Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

noblewine.de

moos

Medlem
Är det någon som har erfarenhet från denna firma?
Mailade dem för en halvtimme sedan om fraktpriser och jag har redan fått svar, på en söndag, i påsken. Nånting inom mig sa ifrån om detta inte var normalt. Är det extremt bra service eller vad?
 

kayaker

Cyklist
SV: noblewine.de

moos skrev:
Är det någon som har erfarenhet från denna firma?
Mailade dem för en halvtimme sedan om fraktpriser och jag har redan fått svar, på en söndag, i påsken. Nånting inom mig sa ifrån om detta inte var normalt. Är det extremt bra service eller vad?
Inte omöjligt i ett icke-katolskt land.
Jag beställde ett kit cykelkläder från Schweiz i eftermiddags. 23:17 fick jag ett mail att min beställning var skickad.
 

Silenos

Medlem
SV: noblewine.de

München är i dock i hjärtlandet av det kejserliga Tyskland, mao. väldigt katolskt. Jag har tidigare varit i kontakt med firman, men aldrig beställt därifrån, annat kom i vägen. Bra fraktpriser om jag minns rätt, 20€? Jag personligen hade inte tvekat att peta iväg en beställning ifrån dem.
 

kayaker

Cyklist
SV: noblewine.de

Silenos skrev:
München är i dock i hjärtlandet av det kejserliga Tyskland, mao. väldigt katolskt. Jag har tidigare varit i kontakt med firman, men aldrig beställt därifrån, annat kom i vägen. Bra fraktpriser om jag minns rätt, 20€? Jag personligen hade inte tvekat att peta iväg en beställning ifrån dem.
Tja, jag var nog rätt otydlig. Det relevanta är snarare hur sekulariserat landet är. Om det varit t.ex. Italien eller Spanien hade jag nog varit skeptisk, men när det gäller det tämligen sekulariserade Tyskland eller det i grunden katolska Frankrike - numera en av endast två(?) konstitutionellt sekulära stater i Europa - så är det inget jag höjer på ögonbrynen för. När det gäller Frankrike så blir jag nästan mer förvånad över om de har öppet och arbetar på måndagar...
 
Toppen