Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Napa Valley - tips önskas

Jag åker ev till San Francisco i slutet på maj. Vilka vingårdar kan/bör man besöka? Är helt okunnig när det gäller amerikanska viner. Även tacksam för tips på bra boende och schyssta restauranger.
 

SUPRA

Bäst
SV: Napa Valley - tips önskas

Vet inte om du måste vara reggad för att läsa, och jag kan inte stå för kvalitetsnivån:

http://www.6speedonline.com/forums/fine ... ekend.html

http://www.6speedonline.com/forums/fine ... alley.html

http://www.6speedonline.com/forums/fine ... yards.html

Here are some others you may want to try if you're looking high quality low distribution:

Outpost
School House
Realm
Paloma
Lewelling
Tresspass
Neal
Viader
David Arthur
Seavey
Gemstone
Guiliams
Elizabeth Spencer
Black Stallion
Cave barrel tasting at Del Dotto
 
SV: Napa Valley - tips önskas

Hur lång tid kommer du att ha? Förhoppningsvis har du du några dagar men om tiden är snål så tycker jag en sväng utmed Silverado Trail, väg 128, blir bra. Den vägen ligger parallelt med huvudvägen 29. Utmed 29an finns det många bra ställen, Grgich Hills (Chardonnay), Cosentino (Zinfandel), och även Mondavi, men ibland kan trafiken vara olidlig på denna väg. Kör du Silverado Trail är det bara att stanna vid gårdar du tycker ser intressanta ut.
Prova Cliff Lede, (typiskt uberamerkanskt) kan stå S Anderson på gamla kartor då det är det gamla namnet på gården.
Miner Family - stora Cab Sauv. och provrummet snålar inte med upphällningen!.
Duckhorn - min favorit, (även innan Obama gjorde dom poppis nyligen), du måste dock boka tid för provningen i förtid. Provningen är sittande men avslappnad. Prova deras olika merlot. Kolla också in Paraduxx, (har inte varit där men är med på listan vid nästa besök), samma företag som Duckhorn. De erbjuder en Blend Experience provning som verkar kul.
Dutch Henry - liten producent. Titta noga så du hittar skylten utmed vägen. En tuff Cab Franc är värt besöket.

Har du mer tid så missa inte Dry Creek Valley norr om Healdsburg. Otroligt fint område. Klassiska Ridge ligger utmed Lytton Springs Road. Ett måste besök.

De roliga är dock att bara åka omkring och stanna till där du känner.

Käka på Mustards Grill på väg 29. Garanterad väntetid men du kan springa äver till Cosentino och dra några glas!

Jag brukar bo på Marriott i Napa. Ligger nära vingårdarna. Ett bra hotel utan lyx och annat. Du behöver bara en bra säng för att hämta dig för nästa dag och nya provningar!
 
Trådskapare
L
SV: Napa Valley - tips önskas

Tack för tipsen!

Jag kommer att ha ungefär tre - fyra dagar på mig. Då borde man väl hinna med Napa-området iaf, det verkar inte så himla stort. Får se om man hinner med en avstickare till Sonoma.

Jag får väl återkomma med en reseskildring. Som vanligt så verkar kombinationen vin/hyrbil lite svår, men det löser sig säkert

LB
 
Toppen