Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

• Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

När släppte Enjoy Wine & Spirits Beaucastel Blanc, egentligen?

Ett tag brukade jag regelbundet söka på Ordervaror och säljdatum för att inte missa intressanta släpp som inte ingår i Tillfälligt sortiment. Särskilt nära har jag hållit ett öga på vitt Rhône. Ändå missade jag att ett av mina drömviner – Beaucastel Blanc – tydligen nyss sålts via Systembolaget (?). Nån som har koll på när detta skedde? Och hehe, nån som har koll på andra sätt att köpa det här vinet (eller nyare årgång) till mänskligt pris?

Tycker att Enjoy Wine & Spirits är Sveriges mest irriterande importör – trots trevlig podcast. Förknippar dem med att få nej på privatimporter för att viner ingår i restaurangsortiment eller säljs i kollin. Många mindre importörer brukar vara tillmötesgående och hitta lösningar, är min erfarenhet. Så iom detta hastiga smygsläpp av Beaucastel Blanc slår de vakt om topplatsen av min shitlist. 💩
Skärmavbild 2025-05-01 kl. 07.04.46.png

Lennart

Medlem
Om du bor i Stockholm kan jag (antagligen) hjälpa dig att få den, till ett något lägre pris än det som listades på SB. Kan nog få tag på Roussanne VV också om det är av intresse, lite dyrare dock så klart.

BallyJ

Medlem
Ett tag brukade jag regelbundet söka på Ordervaror och säljdatum för att inte missa intressanta släpp som inte ingår i Tillfälligt sortiment. Särskilt nära har jag hållit ett öga på vitt Rhône. Ändå missade jag att ett av mina drömviner – Beaucastel Blanc – tydligen nyss sålts via Systembolaget (?). Nån som har koll på när detta skedde? Och hehe, nån som har koll på andra sätt att köpa det här vinet (eller nyare årgång) till mänskligt pris?

Tycker att Enjoy Wine & Spirits är Sveriges mest irriterande importör – trots trevlig podcast. Förknippar dem med att få nej på privatimporter för att viner ingår i restaurangsortiment eller säljs i kollin. Många mindre importörer brukar vara tillmötesgående och hitta lösningar, är min erfarenhet. Så iom detta hastiga smygsläpp av Beaucastel Blanc slår de vakt om topplatsen av min shitlist. 💩
Visa bifogad bild 34288
Sådär ser det ut på många produkter som varit slut länge hos SB. Det verkar som att detta är ett fel som uppstått vid en uppdatering av hemsidan. Jag tror därför inte att du missat något.

Visa bifogad bild 34288
Enligt vininfo så säljstartades den 23-08-31, så har nog som sagts bara legat kvar.

Trådskapare
P

PinotGringo

Medlem
Tack för infon, alla! Skönt att jag inte missat något. :)
Tack! Ska kolla in.
Ps! Tycks finnas på Winefinder
Tack! Synd att man inte kan köpa enstaka flaskor från Winefinder, bara!

Om du bor i Stockholm kan jag (antagligen) hjälpa dig att få den, till ett något lägre pris än det som listades på SB. Kan nog få tag på Roussanne VV också om det är av intresse, lite dyrare dock så klart.
Bor i Malmö, men tack ändå! :)

Toppen