Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Nån som har 22000 euro och vill gå på middag?

Helen

Medlem
SV: Nån som har 22000 euro och vill gå på middag?

Mysonoxen skrev:
Underbar tvetydiget i denna lilla kommentar :D
det kan man lungt säga ;D
var bara tvungen att trätta av händerna och skriva, jag sitter just nu och äter räkor.
 

Mysonoxen

Medlem
SV: Nån som har 22000 euro och vill gå på middag?

anders skrev:
Så har vi lyckats spåra ur en tråd till. Det är tur att vi inte jobbar på SJ. :D

Krug kanske kommer hem till oss iklädd de där fina latexdräkterna han länkade till och pryglar oss för detta ;D
 

anders

Medlem
SV: Nån som har 22000 euro och vill gå på middag?

För att (svagt) återgå till ämnet så tycker jag att Larsson borde fixa extremt kraftigt rabatterade priser på det här eventet till oss på forumet. Alternativt i alla fall fixa in oss på eftersläppet för karafftömning. Det känns som att idolen behöver göra något för att hålla fansen vid gott mod. ;)
 

Mysonoxen

Medlem
SV: Nån som har 22000 euro och vill gå på middag?

anders skrev:
För att (svagt) återgå till ämnet så tycker jag att Larsson borde fixa extremt kraftigt rabatterade priser på det här eventet till oss på forumet. Alternativt i alla fall fixa in oss på eftersläppet för karafftömning. Det känns som att idolen behöver göra något för att hålla fansen vid gott mod. ;)

Ja, bort med de två sista nollorna i priset så dyker vi upp allihopa :)
 

anders

Medlem
SV: Nån som har 22000 euro och vill gå på middag?

Mysonoxen skrev:
Ja, bort med de två sista nollorna i priset så dyker vi upp allihopa :)

Beroende på innehållet i paketet så kan jag möjligen tänka mig att det räcker med en struken nolla. Jag sätter referensen mot Audouzes tillställningar.
 

Mysonoxen

Medlem
SV: Nån som har 22000 euro och vill gå på middag?

anders skrev:
Beroende på innehållet i paketet så kan jag möjligen tänka mig att det räcker med en struken nolla. Jag sätter referensen mot Audouzes tillställningar.

JA, men ju fler strukna nollor, dess bättre, jag kan tänka mig att delta för 22 € också...
 

anders

Medlem
SV: Nån som har 22000 euro och vill gå på middag?

Mysonoxen skrev:
JA, men ju fler strukna nollor, dess bättre, jag kan tänka mig att delta för 22 € också...

Ja, men då kan prisvärdheten verkligen ifrågasättas. Flyga till Paris för att käka en Big Mac & Co och dricka en Gredos känns tveksamt. Sedan spelar det i min värld ingen roll om det är Ramsey som lagt ihop burgaren och Larsson som valt vinet. :D
 

Mysonoxen

Medlem
SV: Nån som har 22000 euro och vill gå på middag?

anders skrev:
Ja, men då kan prisvärdheten verkligen ifrågasättas. Flyga till Paris för att käka en Big Mac & Co och dricka en Gredos känns tveksamt. Sedan spelar det i min värld ingen roll om det är Ramsey som lagt ihop burgaren och Larsson som valt vinet. :D

Den dagen Larsson rekommenderar Gredos förtjänar han att tas ifrån samtliga utmärkelser, likt Ben Johnson, Marion Jones och övriga dopingfall inom idrotten och sitta i stocken en vecka utanför PM.
 

anders

Medlem
SV: Nån som har 22000 euro och vill gå på middag?

Mysonoxen skrev:
Den dagen Larsson rekommenderar Gredos förtjänar han att tas ifrån samtliga utmärkelser, likt Ben Johnson, Marion Jones och övriga dopingfall inom idrotten och sitta i stocken en vecka utanför PM.

Finns det en budgetram så hjälper det inte att vara världsmästare...
 

Mysonoxen

Medlem
SV: Nån som har 22000 euro och vill gå på middag?

anders skrev:
Finns det en budgetram så hjälper det inte att vara världsmästare...

Jag skrev dock 22€ inte 2€ vilket priset på Gredos och dylikt blask ligger på i Frankrike (i Bordeaux brukar de två-tre lokala alkisarna dricka vin ur tvåliterspetflaskor som kostar 0.85 € på en bensinmack) :D
 

anders

Medlem
SV: Nån som har 22000 euro och vill gå på middag?

Mysonoxen skrev:
Jag skrev dock 22€ inte 2€ vilket priset på Gredos och dylikt blask ligger på i Frankrike (i Bordeaux brukar de två-tre lokala alkisarna dricka vin ur tvåliterspetflaskor som kostar 0.85 € på en bensinmack) :D

Jo, men du måste komma ihåg att på budgeten om 22 euro så ska både Larsson och Ramsey ha betalt för sina tjänster också. När dessa profithungriga individer har tagit varsin grabbnäve pengar ur högen så blir det inte mycket kvar... :D
 

Mysonoxen

Medlem
SV: Nån som har 22000 euro och vill gå på middag?

anders skrev:
Jo, men du måste komma ihåg att på budgeten om 22 euro så ska både Larsson och Ramsey ha betalt för sina tjänster också. När dessa profithungriga individer har tagit varsin grabbnäve pengar ur högen så blir det inte mycket kvar... :D

Apropå det:

Vinner jag de 163 miljoner eller vad det var i potten på Lotto ska jag för mitt höga nöjes skull åka och köpa en pall med Gredos och betala den gode Larsson 400 € för det höga nöjet att få se honom följa detta ädla vins utveckling.

Det kan vara farligt att erbjuda sina tjänster mot betalning ibland. ;D
 

anders

Medlem
SV: Nån som har 22000 euro och vill gå på middag?

Mysonoxen skrev:
Apropå det:

Vinner jag de 163 miljoner eller vad det var i potten på Lotto ska jag för mitt höga nöjes skull åka och köpa en pall med Gredos och betala den gode Larsson 400 € för det höga nöjet att få se honom följa detta ädla vins utveckling.

Det kan vara farligt att erbjuda sina tjänster mot betalning ibland. ;D

Den planen är så djävulsk i sin elaka ondskefullhet att det måste varit din fru som kläckte den iden. :D
 

Mysonoxen

Medlem
SV: Nån som har 22000 euro och vill gå på middag?

anders skrev:
Den planen är så djävulsk i sin elaka ondskefullhet att det måste varit din fru som kläckte den iden. :D

Nej, det var min idé dessvärre. Ju längre man varit gift dess ondare blir man då man lär sig en del av kvinnans fula tricks.
 

anders

Medlem
SV: Nån som har 22000 euro och vill gå på middag?

Mysonoxen skrev:
Vinner jag de 163 miljoner eller vad det var i potten på Lotto ska jag för mitt höga nöjes skull åka och köpa en pall med Gredos och betala den gode Larsson 400 € för det höga nöjet att få se honom följa detta ädla vins utveckling.

Du måste lova vid allt du håller heligt och kärt att du filmar Larsson när han genomför den sista provningen om två år när Gredos nog har passerat sin topp. Detta alster måste sedan läggas på youtube. ;D
 

Mysonoxen

Medlem
SV: Nån som har 22000 euro och vill gå på middag?

anders skrev:
Du måste lova vid allt du håller heligt och kärt att du filmar Larsson när han genomför den sista provningen om två år när Gredos nog har passerat sin topp. Detta alster måste sedan läggas på youtube. ;D

Ja, den utveckling som normalt efterstävas i ett bra vin lär vara en utveckling mot undergången och det totala förfallet.

Vem vet? Mot 1000 € kanske han följer vinet i 10 år till dess slutliga odrickbara vinägerstatus. :D
 
Trådskapare
A

Andreas L

Medlem
SV: Nån som har 22000 euro och vill gå på middag?

anders skrev:
Jo, men du måste komma ihåg att på budgeten om 22 euro så ska både Larsson och Ramsey ha betalt för sina tjänster också. När dessa profithungriga individer har tagit varsin grabbnäve pengar ur högen så blir det inte mycket kvar... :D
 
Toppen