Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Numrering i vinkällaren

J.S.

Medlem
Jag har precis utökat vinkällaren och nu behöver jag numrera upp alla platser (annars kommer jag att bli galen snart). Jag har letat efter siffror/bokstäver i typ metall el dylikt, men jag kan då f..n inte hitta det någonstans. Någon som har en idé om var man kan hitta det jag söker?
 

SUPRA

Bäst
SV: Numrering i vinkällaren

Det här blir nog bra :D

post-it.jpg
 
Trådskapare
J.S.

J.S.

Medlem
SV: Numrering i vinkällaren

Varför har jag inte tänkt på det? :-[ Det måste jag kolla med Helen i morrn. Tack för det Supra ;D
 

Sjödin

Joråsåatt...
SV: Numrering i vinkällaren

Bästa systemet enligt mina egna erfarenheter, som dock är små då jag har kylskåp och inte källare, är runda etiketter som träs över flaskhalsen.
Jag inbillar mig att de hindrar ljuset från att komma åt flaskorna samtidigt som det lämnas rätt mycket utrymme åt text och siffror.
Dessutom är etiketterna (som 1CRU säljer tror jag) färgkodade, så man ser direkt vilken typ av vin som döljer sig bakom.
Ett tag hade jag små nummeretiketter på korkarna men det var fan omöjligt att ha koll på efter en flaska eller två, siffrorna ville som bara flyta ihop.. ;D
 

Jimmy Forsman

Missförstått geni. Gravt blygsam. Despot.
SV: Numrering i vinkällaren

Annars är det ju snyggt och klassiskt att skriva det med krita eller vit färg! ;D

Klassiskt också!
 
Trådskapare
J.S.

J.S.

Medlem
SV: Numrering i vinkällaren

Hmm...det där med krita lät ju inte så dumt :)
 

David W

Medlem
SV: Numrering i vinkällaren

Det kan naturligtvis vara på sin plats att numrera hyllorna i vinkällaren. Men glöm inte det viktigaste: Cellartracker är anpassat så att du ska kunna koppla en streckkodsläsare till programmet och sedan printa ut individuella streckkoder för varje flaska.
 
Trådskapare
J.S.

J.S.

Medlem
SV: Numrering i vinkällaren

David W skrev:
Det kan naturligtvis vara på sin plats att numrera hyllorna i vinkällaren. Men glöm inte det viktigaste: Cellartracker är anpassat så att du ska kunna koppla en streckkodsläsare till programmet och sedan printa ut individuella streckkoder för varje flaska.

Oj! Det känns nog lite för mycket high tech för mig. Behöver man det verkligen?
 

David W

Medlem
SV: Numrering i vinkällaren

J.S. skrev:
Oj! Det känns nog lite för mycket high tech för mig. Behöver man det verkligen?

Antagligen inte, klarar mig själv utmärkt utan. Men det är ju ganska coolt. Fördelen är att det blir lättare att hålla koll på individuella flaskors ursprung. Säg att du köpt fyra flaskor av samma vin men från olika handlare, då är det inte så lätt att veta vilken som kommer från vilken handlare ett par år senare. Om man nu skulle tycka attd et var viktigt.
 

Jos

Medlem
SV: Numrering i vinkällaren

Krug skrev:
Annars är det ju snyggt och klassiskt att skriva det med krita eller vit färg! ;D

Klassiskt också!
Ja, så är det klassiskt också!

Nämen faktiskt, klart snyggast om du har plats på trästället att skriva med vit krita. Annars kan du ju pipa förbi primewinebar och kolla om de har lust att bjuppa alternativt sälja dig ett gäng etiketter som du fäster kring halsen. Förutsatt att de har sådana förresten.. kanske bara kör dem runt foten på glaset?
 
Trådskapare
J.S.

J.S.

Medlem
SV: Numrering i vinkällaren

Jos skrev:
Ja, så är det klassiskt också!

Nämen faktiskt, klart snyggast om du har plats på trästället att skriva med vit krita. Annars kan du ju pipa förbi primewinebar och kolla om de har lust att bjuppa alternativt sälja dig ett gäng etiketter som du fäster kring halsen. Förutsatt att de har sådana förresten.. kanske bara kör dem runt foten på glaset?

Hmmm...hoppas dom inte kommer ihåg mig från vinfernot, då är det nog kört med etiketter ;) Jag fick nämligen en del bilder som bubblaren hade tagit sist vi var där :eek: SATAN I GATAN!! Sånt kan ju få en att fundera på om det är dags för en vit period eller så... ;D
 

Bubblaren

Medlem
SV: Numrering i vinkällaren

J.S. skrev:
Hmmm...hoppas dom inte kommer ihåg mig från vinfernot, då är det nog kört med etiketter ;) Jag fick nämligen en del bilder som bubblaren hade tagit sist vi var där :eek: SATAN I GATAN!! Sånt kan ju få en att fundera på om det är dags för en vit period eller så... ;D

Ja, lycka till med att få ngt på den baren J.S!

(fler borde fundera som du!)


/Bubblaren, dokumentärfotograf
 

Jos

Medlem
SV: Numrering i vinkällaren

Bubblaren skrev:
Ja, lycka till med att få ngt på den baren J.S!

(fler borde fundera som du!)


/Bubblaren, dokumentärfotograf

Men jaja.. vad gjorde jag för dumt då..? Skicka bilderna så jag får se! :D
 
Trådskapare
J.S.

J.S.

Medlem
SV: Numrering i vinkällaren

Bubblaren skrev:
Finns att köpa på eBuy, Blocket, Tradera och på Plattan samt hos J.S

Jos: har hört rykten om att du har en massa Pure som ligger och samlar damm... ;) ett litet byte kanske... ;D
 
Toppen