Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Nu är det dags för lite bourgogne!

Franska Vinlistan

Leverantör
Några av er har säkert fått det senaste utskicket från Franska Vinlistan, de av er som inte har det kan läsa mer om vinerna på hemsidan. Där kan ni också anmäla er för nyhetsbrevet.

Vi kommer att köra tre provningar för den här kampanjen.

Stockholm

· Tisdagen 17 september på Vinkällaren GRAPPE

· Söndagen 22 september på MEAN COFFEE

Göteborg

. Tisdagen 17 september på ERIKSBERGS VINSÄLLSKAP

Anmäl dig genom att skicka ett mail till: info@franskavinlistan.com

Vi är speciellt nöjda över att ha hittat jäkligt bra Bourgogne rouge och blanc, någonting man inte är för bortskämd med i dagsläget. Även lite godsaker från Pommard, Volnay och Mersault. Plus, såklart, champagne!

Väl mött,

Kajsa, Jan och CH.
 

Emanuel

Instagram; Swedish Champagne Dude
SV: Nu är det dags för lite bourgogne!

Vi kommer att köra tre provningar för den här kampanjen.

Stockholm

· Tisdagen 17 september på Vinkällaren GRAPPE

Hallå gott folk! -Kunde tyvärr inte gå på provningen så jag tänkte höra om det var någon på forumet som var där och vill komma med lite kommentarer?

Funderar på att beställa ett par lådor "husets" höstbourgogne från franska och det vore kul att höra vad om det var något särskilt guldkorn i kampanjen?
 
SV: Nu är det dags för lite bourgogne!

emanuel skrev:
Hallå gott folk! -Kunde tyvärr inte gå på provningen så jag tänkte höra om det var någon på forumet som var där och vill komma med lite kommentarer?

Funderar på att beställa ett par lådor "husets" höstbourgogne från franska och det vore kul att höra vad om det var något särskilt guldkorn i kampanjen?

Vintomas har skrivit från provningen

http://vintomas.wordpress.com/2013/09/2 ... vinlistan/
 

Emanuel

Instagram; Swedish Champagne Dude
SV: Nu är det dags för lite bourgogne!

+1
-Tack för tipset Anders, hade redan beställt men det verkar som jag prickade hyfsat rätt efter att ha läst Vintomas kommentarer, skulle förstås tagit en låda Vilmart också men här bedrog visst snålheten visheten, detta trots att jag bara är inflyttad smålänning?

Nu väntas det bara på att vi blir tillräckligt många runt Kalmar/Öland som hakar på att det kan börja bli tal om provningar i trakterna :)
 
SV: Nu är det dags för lite bourgogne!

emanuel skrev:
+1
-Tack för tipset Anders, hade redan beställt men det verkar som jag prickade hyfsat rätt efter att ha läst Vintomas kommentarer, skulle förstås tagit en låda Vilmart också men här bedrog visst snålheten visheten, detta trots att jag bara är inflyttad smålänning?

Nu väntas det bara på att vi blir tillräckligt många runt Kalmar/Öland som hakar på att det kan börja bli tal om provningar i trakterna :)

Inte så långt upp till Stockholm :)
 

Emanuel

Instagram; Swedish Champagne Dude
SV: Nu är det dags för lite bourgogne!

Inte så långt upp till Stockholm :)

Njae, brukar ju försöka ta mig norrut när det vankas vin men denna gången befann jag mig pinnibelt nog utanför en oljerigg på Nordsjön där ingen verkar förstå den omedelbara vikten av snabb helikoptertransport för vinprovning.
-Fick istället på sin höjd smaka en Rignes lättöl till lördagsbiffen.
 
Toppen