Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

När är din BDX på topp

Trådskapare
M

Mouton

Oavsett slott, strand eller årgång? Så en flaska d'Issan från 84 t.ex., det är för ungt? Den åsikten får nog anses som ganska extrem, oavsett hur långt åt gout anglais ens smak lutar...

Magdelaine smakar för övrigt utmärkt...
Tror att jag just skrev, smaken är som baken.. Men en -84 en skit årgång, ja den kan ju vara intressant.. Har dock ej smakat just detta vin
 

Håkan

Medlem
Du har tre frihetsgrader: årgång, slott och personlig preferens. När jag tagit med klassas Bx till BYOB har folk i allmänhet varit minst 10 år fel. Tror att folk i allmänhet underskattar lagringen. Tyvärr tar det 20 år att få svar och då kanske preferensen är annorlunda.
 

Skrutt

Medlem
Det är ju alltid tycke och smak som styr.
Själv älskar jag nyansen av en sen höstdag, uttorkad frukt (dock ej torkad frukt) och lagrar mer än gärna även den enklaste Bdx i minst 15 år. Det som är lockande för mig att i ett riktigt gammalt vin, förändras doft smakbild varje gång du för glaset mot näsa mun. Ytterst fascinerande.
Här sitter jag och nickar. 2003 Ch Roland La Garde Grand Vin som släpptes 8 december tycker jag är lysande och representerar en vintyp som känns nästan oumbärlig till smakrika rätter som marinerade spjäll o dyl. Jag som inte har hunnit lagra viner så länge skickar en tacksamhetens tanke till Bolaget plus leverantör.
 
Toppen