Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Någon som provat Daniel Barrauds viner?

Vinös

Medlem
Hej där ute,

Är det någon som har erfarenhet av Daniel Barrauds vin Pouilly fuisse En Buland? Jag är intresserad av vinet, årgång 2011, och undrar hur framträdande ektonerna är? Har lite svårt med för mycket ek...
Någon som provat?

Hälsningar
Vinös
 

sunqan

Vinös
Jag har 08, 09 och10 av "en buland" och gillar dem- bra syra, bra frukt, lagom fyllighet. Jag upplever dem inte som överekade, men är man känslig borde "50% ny ek" märkas... tyvärr säljer ju tryffelsvinet vinet bara i sexpack :)
Hoppade över 2011 av logistikskäl (vet inte var jag ska få plats med en kyl till) men den finns ju fortfarande kvar...
 
Trådskapare
V

Vinös

Medlem
Hej!

Tack för svar och info. Det låter intressant tycker jag. En fråga till, har du även provat Barrauds La verchere? Jag har även funderat på det vinet. Stor skillnad mellan vinerna?

Med vänliga hälsningar
Niklas
 

sunqan

Vinös
Tyvärr inte. Jag spontanköpte en 6-pack 08, gillade det och köpte 2 till... har köpt 2 lådor var av de efterföljande två åren... sen är det ju så mycket annat som är gott...
 
Trådskapare
V

Vinös

Medlem
Ja det har du rätt i, det är mycket som drar :) men lite sugen är jag allt på en buland, får se vad det landar i :)
 

StefanAkiko

Återgår till pendeldrickning post-COVID.
Ja det har du rätt i, det är mycket som drar :) men lite sugen är jag allt på en buland, får se vad det landar i :)
Du kommer ångra dig allra mest genom scenariot där du tvekar ... OCH missar chansen.
 
Trådskapare
V

Vinös

Medlem
Ja så är det säkert :) Du har också druckit en Buland antar jag, har du provat 11:an?
 

StefanAkiko

Återgår till pendeldrickning post-COVID.
Har ett annat förhållande till Burgund. Som @sunqan så klokt säger, finns det ju så mycket annat gott. Men, eftersom du ju redan egentligen bestämt dig, så kommer du gräma dig mer om du inte går i mål än om vinerna underlevererar.
 
Toppen