Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

NM 2010 i sommellerie avgjort

SV: NM 2010 i sommellerie avgjort

Bubblaren skrev:
Hmmrfff... även jag har börjat studera. Men bara 2 snubbar på kursen. Den ene råkade jag känna den andra har mössa på inomhus ::)
Otur, oskicklighet eller dåligt planering, bara att välja... :)

Å andra sidan så ju kunskapen för evigt, till skillnad från trevligt sällskap då... ;)
 

Bubblaren

Medlem
SV: NM 2010 i sommellerie avgjort

NonPlusUltra skrev:
Otur, oskicklighet eller dåligt planering, bara att välja... :)

Å andra sidan så ju kunskapen för evigt, till skillnad från trevligt sällskap då... ;)

Otur, så måtte det vara! För oskickligheten kan jag inte se och dålig planering ligger inte för mig 8)

Läser iaf något jag kommer ha nytta av i vin och matsammanhang! Får flirta på annat håll, kanske medels nu min nyvunna kunskap från universitetet!!!
 

Per Stade

Lege artis
SV: NM 2010 i sommellerie avgjort

Bubblaren skrev:
Läser iaf något jag kommer ha nytta av i vin och matsammanhang!
Får flirta på annat håll, kanske medels nu min nyvunna kunskap från universitetet!!!
Nu blir jag riktigt nyfiken. Vad läser du på universitetsnivå, som både ger kunskap
i vin- och matsammanhang och flirtande?

Och vad har det med NM i sommellerie att göra?
 

Bubblaren

Medlem
SV: NM 2010 i sommellerie avgjort

Per Stade skrev:
Nu blir jag riktigt nyfiken. Vad läser du på universitetsnivå, som både ger kunskap
i vin- och matsammanhang och flirtande?

Och vad har det med NM i sommellerie att göra?

Vad nu då, har du tagit min skolpolisuniform ifrån mig och kräver ordning i tråden?? :eek:

Jag läser danska, både sprog og kultur
 
SV: NM 2010 i sommellerie avgjort

Bubblaren skrev:
Vad nu då, har du tagit min skolpolisuniform ifrån mig och kräver ordning i tråden?? :eek:

Jag läser danska, både sprog og kultur

Aha - ett utmärkt val, när åker vi på studieresa till Sölleröd/NOMA/Saison, då? :)
 

Bubblaren

Medlem
SV: NM 2010 i sommellerie avgjort

NonPlusUltra skrev:
Mmm, fast sedan har övriga hunnit byta meny och då är det ju dags igen... ;)

Men sluuuuta! Fresta mig inte mer!!!

Visst har du rätt och skulle jag välja en av dem nu så väljer jag Søllerød Kro. Utan tvekan väljer jag att få träffa Grinden igen och utbyta fondrecept, få snacka (vilket jag hoppas går bättre snart) med gänget i köket og spise gudomlig mad.

Har du varit där själv??
 
SV: NM 2010 i sommellerie avgjort

Bubblaren skrev:
Men sluuuuta! Fresta mig inte mer!!!

Visst har du rätt och skulle jag välja en av dem nu så väljer jag Søllerød Kro. Utan tvekan väljer jag att få träffa Grinden igen och utbyta fondrecept, få snacka (vilket jag hoppas går bättre snart) med gänget i köket og spise gudomlig mad.

Har du varit där själv??

Nej, jag har ju inte det. Vilket börjar bli en smula pinsamt eftersom alla som jag nämnt det för nu verkar ha varit där... :) Glad at höre att du kan lide stedet - har hört en hel del om denne Grinden, och om alla fantastiska provningar som har hållits där nere...

Dags att ta sig dit, alltså?
 

Bubblaren

Medlem
SV: NM 2010 i sommellerie avgjort

NonPlusUltra skrev:
Nej, jag har ju inte det. Vilket börjar bli en smula pinsamt eftersom alla som jag nämnt det för nu verkar ha varit där... :) Glad at höre att du kan lide stedet - har hört en hel del om denne Grinden, och om alla fantastiska provningar som har hållits där nere...

Dags att ta sig dit, alltså?

Ja, då är det verkligen dags för dig. Undra just vart man bor om man ska käka där.
 

anders

Medlem
SV: NM 2010 i sommellerie avgjort

Jimmy Forsman skrev:
Då är det ju mycket roligare att diskutera raggande. :)

Blir i stort sett lika kort diskussionsunderlag där. Hur ofta har vi inte hört:

Enligt uppgift försökte jag tydligen dansa i fredags också. Jag kunde inte. Mycket tragiskt.

Igår gills inte, jag blev misshandlad av flickor mest hela tiden, det var högst otillfredsställande, även om de skrek "erkänn att du gillar det" medan de slog mig.

Jag grät inombords.

Fotbolls VM för två år sen, min nota var på 16 tuborg guld och två päroncider (det var någon flicka med på ett hörn) Summa you ask? 361 spänn! Polaren J köpte sina rundor.

Respect...respect...fick du med damen hem?

Näääää. Vilket vi tackar alla gudar, levande och döda, för idag.

;D
 

Arvid

Medlem
SV: NM 2010 i sommellerie avgjort

shorepower skrev:
Såg bucklan igår. finns ju en hel del suspekta namn ingraverade.

Vem syftar du nu på? De flesta är ju ganska hardcore. Men det är en ordentligt ful buckla.


Med hänsyn till tävlingssommelerie: Det är en sport för utövarna, inga tvivel om det. Och det borde man bara acceptera. Alla försök att göra det mer publikt leder bara till en sämre tävling och förbereder deltagarna på ett sämre sätt inför internationllt tävlande.

Och som Jimmy säger, det är mycket inövande av moment. Men teorin är i min mening det viktigaste, och då finns inget substitut. Tror inte det finns många som har den teoretiska kunskapsbasen (inte i bredd, självfallet finns det ju MWs som har mer djup i enstaka ämnen) som en tävlande sommelier.
 
Trådskapare
A
SV: NM 2010 i sommellerie avgjort

Arvid skrev:
Vem syftar du nu på? De flesta är ju ganska hardcore. Men det är en ordentligt ful buckla
Ironi ::) finns ju åtminstone två på det här forumet.

Tycker för övrigt att det är kul att vi får fler svenska namn på bucklan, och ja den är kanske inte det skönaste jag skådat.
Sedan håller jag väl med om att det inte är en 100%ig publiksport, men som vinnörd så är det kul att läsa om resultatet och höra hur det gick till.
 
Toppen