Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Nån som har 22000 euro och vill gå på middag?

Jimmy Forsman

Missförstått geni. Gravt blygsam. Despot.
SV: Nån som har 22000 euro och vill gå på middag?

Gordon Ramsay och.... Andreas Larsson....

Det känns så....

Blir det Rajsling på middagen? Annars går jag inte!
 

Jimmy Forsman

Missförstått geni. Gravt blygsam. Despot.
SV: Nån som har 22000 euro och vill gå på middag?

1CRU skrev:
Jag skulle betala hela summan för att få umgås med enbart Larsson, han är ju så söööööttt ::)

Jag har misstänkt det ett tag, men nu har jag bevis, det är någonting lite underligt med dig! ;D
 

Helen

Medlem
SV: Nån som har 22000 euro och vill gå på middag?

Mysonoxen skrev:
Ha ostron i beredskap :D
Han kan få alla ostron själv, då skulle jag nog ligga på plussidan hos honom. ;D
jag hatar nämligen ostron.
 

Helen

Medlem
SV: Nån som har 22000 euro och vill gå på middag?

Krug skrev:
Jag har misstänkt det ett tag, men nu har jag bevis, det är någonting lite underligt med dig! ;D

Det har jag ju erkänt i en annan tråd, jag och Anitra har samma smak. :p
 

Mysonoxen

Medlem
SV: Nån som har 22000 euro och vill gå på middag?

1CRU skrev:
Det har jag ju erkänt i en annan tråd, jag och Anitra har samma smak. :p

Så du jämför Larsson med Göran?
Det var väl knappast en komplimang :D
 

Jimmy Forsman

Missförstått geni. Gravt blygsam. Despot.
SV: Nån som har 22000 euro och vill gå på middag?

Mysonoxen skrev:
Så du jämför Larsson med Göran?
Det var väl knappast en komplimang :D

Ujuj, först Brolin och nu Göran... Vart ska detta sluta?
 

Helen

Medlem
SV: Nån som har 22000 euro och vill gå på middag?

Mysonoxen skrev:
Så du jämför Larsson med Göran?
Det var väl knappast en komplimang :D

Nej det går inte att jämföra de 2, Larsson är på drömlistan medans man vaknar upp med en Göran.
 

anders

Medlem
SV: Nån som har 22000 euro och vill gå på middag?

Om jag förstod det hela rätt så är det tänkt att vara en middag för ett behjärtansvärt ändamål nämligen forskning mot Alzheimers sjukdom. Jag säger bara att om jag ska slanta upp 200 lax för detta så kommer jag att vara ett av de fall som behöver hjälp av den forskningen. En snabb beräkning ger vid handen att jag i snitt skulle ha 15 lopp att spendera på respektive kocks egna krog och jag tror att de gör bättre ifrån sig på hemmaplan.
Och Larsson kan jag ordbajsa med gratis på PM. :D Där kan han dessutom inte smita undan. ;D
 

anders

Medlem
SV: Nån som har 22000 euro och vill gå på middag?

1CRU skrev:
Nej det går inte att jämföra de 2, Larsson är på drömlistan medans man vaknar upp med en Göran.

Det är alltså en ren åldersfråga...? ;D
 

Mysonoxen

Medlem
SV: Nån som har 22000 euro och vill gå på middag?

anders skrev:
Om jag förstod det hela rätt så är det tänkt att vara en middag för ett behjärtansvärt ändamål nämligen forskning mot Alzheimers sjukdom. Jag säger bara att om jag ska slanta upp 200 lax för detta så kommer jag att vara ett av de fall som behöver hjälp av den forskningen. En snabb beräkning ger vid handen att jag i snitt skulle ha 15 lopp att spendera på respektive kocks egna krog och jag tror att de gör bättre ifrån sig på hemmaplan.
Och Larsson kan jag ordbajsa med gratis på PM. :D Där kan han dessutom inte smita undan. ;D

För de som vill äta menyer av olika kända kockar blir det billigare att ta sig till Walt Disney Worlds EPCOT Center/World Showcase och äta på Chefs du France. För menyerna står Paul Bocuse, Georges Blanc och Alain Chapel. Vinerna till är riktigt hyggliga. Dessutom får du för dina tvåhundra lax även en vecka på lyxhotell + en veckas lyxkryssning i Västindien på köpet plus en cabbad Ferrari att susa omkring i.

(Hmm javisst ja, alla har ju inte körkort här, men en Rolls med privatchaufför kan också ordnas:))
 

Helen

Medlem
SV: Nån som har 22000 euro och vill gå på middag?

anders skrev:
Det är alltså en ren åldersfråga...? ;D
misstolka mig inte nu, jag älskar ju min gubbe, som råkar vara (lite) betydligt äldre än lilla larsson, och då är det ju inte underligt om man har en yngre snygging på sin drömlista.

Jag tror Larsson har massor att lära mig, jag kan absolut ingenting om rajsling (har aldrig druckit ett gott sådant), jag skulle kunna färga håret blont och bara himla med ögonen medans Larsson lär mig allt han kan. :-* jag skulle naturligt vis föra min nyfunna kunskap vidare till min sambo ;D
 

Mysonoxen

Medlem
SV: Nån som har 22000 euro och vill gå på middag?

1CRU skrev:
misstolka mig inte nu, jag älskar ju min gubbe, som råkar vara (lite) betydligt äldre än lilla larsson, och då är det ju inte underligt om man har en yngre snygging på sin drömlista.

Jag tror Larsson har massor att lära mig, jag kan absolut ingenting om rajsling (har aldrig druckit ett gott sådant), jag skulle kunna färga håret blont och bara himla med ögonen medans Larsson lär mig allt han kan. :-* jag skulle naturligt vis föra min nyfunna kunskap vidare till min sambo ;D

Du behöver dock inte kasta ut 200k på att njuta Larssons talanger, saxat från hemsidan :) :


That's what the Best Sommelier of the World 2007 offers you to do.
Every six months and during two years, Andreas Larsson will taste the evolution of your
wine in order to explain to wine lovers that the wine is alive and consequently evolves , and
that there are better periods to open a bottle.
4 Evolutive Tastings, for only 400 € , a technical data sheet on
WWW.ANDREASLARSSON.ORG , with a link to your website to enable buyers to
better know you and this ...
 

anders

Medlem
SV: Nån som har 22000 euro och vill gå på middag?

Mysonoxen skrev:
Du behöver dock inte kasta ut 200k på att njuta Larssons talanger, saxat från hemsidan :) :

Det innebär att det totalt skulle bli 220 träffar mellan 1CRU och Larsson för 22000 euro. Jag skulle tro att Larsson skulle vara ganska trött på ostron efter det. :D
 

Mysonoxen

Medlem
SV: Nån som har 22000 euro och vill gå på middag?

anders skrev:
Det innebär att det totalt skulle bli 220 träffar mellan 1CRU och Larsson för 22000 euro. Jag skulle tro att Larsson skulle vara ganska trött på ostron efter det. :D

Man ska inte underskatta en mästare :D
 

anders

Medlem
SV: Nån som har 22000 euro och vill gå på middag?

Mysonoxen skrev:
Man ska inte underskatta en mästare :D

Nä, det är ju sant. För att nå dit Larsson har nått krävs det träning, träning och åter träning. Även om läpparna är blåa och tungan är utsliten är det bara att sörpla vidare. ;D
 

Mysonoxen

Medlem
SV: Nån som har 22000 euro och vill gå på middag?

anders skrev:
Nä, det är ju sant. För att nå dit Larsson har nått krävs det träning, träning och åter träning. Även om läpparna är blåa och tungan är utsliten är det bara att sörpla vidare. ;D

Underbar tvetydiget i denna lilla kommentar :D
 
Toppen