Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Napolyon och Smörgåstårteriet..

Jos

Medlem
..är två bra ställen som rekommenderas starkt! Tänkte att det kunde vara trevligt med lite bra tips!


Har hunnit med två vändor på Tårteriet och båda var bra. Fantastiska smårätter om än små... Rökta popcorn som är fan så goda och såklart skön smörgåstårta. Napolyon är något så kul som en Stureplansrestaurang med kanonkäk trots moderat prissättning. Grymt generös ankleverterrine och löjromstoast för billig peng och grym oxfilé Provencale. Även genuint trevlig service som pricken över i!
 

SUPRA

Bäst
SV: Napolyon och Smörgåstårteriet..

Napolyon testade jag igår. Rekommenderas!
En enkel Billecart-Salmon och en löjromstoast - billig vet jag inte(?) - men god. Faktum är att Crème fraîchen var riktigt riktigt bra, löjromen bara som den ska ;)
 

Elvis

Medlem
SV: Napolyon och Smörgåstårteriet..

Tack för tipsen, Jos! Jag har inte varit på något av dessa ställen men det blir garanterat besök på båda inom kort.
 
Trådskapare
Jos

Jos

Medlem
SV: Napolyon och Smörgåstårteriet..

SUPRA skrev:
Napolyon testade jag igår. Rekommenderas!
En enkel Billecart-Salmon och en löjromstoast - billig vet jag inte(?) - men god. Faktum är att Crème fraîchen var riktigt riktigt bra, löjromen bara som den ska ;)

Du tycker inte att 165 spänn för en löjromstoast med en STOR klick löjrom är billigt!? :eek:

Då tror jag inte du ätit löjrom ute på ett bra tag. Grodan mitt emot tar 265 spänn för samma mängd löjrom. Restaurangen jag har vid mig, Tranan, tar 295....
 

SUPRA

Bäst
SV: Napolyon och Smörgåstårteriet..

Jag har uppenbarligen dålig koll på Stureplansnivåerna.
Är mer van att göra mina egna mackor där jag själv avgör vad en STOR klick innebär.
(därmed inte sagt att Napolyon var snåla)
Står dock fast vid att det var crème fraîchen som stod ut, sån köper man inte i affären.
Trevlig ställe, det enda jag reagerade var fula-ords-nivån på den annars mycket trevliga kyparen.
 
Trådskapare
Jos

Jos

Medlem
SV: Napolyon och Smörgåstårteriet..

Gled in på Napolyon i fredags på ren chans, 5 pers kl 20:30. Givetvis fullt men vi fick höra att det skulle gå att ordna. Efter en kvart i baren fick vi bord. Fick höra att musslorna var riktigt bra, gäddan ok men inte mer, löjromstoasten bra såklart men jag tog även in bakat ägg som var helt ok. Brukar be om något schysst vin vilket hittills alltid funkat bra och fick nu in en -05 Laroche Vaillons 1er Cru Vieilles Vignes som funkade finfint till löjromen. Att han sen knappt tog betalt för den blev ju ingen ledsen för heller....

Bra som vanligt!
 
Toppen