Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Nån som har 22000 euro och vill gå på middag?

Trådskapare
A

Andreas L

Medlem
SV: Nån som har 22000 euro och vill gå på middag?

anders skrev:
Jo, men du måste komma ihåg att på budgeten om 22 euro så ska både Larsson och Ramsey ha betalt för sina tjänster också. När dessa profithungriga individer har tagit varsin grabbnäve pengar ur högen så blir det inte mycket kvar... :D

Nej du din förvirrade ingenjör... detta är välgörenhet, jag får inte ens resan till Paris betald... :(
 

Mysonoxen

Medlem
SV: Nån som har 22000 euro och vill gå på middag?

Andreas L skrev:
Nej du din förvirrade ingenjör... detta är välgörenhet, jag får inte ens resan till Paris betald... :(

Det där ska du få extra dricks för nästa gång jag drabbar PM :)
 

anders

Medlem
SV: Nån som har 22000 euro och vill gå på middag?

Andreas L skrev:
Nej du din förvirrade ingenjör... detta är välgörenhet, jag får inte ens resan till Paris betald... :(

Det hade varit väldigt välgörande för min Och Mysons själ att vara med. Vi pyntar flyget själva, precis som du, och så smyger du in oss köksvägen. Som du redan sett på inläggen här så hade jag och Myson kunnat agera stämningshöjare i vad som på pappret lovar att vara en synnerligen stiff föreställning. :D
 

morgil

Medlem
SV: Nån som har 22000 euro och vill gå på middag?

Mysonoxen skrev:
Ja, den utveckling som normalt efterstävas i ett bra vin lär vara en utveckling mot undergången och det totala förfallet.

Vem vet? Mot 1000 € kanske han följer vinet i 10 år till dess slutliga odrickbara vinägerstatus. :D

Annars kanske det går att lösa snabbare än så...

Jag var hemma hos en polare på middag ikväll, och i hans vinkällare fanns faktiskt både en tetra Gredos från 1998 och en BiB av samma märke från 2001. Så om någon är intresserad av en vertikalprovning kanske det går att ordna ;D

Och för att ingen skall missuppfatta det hela, så köptes de in för att göra marinad när vi helstekte gris i hans trädgård, och inte för att konsumeras som dryck på något sätt...
Sedan har de överblivna kartongerna bara blivit stående på en hylla.
 

anders

Medlem
SV: Nån som har 22000 euro och vill gå på middag?

morgil skrev:
Annars kanske det går att lösa snabbare än så...

Jag var hemma hos en polare på middag ikväll, och i hans vinkällare fanns faktiskt både en tetra Gredos från 1998 och en BiB av samma märke från 2001. Så om någon är intresserad av en vertikalprovning kanske det går att ordna ;D

Och för att ingen skall missuppfatta det hela, så köptes de in för att göra marinad när vi helstekte gris i hans trädgård, och inte för att konsumeras som dryck på något sätt...
Sedan har de överblivna kartongerna bara blivit stående på en hylla.

Det hade fan i mig varit värt att slanta upp bara för att få Larssons kommentar på vinet. Ska vi skramla? :D
 

Mysonoxen

Medlem
SV: Nån som har 22000 euro och vill gå på middag?

anders skrev:
Det hade fan i mig varit värt att slanta upp bara för att få Larssons kommentar på vinet. Ska vi skramla? :D

Jag tycker gott vi kan kora lite olika vintage Gredos med Larsson.

Traffade en snubbe pa Hugel i sondags som varit pa provning med herr Larsson.
 
Toppen