Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Nån som druckit dessa skumpor:

Lambo

Medlem
Har köpt ett par tidiga julklappar åt mig själv under helgen, nån som har koll på dessa:

Pommery Louise -88, har druckit -95 tidigare men var inte imponerad

Moet -88, tycker årgång Moet e klart bättre än deras bedrövliga standardskumpa. Är dock inte nått stort fan men fick den sjukt billigt så jag kunde inte motså. Nån som vet nått om -88:an?

Dompa -88

och sist men inte minst Bollinger Vielies Vignes-88

Hit me back thx!
 

Helen

Medlem
SV: Nån som druckit dessa skumpor:

Dompan 88 på magnum ska jag dricka nästa helg. Jag återkommer om den senare
Dock vet jag att Elvis här på forumet drack en dompa 88a på magnum för några månader sedan så har vi tur kan han skriva om den igen.
 

magnum

Epernay, Frankrike
SV: Nån som druckit dessa skumpor:

Lambo skrev:
Har köpt ett par tidiga julklappar åt mig själv under helgen, nån som har koll på dessa:

Pommery Louise -88, har druckit -95 tidigare men var inte imponerad

Moet -88, tycker årgång Moet e klart bättre än deras bedrövliga standardskumpa. Är dock inte nått stort fan men fick den sjukt billigt så jag kunde inte motså. Nån som vet nått om -88:an?

Dompa -88

och sist men inte minst Bollinger Vielies Vignes-88

Hit me back thx!
Kan bara hålla med om Louise 95 (gillar 89, 96 är otroligt bra) många år sen jag provade 88an. Detta är en champagne som ha en otroligt stor flaska variation ???

Drack Dom Perignon 88a i fredags, dom senaste flaskorna jag druckit har varit lite trötta, normalt innehåller vinet ett tydligt inslag av kaffe, flaskan i fredags var dock nästan lite för ung att dricka nu!!!, syran var Kruglik! behövde lång tid för att öppna upp sig. Alltid varit klart bättre på magnum!Lång komplex smak, en riktigt bra DP

Inte provat VVF 88, kan dock inte tänka mig att den är nåt annat än MAGIC
 

Elvis

Medlem
SV: Nån som druckit dessa skumpor:

Elvis skrev:
Jag öppnade den Dom Perignon 1988 magnum som jag köpte i våras. Den var helt fantastisk. Fin doft och sedan en mycket komplex brödig smak med bland annat kola, choklad, vanilj, mörka bär och lite citron, allt integrerat på ett underbart sätt. En upplevelse.

Kan också hålla med magnum om att kaffe ingick i smaken, även om jag inte skrev det då.
 

CH

Medlem
SV: Nån som druckit dessa skumpor:

magnum skrev:
Drack Dom Perignon 88a i fredags, dom senaste flaskorna jag druckit har varit lite trötta, normalt innehåller vinet ett tydligt inslag av kaffe, flaskan i fredags var dock nästan lite för ung att dricka nu!!!, syran var Kruglik! behövde lång tid för att öppna upp sig. Alltid varit klart bättre på magnum!Lång komplex smak, en riktigt bra DP

Det kanske är dags att öppna sin Dompa då? Jag har ju bara den på vanlig flaska tyvärr :(

magnum skrev:
Inte provat VVF 88, kan dock inte tänka mig att den är nåt annat än MAGIC

Kan bara hålla med. Inte provat den (eller någon VVf för den delen) men den borde vara magisk.
 
Toppen