Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Namaste

MartinBz

Medlem
Jag har ropat in fyra st flaskor av Giuseppe Rinaldis Namaste på Catawiki. De ser ut såhär:
1698936664796.png

Nu vet jag att vinet brukar kallas för NV, men jag blir ändå lite nyfiken på hur gammalt vin jag har införskaffat. Är det någon som vet vilket år den här etiketten användes (man verkar ha olika för olika år), den verkar föreställa Lampedusa? En enkel googling har inte lett mig någonvart.
 

magnum

Epernay, Frankrike
Jag har ropat in fyra st flaskor av Giuseppe Rinaldis Namaste på Catawiki. De ser ut såhär:
Visa bifogad bild 30545
Nu vet jag att vinet brukar kallas för NV, men jag blir ändå lite nyfiken på hur gammalt vin jag har införskaffat. Är det någon som vet vilket år den här etiketten användes (man verkar ha olika för olika år), den verkar föreställa Lampedusa? En enkel googling har inte lett mig någonvart.
det jag hittar säger vendemmia 2016
 
Trådskapare
MartinBz

MartinBz

Medlem
Liten uppdatering. Kunde inte hålla mig (när jag fick reda på att vinet hade lite ålder, så). Öppnade en flaska till kvällens ravioli med pumpa och brynt smör. Passade utmärkt! I doften fanns det björnbär, sura körsbär och lite mentol, och i munnen fanns det gott av samma sura körsbär och en hel del tanniner fortfarande! Bra köp, tror jag.
 
Toppen