendation till nästa testobjekt vill jag rekommendera Gandia Finca Del Mar. Tjejen tycker om det (jag gör mitt bästa, men det går sådär), men i min mening är det nåt av det vidrigaste som går att dricka denna sida om Gredos (som är långt värre).
 

anders

Medlem
SV: Mysonoxens helvetesvinstråd - En sorglig bild av mänskligt förfall

EuphoniC skrev:
...eller njut av grannsämjan och ta med ett eget vin så blir alla glada :)

Jag ser ned på boxdrickandet inte boxdrickarna. Att inte bry sig är helt ok, det är deras val.

Ah, min gode EuphoniC, du bör fundera ett varv till i det här fallet. Med tanke på att BiB:en var citat "nog bland det bästa jag druckit" finns det gott fog för att anta att maten ligger på samma nivå. Och nog för att man kan komma undan med att ta med sig en flaska vin till en bjudning men jag tror att det kan bli palaver om man även tar med sig egen mat... :D Därav min rekommendation om sjukskrivning. En variant kan ju vara att påstå sig vara djupt troende jude och att maten ska vara kosher, då kan man kanske klara av att ta med en mörad oxfile från Willys (den bättre av de två affärerna...).
 
Trådskapare
M

Mysonoxen

Medlem
SV: Mysonoxens helvetesvinstråd - En sorglig bild av mänskligt förfall

Kag kan här tillägga att jag sett vad min granne äter då hans uteplats vätter mot mitt arbetsrum. Jag önskar verkligen ingen inbjudan till middag. Minns att han klagade på kärringen häromdagen och sa:

- Pastan ska koka minst en halvtimme så den blir som gröt och man kan hyvla Port Salut över!

Sedan gick han ut och satte sig med pastatallriken (det var penne som var pastan), hyvlade över osten och vräkte på en halvflaska ICA-handlarnas ketchup och två matskedar majonnäs över maten.

Lite annan stil än den hyvlade pecorino man brukar få på maten i Toscana.

Till detta öppnade han en burk Pripps Blå, tog en gaffel i ena handen och laptopen i den andra och satte sig och jobbade medan han ropade tillbaka till hustrun.

- Detta var gudagott!
 

vintjej

Medlem
SV: Mysonoxens helvetesvinstråd - En sorglig bild av mänskligt förfall

Mysonoxen skrev:
Kag kan här tillägga att jag sett vad min granne äter då hans uteplats vätter mot mitt arbetsrum. Jag önskar verkligen ingen inbjudan till middag. Minns att han klagade på kärringen häromdagen och sa:

- Pastan ska koka minst en halvtimme så den blir som gröt och man kan hyvla Port Salut över!

Sedan gick han ut och satte sig med pastatallriken (det var penne som var pastan), hyvlade över osten och vräkte på en halvflaska ICA-handlarnas ketchup och två matskedar majonnäs över maten.

Lite annan stil än den hyvlade pecorino man brukar få på maten i Toscana.

Till detta öppnade han en burk Pripps Blå, tog en gaffel i ena handen och laptopen i den andra och satte sig och jobbade medan han ropade tillbaka till hustrun.

- Detta var gudagott!

Mohaha, jag tycker din granne verkar störtskön. Heter han Homer?
Och glöm inte, utan så'na som han - hur överlägsna skulle vi vara då?
 
Trådskapare
M

Mysonoxen

Medlem
SV: Mysonoxens helvetesvinstråd - En sorglig bild av mänskligt förfall

vintjej skrev:
Mohaha, jag tycker din granne verkar störtskön. Heter han Homer?
Och glöm inte, utan så'na som han - hur överlägsna skulle vi vara då?


Det både roar och oroar (och faktiskt har jag glömt vad han heter, vi skakade hand och presenterade oss när jag flyttade in. Tror han heter Tommy eller Thomas, nåt på T ringer en klocka).

Såna här grejer är kul, men man undrar ju vem som fixar till datorerna på arbetsplatser och så. Skulle man vilja ha Homer rotande i burken på jobbet och vilka konsekvenser skulle det få?

Förhoppningsvis jobbar han med spel där man skjuter utan att behöva tänka, ser det nästan som det enda han skulle kunna pyssla med. Ett spel där en ung kvinna med överdimensionerade tuttar springer runt med ett maskingevär och mejar ner zombies eller nåt i den stilen.
 

hampus86

Medlem
SV: Mysonoxens helvetesvinstråd - En sorglig bild av mänskligt förfall

anders skrev:
En variant kan ju vara att påstå sig vara djupt troende jude och att maten ska vara kosher, då kan man kanske klara av att ta med en mörad oxfile från Willys (den bättre av de två affärerna...).

Säg till om du vill låna en kippah ;D
 

anders

Medlem
SV: Mysonoxens helvetesvinstråd - En sorglig bild av mänskligt förfall

Mysonoxen skrev:
Kag kan här tillägga att jag sett vad min granne äter då hans uteplats vätter mot mitt arbetsrum. Jag önskar verkligen ingen inbjudan till middag. Minns att han klagade på kärringen häromdagen och sa:

- Pastan ska koka minst en halvtimme så den blir som gröt och man kan hyvla Port Salut över!

Sedan gick han ut och satte sig med pastatallriken (det var penne som var pastan), hyvlade över osten och vräkte på en halvflaska ICA-handlarnas ketchup och två matskedar majonnäs över maten.

Lite annan stil än den hyvlade pecorino man brukar få på maten i Toscana.

Till detta öppnade han en burk Pripps Blå, tog en gaffel i ena handen och laptopen i den andra och satte sig och jobbade medan han ropade tillbaka till hustrun.

- Detta var gudagott!

Min slutledningsförmåga firar nya triumfer. Det är tur för både buset och snuten att jag inte jobbar inom området. Jag hade satt fast så mycket skurkar att de övriga tomtenissarna i blått i än högre grad hade framstått som tappade bakom en vagn.

I övrigt kan jag konstatera att i skenet av den målande beskrivningen av, ja vad fan ska man kalla eländet, så framstår helt plötsligt kantinen här som riktigt bra. Jag är dessutom tacksam att jag redan hade ätit innan jag läste detta för jag tappade aptiten rakt av.
 
Trådskapare
M

Mysonoxen

Medlem
SV: Mysonoxens helvetesvinstråd - En sorglig bild av mänskligt förfall

anders skrev:
Min slutledningsförmåga firar nya triumfer. Det är tur för både buset och snuten att jag inte jobbar inom området. Jag hade satt fast så mycket skurkar att de övriga tomtenissarna i blått i än högre grad hade framstått som tappade bakom en vagn.

I övrigt kan jag konstatera att i skenet av den målande beskrivningen av, ja vad fan ska man kalla eländet, så framstår helt plötsligt kantinen här som riktigt bra. Jag är dessutom tacksam att jag redan hade ätit innan jag läste detta för jag tappade aptiten rakt av.

Egentligen ville jag bara gå ner och greppa trädgårdsslangen, ställa in på högtryck och spola bort hela scenariot, men jag är ju en vänlig själ så jag avstod.
 

vintjej

Medlem
SV: Mysonoxens helvetesvinstråd - En sorglig bild av mänskligt förfall

Mysonoxen skrev:
Såna här grejer är kul, men man undrar ju vem som fixar till datorerna på arbetsplatser och så. Skulle man vilja ha Homer rotande i burken på jobbet och vilka konsekvenser skulle det få?
Förhoppningsvis jobbar han med spel där man skjuter utan att behöva tänka, ser det nästan som det enda han skulle kunna pyssla med. Ett spel där en ung kvinna med överdimensionerade tuttar springer runt med ett maskingevär och mejar ner zombies eller nåt i den stilen.

Är han sysadmin? Jamen, det förklarar ju hela saken. En f d kollega till mig brukade gå och koka en tallrik pasta och äta till lunch. Helt plain ingenting på, han "förstod inte grejen med mat." "Varför finns det inte bara ett piller man kan ta istället?".
En annan sysadmin jag jobbade med gjorde sig känd genom att på att vår närmsta pizzeria göra en "shot" på pizzasalladsspad och vodka.
"Hur mycket får jag om jag sveper den här?" Vi, "Eh inget". Men han svepte den ändå.
F ö så jobbar han kanske inte T med spel, men du kan ju fethaja att det är det han gör större delen av sin arbetstid.:)
 
Trådskapare
M

Mysonoxen

Medlem
SV: Mysonoxens helvetesvinstråd - En sorglig bild av mänskligt förfall

vintjej skrev:
Är han sysadmin? Jamen, det förklarar ju hela saken. En f d kollega till mig brukade gå och koka en tallrik pasta och äta till lunch. Helt plain ingenting på, han "förstod inte grejen med mat." "Varför finns det inte bara ett piller man kan ta istället?".
En annan sysadmin jag jobbade med gjorde sig känd genom att på att vår närmsta pizzeria göra en "shot" på pizzasalladsspad och vodka.
"Hur mycket får jag om jag sveper den här?" Vi, "Eh inget". Men han svepte den ändå.
F ö så jobbar han kanske inte T med spel, men du kan ju fethaja att det är det han gör större delen av sin arbetstid.:)

Av förklarliga skäl har jag inte gjort någon närmare bekantskap med honom så jag vet inte hans exakta arbetsuppgifter. Känner bara till att han är datasnubbe och har pluggat på Chalmers.
Har en känsla av att vi inte har särskilt mycket gemensamt.
Henke Larssonlandslagströja och en Martinikeps är hans dagliga utstyrsel och till dessa har han matchande smutsgrå shorts. Jag dömer ingen efter utseendet men han ser ändå ut lite som de 13-14-åriga killar som bor på gården...
 

vintjej

Medlem
SV: Mysonoxens helvetesvinstråd - En sorglig bild av mänskligt förfall

Mysonoxen skrev:
Henke Larssonlandslagströja och en Martinikeps är hans dagliga utstyrsel och till dessa har han matchande smutsgrå shorts. Jag dömer ingen efter utseendet men han ser ändå ut lite som de 13-14-åriga killar som bor på gården...

Va? Jag dömer stenhårt efter utstyrsel. I'm a dissaholic - and I'm proud of it!:D
 
Trådskapare
M

Mysonoxen

Medlem
SV: Mysonoxens helvetesvinstråd - En sorglig bild av mänskligt förfall

Snart fyra pinnar muck. Dagens sörja(?) blir Spansk Lant eftersom det kom önskemål om pappkartonger(minns dem på flaska någon gång från sent 80-tal om jag inte missminner mig). Vill bara återge den fina baksidestexten på pappkartongen.

Spanskt Lant är ett mjukt och fruktigt medelfylligt rött vin som fått sin karaktär i det soliga Spanien.
Det är ett riktigt allroundvin som passar bra till de flesta fågel- och kötträtter.
Grillad kyckling, pasta med köttfärssås, fläskkotletter eller entrecôte, allt går bra ihop med Spanskt Lant.
Oavsett om maten serveras på finaste porslin eller papptallrikar.

Wow! Är det inte nästan så man ser tjuren Ferdinand från julaftonens Kalle Anka sittandes under sin korkek och lukta på blommorna med ett glas av denna nektar i näven med friskt hö på papptallrik bredvid?

Detta bör alltså vara ett vin man serverar både hos Dahlgren (han har ju en fäbless för spanskt vin) och hos gänget på parkbänken som snott några papptallrikar och en medisterkorv på Coop. Snacka om brett användningsområde.

Recension kommer om ett tag. Först ska jag grilla korv åt ynglen.
 

anders

Medlem
SV: Mysonoxens helvetesvinstråd - En sorglig bild av mänskligt förfall

Ett utmärkt val låter sommelieren hälsa. Korv och spanskt är en lysande kombination. Expertpanelen på Aftonbladet - nyheter för förståndshandikappade - var helt lyrisk! :D
 
Toppen