Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Någon som handlat från Vivino?

K

Kalle80

Är sugen på att testa en beställning, någon som provat?
https://www.vivino.com/merchants/29198 Frakt 59:- och fri frakt över 1000:-
Just nu levererar de bara inom storstadsregionerna (antar att de syftar på (Stockholm-Göteborg-Malmö).
Vore kul att höra om någon testat och om ni blev nöjda?
 

Jerobaum

Medlem
Jättebra erfarenhet! Dock tycker jag vinerna har varit lite si och så där med. JAg är en sucker för när de maiar ut och skriver "editorial reviews". Det låter så bra :) Numera läser jag en extra gång igenom de privata recensionerna och har avstått från köp
 

Jonas Sand

Medlem
Jättebra erfarenhet! Dock tycker jag vinerna har varit lite si och så där med. JAg är en sucker för när de maiar ut och skriver "editorial reviews". Det låter så bra :) Numera läser jag en extra gång igenom de privata recensionerna och har avstått från köp
Jag skall inte tillskriva dig egenskaper men jag har fallit lite för deras grepp också (fast jag avstod köp i det specifika fallet). De skriver en säljande text där man nästan tipsas om ”hey, kolla in det här superläget som aldrig kommer åter bla bla” men när man kollar runt så är vissa erbjudanden ganska meh... Sen fick jag å andra sidan tag på billiga Molitor guldkapsyl-riesling från 2015 från Vivino så jag skall inte gnälla.
 
Trådskapare
K

Kalle80

Tack för era svar, kommer prova en beställning så fort de levererar till övriga riket, vilket de tror kommer lösas efter nyår :)
 
S

Spiros Panagos

Jag beställde 6 flaskor Brunello , Tenuta Il Poggione ,Poggio San Polo samt
Villa Poggio Salvi döm av min förvåning när jag istället får 2 flaskor vitt vin Villa Antinori, visserligen från Torscana men helt fel! Har kommunicerat via supportformulär har inte hört något än och ingen bekräftelse om Vivino har mottagit min förfrågan--illa. Skall uppdatera om och när jag för gehör!
 

gece

Man vänjer sig.
Blev plötsligt väldigt sugen på att Vivino-shoppa lite...
Screenshot_20200204-152521.png
 

Fixfred

Medlem
Jag har handlat 2 ggr på vivino.

Första gången köpte jag E. Guigal Château d'Ampuis Côte-Rôtie 2014
Fick istället Domaine Belleville Puligny-Montrachet Les Boudrières 2016

Hörde av mig till support och fick snabbt svar att jag kunde få behålla detta vin och att de skulle ge mig mellanskillnaden eller få det hämtat. Jag bestämde mig för att få det hämtat. När det var dags för upphämtning kom det ingen. Hörde av mig till support som då bestämde si för att återbetala och låta mig behålla vinet. Fick även en rabattkod på 20% för nästa köp. Beställde Guigal igen och då blev det rätt.

Efter det har jag beställt igen och det har blivit rätt alla gånger
 

speffy

Medlem
Jag har gjort tre beställningar från Vivino. De två första fungera bra men efter den senaste kommer jag inte göra fler på ett tag i alla fall.
Jag fick tre aviseringar om leverans och då avsätter man tid för att håll sig hemma och ta emot paketet. Vid alla tre tillfällen så får jag ett sms timmen innan avtalad tid att mina varor blivit felsorterade och leverans kan därför inte ske.
Vid fjärde aviseringen kom mina flaskor fram och med kontakt med Vivino fick jag bara till svars att det är sånt som händer och dem beklaga.
 

zippan

Medlem
Jag har gjort tre beställningar från Vivino. De två första fungera bra men efter den senaste kommer jag inte göra fler på ett tag i alla fall.
Jag fick tre aviseringar om leverans och då avsätter man tid för att håll sig hemma och ta emot paketet. Vid alla tre tillfällen så får jag ett sms timmen innan avtalad tid att mina varor blivit felsorterade och leverans kan därför inte ske.
Vid fjärde aviseringen kom mina flaskor fram och med kontakt med Vivino fick jag bara till svars att det är sånt som händer och dem beklaga.
Är det Vivino som levererar själva? Om inte låter som att det är speditören du skall rikta din besvikelse mot.

Har själv inte beställt något från Vivino.
 

speffy

Medlem
Är det Vivino som levererar själva? Om inte låter som att det är speditören du skall rikta din besvikelse mot.
Har själv inte beställt något från Vivino.
Det är Budbee som levererar men det borde ju ligga i Vivino intresse att leveranserna fungerar som de ska.
Då jag som konsument inte kan påverkar valet av speditör och endast har kontakten med Vivino fram till leveransen så anser jag att dem bär ansvaret fram tills jag får mina beställda varor.
Oavsett vilket så är det ju Vivino som blir drabbat i mitt fall då jag kommer dra mig för att göra en ny beställning.
 
Toppen