Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Ny finewines-mässa 2014?

StefanAkiko

Återgår till pendeldrickning post-COVID.
Gbg gör anspråk, det gör inte Umeå :cool:
image.jpg


Yokohama är Cultural Capital of East Asia.
image.jpg

Jag lever i de bästa två världar :p

...men då vi kör miniinferno i Gbg så blir det faen Världens Vincentrum. Vi skall njuta tills vi somnar av njutningsutmattning.
 

StefanAkiko

Återgår till pendeldrickning post-COVID.
...eller vadå "mini" förresten?
Jag röstar för att vi kör ett MEGA-inferno som innebär att Vi placerar Stlm på något som heter andra plats :D
 

StefanAkiko

Återgår till pendeldrickning post-COVID.
Paltkoma ger sömn.
image.jpg

....eftersom jag bidrar med gulliga kattbilder, så innebär det att snart får vi se ändå fler medlemmar här mitt i vardagsrummet på Finewines.
 
Last edited:

StefanAkiko

Återgår till pendeldrickning post-COVID.
...eller vi kanske skall nöja oss med spetsat te på tundran...o_Ol!
image.jpg


Så, det minsta vi kan gära är ju att gå till djupet i våra analyser av ett flertal spännande flaskor. Kanske att vi rent av kan leka skrubbleken under kvällen?
 

Mattias Schyberg

Administratör
Om du vill leka på det håriga sättet, så får du leka utan mig...
Skönt, då är vi på samma våglängd. Ett Mega-superduper-mastadont-inferno med extra allt och gentila filurer i läderfåtöljer, känns nog trevligare trots allt. Inga skrubbar eller spetsat te. :)
 
Last edited:

StefanAkiko

Återgår till pendeldrickning post-COVID.
Umeå...:p
I grund och botten är du en tundralantis. :cool:
Visa bifogad bild 739
Jag vet inte vart jag skall ta vägen med detta... Det är en makalös bild och jag skrattar fortfarande, mailade den t min kära hustru och hon kommer sannolikt skrattandes fundera över vad fläsktomten sitter på för någonting.

Men att inte kunna skilja mellan kustbor och inlandsbor är ungefär som att missa skillnaden mln göteborgsskåningar och stockholmare...
image.jpg

...och snart invaderas vi av en hord gulligkattbildsälskare :)
 

Mattias Schyberg

Administratör
Jag vet inte vart jag skall ta vägen med detta... Det är en makalös bild och jag skrattar fortfarande, mailade den t min kära hustru och hon kommer sannolikt skrattandes fundera över vad fläsktomten sitter på för någonting.

Men att inte kunna skilja mellan kustbor och inlandsbor är ungefär som att missa skillnaden mln göteborgsskåningar och stockholmare...
Visa bifogad bild 749
...och snart invaderas vi av en hord gulligkattbildsälskare :)
Du är på hugget ikväll, det är bara att buga. :)
image.jpg
 

StefanAkiko

Återgår till pendeldrickning post-COVID.
Jo, sova...
Det är dags nu!
image.jpg

...fler aktiva medlemmar!
Kattbild!
Kattbild!
Kattbild!
 

CH

Medlem
Från snack om ny mässa till kattbilder. Nu snackar vi urspårad tråd som på den gamla goda tiden.
 

Emanuel

Instagram; Swedish Champagne Dude
Tänkte jag skulle försöka få den här tråden på fötter igen genom att bli snäppet allvarligare här på forumet...

-Finns det några planer på en repris av den ypperliga vinmässan?
ping @Anders Landström? Låt oss inte sväva i ovisshet längre, upplys oss!


Det var ju så jäkla bra sist och det vore ju fantastiskt om det blev en återkommande tradition? -Jag kan blåsa ballongen, bära vinlådor, diska glas, svetsa, eller vad ni nu kan tänkas behöva hjälp med!
-Och gärna på en tidpunkt där man inte är fastknuten vid någon blåsig oljerigg på Nordsjön då om man då får önska... :cool:

Serious cat.jpg
 

Mattias Schyberg

Administratör
Tänkte jag skulle försöka få den här tråden på fötter igen genom att bli snäppet allvarligare här på forumet...

-Finns det några planer på en repris av den ypperliga vinmässan?
ping @Anders Landström? Låt oss inte sväva i ovisshet längre, upplys oss!


Det var ju så jäkla bra sist och det vore ju fantastiskt om det blev en återkommande tradition? -Jag kan blåsa ballongen, bära vinlådor, diska glas, svetsa, eller vad ni nu kan tänkas behöva hjälp med!
-Och gärna på en tidpunkt där man inte är fastknuten vid någon blåsig oljerigg på Nordsjön då om man då får önska... :cool:

Visa bifogad bild 1421
Bra uppstyrning! Har aldrig upplevt en "finewines-mässa" så jag vet inte riktigt vad den innebär, men vin är gott och finewines medlemmar är trevliga. Vad kan gå fel, liksom?
image.jpg
 
Toppen