Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Nu är de igång igen, idioterna!

Jimmy Forsman

Missförstått geni. Gravt blygsam. Despot.
http://www.apoteca.lu/mmp/online/websit ... ex_EN.html

Kolla in menyn på den här restaurangen, de har tydligen intentioner att få en stjärna i le Guide, de letar efter en köksmästare med ambitioner för att se till att maten blir av stjärnklass... Kolla in rätterna på menyn, och speciellt namnen på rätterna...

RASTA SENSATION
BROCHETTE JAMAICAINE DE VOLAILLE ET GAMBAS TANDOORI VIA VEGE RAVIOLE « ACTIVATEUR DE PAPILLEs»
JAMAICAN BROCHETTE WITH GAMBAS & CHICKEN / JAMAIKANISCHER SPIESS MIT GAMBAS UND HUHN

De verkar behöva all hjälp de kan få. Är de någon som känner sig manad? Larsson kanske?

EDIT: Det var nog en av de jävligaste vinlistorna jag sett också! Vem skriver ut poängen i vinlistan!?
http://www.apoteca.lu/mmp/online/websit ... ex_EN.html
 
Trådskapare
Jimmy Forsman

Jimmy Forsman

Missförstått geni. Gravt blygsam. Despot.
SV: Nu är de igång igen, idioterna!

Om man sen ska ta den diametrala motsatsen till en krog med stjärnambitioner (tom den som nämnt ovan) så måste det bli min lokala pizzeria.Jag vill minnas att jag nämnt den tidigare i tråden om underliga menyfel, men idag slog ägaren nytt puckorekord. Igen!

Då jag beställer min städpizza och ska äta lunch mellan bytena av tvättmaskiner, golvskrubbningar och fan och hans moster, så beslutar sig idioten för att jag är hans bästa kompis. En kompis som har kontakter med människor i reklambranchen, ännu en gång: har han bestämt, därför så frågar han oavbrutet om jag kan ordna fram en AD som kan göra hans nya trycksaker som ska gå ut om några veckor. Han har tydligen någon kontakt själv, men den filuren ska ha "jättemycket" pengar, 3500 kronor för en timmes jobb!

Jag ställer mig oförstående till problemet.

Det visar sig att det som ska tryckas är hans senaste brillianta idé som verkligen är rätt i tiden: Hälsopizzor.

Hälsopizzor? Frågar jag och muppen pinnar snabbt iväg för att hämta sina arbetsmenyer. Det är nu det börjar bli kul. Vi talar om en man som stavar räkor som räckor, och han hävdar att han har 100% koll på språket (lögn!!!!). Han börjar att läsa högt från menyn: Parmesanskinka, är det första som slinker ur hans mun och jag börjar skruva lätt på mig, stolen känns plötsligt obekväm. Sen maler det på, den ena ingrediensen efter den andra radas upp och jag börjar se ett visst mönster. Han tror benhårt på att han har funnit den heliga graalen, Pizzabagarnas aldeles egna och nordligt belägna Mekka.

Vad han har funnit är 1998.

Han nyskapande Pizzor har ingenting med hälsokost att göra, dock har han beslutat sig för att börja använda lite "bättre" ingredienser. Det han spaltar upp är Pizzor med Mozarella, ruccola, parmaskinka och färska champinjoner med en "hemmagjord" tomatsås. Det är alltså det som är kriteriet för hälsokost?

Men vad kan man vänta sig av en man som själv har skapat mottot: "En pizza om dagen den bästa för magen"
 

Andreas L

Medlem
SV: Nu är de igång igen, idioterna!

Äter du pizza? Jag trodde det var kalkon och melanmjölk som gällde? :D
 
Trådskapare
Jimmy Forsman

Jimmy Forsman

Missförstått geni. Gravt blygsam. Despot.
SV: Nu är de igång igen, idioterna!

Andreas L skrev:
Äter du pizza? Jag trodde det var kalkon och melanmjölk som gällde? :D

Man behöver extra kalorier då man städar och tvättar samt manglar lakan. Mangla lakan är tråkigt på riktigt.
 

anders

Medlem
SV: Nu är de igång igen, idioterna!

Krug skrev:
Man behöver extra kalorier då man städar och tvättar samt manglar lakan. Mangla lakan är tråkigt på riktigt.

Mangla, fan då får man ju i alla fall använda en maskin med klämrisk och grejer. Nä, ska vi snacka hjärndödande och själadödande aktiviteter så snackar vi att stryka skjortor!

Förresten vilken ensamstående man manglar lakan?? ;D
 
Trådskapare
Jimmy Forsman

Jimmy Forsman

Missförstått geni. Gravt blygsam. Despot.
SV: Nu är de igång igen, idioterna!

En ensamstående man som arbetar i en tvättstuga som innehåller en maskin, en liten torktumlare och ett torkskåk. Manglingen är nödvändig för att maximera utrymmet i torkskåpet... Jag höll ändå på rån 10.30 till 18.30 i lördags. Det måste dock ha sett lite bizzart ut för grannarna när man kommer löpandes i trappan med en flaska riesling och ett stort orreforsglas när man skulle ner och vika kallingar.

På tal skjortor. 20 fucking stycken tvättade jag i lördags...

Sen måste jag avkalka strykjärnet också... Eller följa Krug88s råd och lämna in allt på kemtvätt...
 

anders

Medlem
SV: Nu är de igång igen, idioterna!

Krug skrev:
På tal skjortor. 20 fucking stycken tvättade jag i lördags...

Sen måste jag avkalka strykjärnet också... Eller följa Krug88s råd och lämna in allt på kemtvätt...

Mina totala kondoleanser för det pestjobbet som ligger framför dig.

Vad ligger kemtvättspriset på Stockholm? Jag tyckte mig se en skylt om 1,50 här i München. Ska kolla lite närmre på det tror jag...
 
Trådskapare
Jimmy Forsman

Jimmy Forsman

Missförstått geni. Gravt blygsam. Despot.
SV: Nu är de igång igen, idioterna!

Varierar naturligtvis. men runt 18 spänn per skjorta ink. Tvätten kostar ca 40 spänn kilot ink att lämna in på tvätt. Jag börjar se det ekonomiska att lämna in en säck till den lokala tvätten varannan vecka istället för det lidande som en tvättlördag innebär!
 

Krug88

Medlem
SV: Nu är de igång igen, idioterna!

anders skrev:
Lyckan att slippa tvätten kan inte mätas i pengar.
Tack så mycket för det.
Jag har försökt att förklara det för folk i 5 år nu...
 

anders

Medlem
SV: Nu är de igång igen, idioterna!

Krug88 skrev:
Tack så mycket för det.
Jag har försökt att förklara det för folk i 5 år nu...

"Folk" är uppenbarligen inte Mensakandidater... Försök skaffa ett mer intelligent umgänge. ;)
 

Krug88

Medlem
SV: Nu är de igång igen, idioterna!

anders skrev:
"Folk" är uppenbarligen inte Mensakandidater... Försök skaffa ett mer intelligent umgänge. ;)
Hoppsan vilken välriktad pungspark på dig Krug...
 
Trådskapare
Jimmy Forsman

Jimmy Forsman

Missförstått geni. Gravt blygsam. Despot.
SV: Nu är de igång igen, idioterna!

Krug88 skrev:
Hoppsan vilken välriktad pungspark på dig Krug...

Hela dagen har varit så. De är arga på mig på vinklubben igen också... Stackars jag!
 
Toppen