Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

När vinkylen är full ...

Hur gör ni när vinkylen är full?

  • Köper en ny och trycker in i random utrymme

    Votes: 9 20,9%
  • Kör en ut en in principen av vinflaskor

    Votes: 5 11,6%
  • Prioriterar vilka som ligger i kylen och vilka som får ligga i kartonger i garderoben

    Votes: 20 46,5%
  • Pyntar för extern vinlagring

    Votes: 7 16,3%
  • Andra idéer - förtydliga gärna i kommentarerna

    Votes: 2 4,7%

  • Total voters
    43

Domaren

Rookie som leker Italien.
Låter perfekt för långlagring, relativt enkelt att ta dig till men ändå förlängt bort för att spontan ta flaskor.
Vad gäller säkerheten (om det är ett vanligt förråd) så torde det vara klokast att se till att det inte syns att det förvaras vin där och att andra i huset inte känner till det. Försäkring kan vara problematiskt.

Det är lite det man vill åt, att kunna dumpa flaskor där som bara ligger. Jag ska ta och kolla med försäkringsbolaget vad de säger. På vintrarna är det ju inbrott i praktiskt taget varenda hus till följd av fyllskallar som vill ha värme..

Fuktigt låter väl heller inte optimalt, ifall man vill ha hela etiketter.
Hur fuktigt kan det vara? Det blir ju också bara ett problem om man ska sälja flaskorna.
 
Köpstopp. Kan kräva terapi men i längden mest effektivt :)

Annars extern lagring och vänner. Har viner lite överallt just nu :). Lyckades faktiskt (har lyxen att ha tillgång en källare) minska min yta genom att hårt gallra och bättre system (weinbox) för vinerna.

Där jag bodde tidigare körde jag källarförrådet för viner som skulle drickas i närtid (ca 6 månader-3 år). Förrådet låg under markplan och gick aldrig över 19-20 grader.
 

Johan L

Medlem
Det är lite det man vill åt, att kunna dumpa flaskor där som bara ligger. Jag ska ta och kolla med försäkringsbolaget vad de säger. På vintrarna är det ju inbrott i praktiskt taget varenda hus till följd av fyllskallar som vill ha värme..

Det vanliga svaret är att stöldbegärligt gods (vilket innefattar alkoholhaltig dryck) endast omfattas av hemförsäkringen om det förvaras i bostaden. Ett lägenhetsförråd eller annan typ av externt förråd räknas inte in i bostaden. Var någon på forumet som scannade av om det var några som erbjöd försäkring av externt vinförråd men det var inga som nappade har jag för mig.
 
Toppen