Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Nobel-champagne 2011 - bra?

goka

Medlem
I år var det Champagne Fourny Blanc de Blancs Premier Cru som bjöds till förrätten på Nobelfesten. Såg att den bara kostade 249 kr i BS. Är den något att ha? Man får vad man betalar för eller?
 

Caviste

Leverantör
I den prisklassen är det definitivt en av de bättre jag provat. Fourny cuvee "R" tycker jag är riktigt bra med några år på flaska.


Martin
ITB
 

kayaker

Cyklist
SV: Nobel-champagne 2011 - bra?

goka skrev:
I år var det Champagne Fourny Blanc de Blancs Premier Cru som bjöds till förrätten på Nobelfesten. Såg att den bara kostade 249 kr i BS. Är den något att ha? Man får vad man betalar för eller?
Svårt att säga utan att ha provat. Jag tycker att producenten är helt OK och jag förutsätter att de valt med viss omsorg till Nobelfesten. Jag tvivlar på att de väljer helt blint utan att prova men andra - världsmästaren? - kanske vet hur de går tillväga när de väljer drycker till Nobelfesten?
 

Bubblaren

Medlem
SV: Nobel-champagne 2011 - bra?

Är väl inte så noga med vad de har i sina glas på Nobelfesten - de har ju champagnecoup glas, vilket gör att inget doftar. Lika bra ta ngt billigt då :)
 

magnum

Epernay, Frankrike
SV: Nobel-champagne 2011 - bra?

kayaker skrev:
goka skrev:
I år var det Champagne Fourny Blanc de Blancs Premier Cru som bjöds till förrätten på Nobelfesten. Såg att den bara kostade 249 kr i BS. Är den något att ha? Man får vad man betalar för eller?
Svårt att säga utan att ha provat. Jag tycker att producenten är helt OK och jag förutsätter att de valt med viss omsorg till Nobelfesten. Jag tvivlar på att de väljer helt blint utan att prova men andra - världsmästaren? - kanske vet hur de går tillväga när de väljer drycker till Nobelfesten?
Skulle tro att urvalet består av det som är gratis ;)
 

matage

Medlem
SV: Nobel-champagne 2011 - bra?

Såg ut som om de körde de här glasen. Ingen design-hit ens för Martini i min bok..
6267915.jpg
 
Toppen