Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Ny deggade Selosse?

KockJohan

Cioccolato Catering
Leverantör
Jag frågade tidigare nån av er i forumet om vad priset på en Jacques Selosse Rosé kan ligga på, men så kom ja över att en av mina kontakter har ett begränsat upplaga av nydeggade
godingar för följande pris: (inkl skatt)
Initial - 66€
Version Originale - 77€
Rosé - 79€
Substance - 130€

Jag har inte så bra koll på va med än Initial brukar ligga på för pris nivå den är ju 690kr på SS?
låt mig höra experterna på forumet om de är nån som är särskilt prisvärd man borde slå till på?
 
SV: Ny deggade Selosse?

johan1279 skrev:
Jag frågade tidigare nån av er i forumet om vad priset på en Jacques Selosse Rosé kan ligga på, men så kom ja över att en av mina kontakter har ett begränsat upplaga av nydeggade
godingar för följande pris: (inkl skatt)
Initial - 66€
Version Originale - 77€
Rosé - 79€
Substance - 130€

Jag har inte så bra koll på va med än Initial brukar ligga på för pris nivå den är ju 690kr på SS?
låt mig höra experterna på forumet om de är nån som är särskilt prisvärd man borde slå till på?
Ja, det där med prisvärd är ju alltid svårt - för mig är de alla prisvärda, men det kanske beror på att jag älskar Selosse så mycket? ;)

Om vi istället antar att du menar i relativa termer så är det inget som sticker ut som anmärkningsvärt billigt, även om det är bra priser... Vinerna kostar ungefär vad Selosse brukar kosta nere på kontinenten, helt enkelt. Däremot tycker jag definitivt du skall slå till – varför inte en låda V.O. och Rosé t.ex – det kommer du inte att ångra (och om du gör det så sänd mig ett PM... :))
 

Elvis

Medlem
SV: Ny deggade Selosse?

Om man inte reser till Champagne och handlar i de billigaste butikerna där så är det svårt att hitta Selosse billigare än så här.

Jag skulle säga att Substance och Rosé sticker ut lite - båda har stuckit iväg i pris de senaste åren. Väldigt bra priser på de två, tycker jag. Det råkar dessutom vara två av mina absoluta favoritchampagner så rekommendationen är: KÖP! ;D
 

CH

Medlem
SV: Ny deggade Selosse?

NonPlusUltra och Elvis har redan sagt det men jag fyller i: KÖP!
 
Toppen