Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Mysonoxens helvetesvinstråd - En sorglig bild av mänskligt förfall

Helen

Medlem
SV: Mysonoxens helvetesvinstråd - En sorglig bild av mänskligt förfall

anders skrev:
anders avslöjar! Alla på finewines.se rasar! Är detta en kupp? (Notera hur jag använder kvällstidningsstuket med korta meningar innehållande ord med få stavelser för att den svagbegåvade delen av Sveriges befolkning (runt 80%, kanske mer) ska förstå.)

Efter att ha nyttjat hela spektrat av den avancerade matematiken har samtliga integraler, derivator och differentialkalkyler levererat samma entydiga svar: Myson är minst tre provningsanteckningar kort! (Jag hoppas att "vadet" gäller en vecka=7 dagar men är rädd att Myson slingrar sig och sätter en vecka=5 dagar...)

Satt precis och undrade vad myson håller på med, vi har inte fått någon redovisning sedan den 2 juni.
Kan det vara så illa att mysen har blivit sjuk av att dricka BIB? för något allvarligt måste det ju ha hänt, då han inte sköter sin plikt i bibprovningen

MYSEN VAR ÄR DU!
 

anders

Medlem
SV: Mysonoxens helvetesvinstråd - En sorglig bild av mänskligt förfall

Krug skrev:
Let the mobbing begin!

Just det!

Krug skrev:
...är därför en oren och smutsig männsika på alla sätt och vis!

Det har inte med saknade redovisningar att göra, detta blev han i samma ögonblick som pengar i hans näve bytte ägare mot en Gredos på en smutsig bakgårdsbutik på Kungsholmen. Nu ska vi snarare lägga 'svikare' till denna föga smickrande lista av adjektiv. ;D
 

Jimmy Forsman

Missförstått geni. Gravt blygsam. Despot.
SV: Mysonoxens helvetesvinstråd - En sorglig bild av mänskligt förfall

Han kanske, då han tog sig ned till hennes nivå vad gäller alkoholkonsumtion, äntligen lyckades bonda med svärmor. Nu befinner de sig säkerligen på en extended 48 timmars till Helsingfors för att bunkra upp på godsaker inför sommaren.
 

anders

Medlem
SV: Mysonoxens helvetesvinstråd - En sorglig bild av mänskligt förfall

Krug skrev:
Nu befinner de sig säkerligen på en extended 48 timmars till Helsingfors för att bunkra upp på godsaker inför sommaren.

Bara för att jävlas med Konjären så köper de säkert hela flaskan med Petrus 47 och halsar den med Fanta i bästa raggargroggsstil. ;D
 

Jimmy Forsman

Missförstått geni. Gravt blygsam. Despot.
SV: Mysonoxens helvetesvinstråd - En sorglig bild av mänskligt förfall

anders skrev:
Bara för att jävlas med Konjären så köper de säkert hela flaskan med Petrus 47 och halsar den med Fanta i bästa raggargroggsstil. ;D

Eftersom vi talar om Finland så använder de naturligtvis den fullkomligt vedervärdiga "fanta mandarin" som de outvecklade barbarerna hävdar är god...
 

anders

Medlem
SV: Mysonoxens helvetesvinstråd - En sorglig bild av mänskligt förfall

Krug skrev:
Eftersom vi talar om Finland så använder de naturligtvis den fullkomligt vedervärdiga "fanta mandarin" som de outvecklade barbarerna hävdar är god...

Jag hoppas att namnet syftar på någon Kinainspirerad smak och inte den frukt man först tänker på. Blotta tanken på den smakkombon är avskräckande!
 

Jimmy Forsman

Missförstått geni. Gravt blygsam. Despot.
SV: Mysonoxens helvetesvinstråd - En sorglig bild av mänskligt förfall

anders skrev:
Jag hoppas att namnet syftar på någon Kinainspirerad smak och inte den frukt man först tänker på. Blotta tanken på den smakkombon är avskräckande!

Nej, tyvärr så är det så fruktansvärt som det låter. De tycker att Koskis 60% och fanta mandarin är det optimala. Eller som i det här fallet med Mysonmannen, Petrus 47 och fanta mandarin. Sen svärmor på det, lätt insmort i stekflottet från en Sosse.
 

Keen

slan
SV: Mysonoxens helvetesvinstråd - En sorglig bild av mänskligt förfall

Vad fan har hänt med myson? Har han blivit indoktrinerad i BiB-ens värld? Har han måntro övergett sin vinkällare till förmån för ett stort rum där han staplar BiB på varandra? Har månne dessa staplar BiB-ar trillat över honom och ligger han i skrivande stund jämrandes under ett berg av Gredos?
 

R.P

Medlem
SV: Mysonoxens helvetesvinstråd - En sorglig bild av mänskligt förfall

Det här är nåt av det roligaste jag läst på länge, underbar tråd, jag vet inte vad jag gillar mest, Mysons beskrivning av vinerna eller grannen! :D
 

Jimmy Forsman

Missförstått geni. Gravt blygsam. Despot.
SV: Mysonoxens helvetesvinstråd - En sorglig bild av mänskligt förfall

R.P skrev:
Det här är nåt av det roligaste jag läst på länge, underbar tråd, jag vet inte vad jag gillar mest, Mysons beskrivning av vinerna eller grannen! :D

Jag tror att det är hans lidande som du går igång på! Din lilla buse!
 

anders

Medlem
SV: Mysonoxens helvetesvinstråd - En sorglig bild av mänskligt förfall

Just det. Äkta Schadenfreude! ;D
 

Helen

Medlem
SV: Mysonoxens helvetesvinstråd - En sorglig bild av mänskligt förfall

Men nu måste vi snart ta och skicka ut en efterlysning efter mysen.
Jag börjar att bli orolig, hur ska jag fixa midsommar- bibben utan mysens omdömmen :eek:
 

Jimmy Forsman

Missförstått geni. Gravt blygsam. Despot.
SV: Mysonoxens helvetesvinstråd - En sorglig bild av mänskligt förfall

1CRU skrev:
Men nu måste vi snart ta och skicka ut en efterlysning efter mysen.
Jag börjar att bli orolig, hur ska jag fixa midsommar- bibben utan mysens omdömmen :eek:

Han behövde väl ta semester igen, det tär på att prova två BiB...
 

anders

Medlem
SV: Mysonoxens helvetesvinstråd - En sorglig bild av mänskligt förfall

Ni får ta och köra en skallgångskedja, själv är jag något förhindrad. Jag föreslår att intresserade samlas vid t ex Esperanto. Först en stärkande kvällsvard och sedan i mån av tid så kollar ni att Myson inte finns ute på gatan. Själv så sitter jag på en bra krog här i München och ger allt moraliskt stöd jag förmår.
 

anders

Medlem
SV: Mysonoxens helvetesvinstråd - En sorglig bild av mänskligt förfall

Kanske är så att han efter att ha grävt björnhetsningsgropen har så svåra blåsor i nävarna att han inte kan skriva...
 

R.P

Medlem
SV: Mysonoxens helvetesvinstråd - En sorglig bild av mänskligt förfall

Han kanske blev hemligt förälskad i bib och har lämnat oss för diskussion om "bästa biben till grillat" på vinklubben.se... :D
 
Trådskapare
M

Mysonoxen

Medlem
SV: Mysonoxens helvetesvinstråd - En sorglig bild av mänskligt förfall

Jag svarar i loungen, jag hoppas det inte var BiB som knäcte mig men nu är jag tillbaka
 
Trådskapare
M

Mysonoxen

Medlem
SV: Mysonoxens helvetesvinstråd - En sorglig bild av mänskligt förfall

...och så de sista fina papp- och boxvinerna:

Spanskt Lant

Årgång: Okänd

Färg: Mycket ljust rött
Doft: Nästan obefintlig
Smak: Kort, lite kärv och ofin. Ni som druckit plonket man brukar få till maten på vissa enkla restauranger på någon av Kanarieöarna kommer att känna igen er för det är så här det brukar smaka.
Kvalitet: Nej

Candidato Tempranillo 2006
Vino de la Tierra de Castilla

Färg: Ung blåröd färgton.
Doft: Lätt oxiderad, jordig
Smak: Jordig, sura körsbär och ekton. Oxid i eftersmaken. Kort sådan.
Kvalitet: Snäppet bättre än Spanskt Lant, men vad säger det?

och så till sist på begäran

Castillo de Gredos Blanco

Färg: Halmgul färg med ypperlig mognadston.

Doft: Underbart god, smörkola, exotiska frukter och harmoniska ektoner.

Smak: Mera smörkola som den godaste chardonnay, mineraler, äpplen, mogna päron och en lätt, elegant touch av citrusfrukter. Lång, elegant och ypperlig eftersmak som varar i flera minuter.

Kvalitet: Ypperlig
 
Trådskapare
M

Mysonoxen

Medlem
SV: Mysonoxens helvetesvinstråd - En sorglig bild av mänskligt förfall

Belöningen kommer nu :)

1900 Château Margaux

Färg: Kraftig tegelanstruket ljust rött, dock mörkare än förväntat
Doft: Märklig men behaglig, som koncentrerad apelsinsaft i blandning med rosor som jag mest annars brukar hitta hos Gewürztraminer
Smak: Behaglig smak av apelsinmarmelad, ceder och blyerts, lång, elegant eftersmak. En fin ekton gör sig påmind i eftersmaken också. Läckert!
Kvalitet: Handen på hjärtat är nog 1990, 1983 och 2005 (om än ung) de bästa jag druckkit från slottet årgång 2000 inkluderat men det är ändå ett mycket mycket gott vin, och mina farhågor om att det var korkat eller dött besannades inte, tack och lov

Betyg: 19/20

(fast inte lika bra som Gredosen ovan så klart!)
 

Krug88

Medlem
SV: Mysonoxens helvetesvinstråd - En sorglig bild av mänskligt förfall

Mysonoxen skrev:
Belöningen kommer nu :)

1900 Château Margaux

Färg: Kraftig tegelanstruket ljust rött, dock mörkare än förväntat
Doft: Märklig men behaglig, som koncentrerad apelsinsaft i blandning med rosor som jag mest annars brukar hitta hos Gewürztraminer
Smak: Behaglig smak av apelsinmarmelad, ceder och blyerts, lång, elegant eftersmak. En fin ekton gör sig påmind i eftersmaken också. Läckert!
Kvalitet: Handen på hjärtat är nog 1990, 1983 och 2005 (om än ung) de bästa jag druckkit från slottet årgång 2000 inkluderat men det är ändå ett mycket mycket gott vin, och mina farhågor om att det var korkat eller dött besannades inte, tack och lov

Betyg: 19/20

(fast inte lika bra som Gredosen ovan så klart!)
Det låter helt magiskt!
Har du provat 96 eller 03(?), det är de enda Ch Margaux jag har tyvärr...
 
Toppen