PinotGringo
Medlem
Ett tag brukade jag regelbundet söka på Ordervaror och säljdatum för att inte missa intressanta släpp som inte ingår i Tillfälligt sortiment. Särskilt nära har jag hållit ett öga på vitt Rhône. Ändå missade jag att ett av mina drömviner – Beaucastel Blanc – tydligen nyss sålts via Systembolaget (?). Nån som har koll på när detta skedde? Och hehe, nån som har koll på andra sätt att köpa det här vinet (eller nyare årgång) till mänskligt pris?
Tycker att Enjoy Wine & Spirits är Sveriges mest irriterande importör – trots trevlig podcast. Förknippar dem med att få nej på privatimporter för att viner ingår i restaurangsortiment eller säljs i kollin. Många mindre importörer brukar vara tillmötesgående och hitta lösningar, är min erfarenhet. Så iom detta hastiga smygsläpp av Beaucastel Blanc slår de vakt om topplatsen av min shitlist.
Tycker att Enjoy Wine & Spirits är Sveriges mest irriterande importör – trots trevlig podcast. Förknippar dem med att få nej på privatimporter för att viner ingår i restaurangsortiment eller säljs i kollin. Många mindre importörer brukar vara tillmötesgående och hitta lösningar, är min erfarenhet. Så iom detta hastiga smygsläpp av Beaucastel Blanc slår de vakt om topplatsen av min shitlist.