Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

När besöka?

ae

Medlem
Hej,
Tänkte åka på en liten tur ner till div vindistrikt i europa ngn gång under nästa år. Förutom under skörd när är ett bra läge att planera in resan? Tänker först och främst på det faktum att man vill göra sitt besök när det finns gott om intressantare vin att köpa.
 

Pomerol

Medlem
SV: När besöka?

ae skrev:
Hej,
Tänkte åka på en liten tur ner till div vindistrikt i europa ngn gång under nästa år. Förutom under skörd när är ett bra läge att planera in resan? Tänker först och främst på det faktum att man vill göra sitt besök när det finns gott om intressantare vin att köpa.

Skördetider är inte en lämplig tid då vinmakarna brukar ha häcken full då. En annan olämplig månad är augusti då hela Frankrike har semesterstängt. Samtidigt bör det vara lite "säsong", jag har varit i Champagne i februari med tron om att odlare skulle ha tid med mig men tvärtom verkade hela området ligga i en vinterdvala... Producenter som jag hade förbokat gick som planerat men spontana besök som jag tidigare gjort efter skördetid och under sommar fungerade inte alls. Kanske hade jag bara otur men bäst är nog att boka så mycket som möjligt redan från Sverige.

Bästa tipset är att kontakta de producenter du vill besöka och kolla när det passar dem.

Lycka till , det finns nog inget bättre än att arrangera egna vinresor.
 
Toppen