Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Nya Cellartracker

kayaker

Cyklist
SV: Nya Cellartracker

Sämre överblick än tidigare så det är svårt att övertyga mig om att den nya layouten skulle vara en förbättring...
 

egonx

Medlem
SV: Nya Cellartracker

Gå noggrannt igenom Top Switching Notes om ni inte gjort det https://www.cellartracker.com/content.asp?iContent=41

Jag tycker den nya sidan är en mycket bättre tjänst, speciellt vad gäller att särskilja den globala och lokala databasen (samtliga viner kontra mina viner). Går otroligt mycket enklare att lägga till inköp också när man har handlat ett större antal blandade viner. På samma sätt är det enklare att ta bort viner, perfekt om man t.ex. har förbrukat 10-20 flaskor vid en fest. "breadcrumb-trail" ser jag också som ett tillägg som var väldigt bra. Tidigare kunde jag ha över 10 cellartrackerfönster öppna, nu räcker det med ett.

Navigeringspanelen går att klicka bort och är man en riktig bakåtsträvare fnns ju "classic mode". ;)
 

Gurto

Medlem
SV: Nya Cellartracker

Kan egentligen inte uttala mig ännu eftersom jag inte hunnit utforska så noga. Jag bytte nämligen till classic mode rätt fort. Detta pga att det nya CT är så oerhört segt och buggigt i min iPhone.
 

perpro

Medlem
SV: Nya Cellartracker

Ovant när man är van att navigera runt på ett helt annat sätt. Så jag håller med att det inte känns som en förbättring. Som att få ny tangentbortslayout...plötsligt tar de enklaste sakerna en massa tid. Men det blir nog bra till slut.

Grymt att man kan spara sökningar (och dess presentation).

Just nu är jag sur över att jag inte hittar länken till wine-searcher när man tittar på ett vin. Var sjutton har den tagit vägen?
 

projsarn

"Together Everybody Achieves More"
Leverantör
SV: Nya Cellartracker

Vänner!

Jag gillar den, ni är för gammalmodiga! Skall jag investera i en barcode skrivare för er som är hos mig på VinPröjsarn?
Mvh, Pröjsarn
 
Trådskapare
A
SV: Nya Cellartracker

projsarn skrev:
Vänner!

Jag gillar den, ni är för gammalmodiga! Skall jag investera i en barcode skrivare för er som är hos mig på VinPröjsarn?
Mvh, Pröjsarn

Jag är gammalmodig, gillar bara klassiska distrikt och gillar den gamla cellartracker :)

Barcode är trevligt men då ska man ju ha lite ordning :)

PS. Välkommen till forumet (ditt första inlägg iallafall :) )
 

KimHartman

Medlem
SV: Nya Cellartracker

Jag orkar med den nya ett litet tag. Sen ger jag upp och växlar över till classic.. :D

Men man vänjer sig nog!
 

Skumpagne

Husmor/Älskare/Lagrare/Pappa
SV: Nya Cellartracker

Hade precis kommit in i den gamla när dom bytte så det känns lite sådär.
Förändringar är ju aldrig bra i början :eek:
 

egonx

Medlem
SV: Nya Cellartracker

Jag som var så positiv tidigare börjar vackla lite. Det här att man nu på facebook-manér ska "gilla" viner och att det överallt så stå 100% (2 of 2) LIKED this wine etc är så jäkla irriterande. Det säger absolut ingenting. Oftast står det framför betygen som i vissa fall faktiskt kan vara av intresse.
 
Trådskapare
A
SV: Nya Cellartracker

egonx skrev:
Jag som var så positiv tidigare börjar vackla lite. Det här att man nu på facebook-manér ska "gilla" viner och att det överallt så stå 100% (2 of 2) LIKED this wine etc är så jäkla irriterande. Det säger absolut ingenting. Oftast står det framför betygen som i vissa fall faktiskt kan vara av intresse.

Har inte sett hur länge classic mode kommer finnas kvar. Finns ju en risk att det försvinner så man får väl bita i det "sura" äpplet och försöka lära sig det nya.
 

Magikern

Medlem
SV: Nya Cellartracker

perpro skrev:
Just nu är jag sur över att jag inte hittar länken till wine-searcher när man tittar på ett vin. Var sjutton har den tagit vägen?

Jag saknade också den.

Gillar sidan i sin helhet dock, fortfarande en hel del fina viner i SB:s sortiment som inte fått några tasting notes där än.
 

perpro

Medlem
SV: Nya Cellartracker

Hittade länken. (För enkelt) Markera ett vin, och längst upp med detaljer om vinet: "Where to Buy" med röd bakgrund. Voila.
 

Bror

Så lite plats, pengar och tid.. så mycket vin
Vet någon om och hur man kan ändra vin i CT efter att ha både lagt i lager och druckit en flaska...;)
..hoppas jag är tydlig nog... Jag har helt enkelt lagt in fel vin... Klant? ja, sannolikt, men vinvärlden är svår..
det avser ojai i dett afall...;)
 

StefanAkiko

Återgår till pendeldrickning post-COVID.
Vet någon om och hur man kan ändra vin i CT efter att ha både lagt i lager och druckit en flaska...;)
..hoppas jag är tydlig nog... Jag har helt enkelt lagt in fel vin... Klant? ja, sannolikt, men vinvärlden är svår..
det avser ojai i dett afall...;)
Har också begått samma misstag:
1. Gör nytt inköp, samma som då du lade in dina gamla, men RÄTT vin denna gång.
2. Copy-paste fel TN till rätt plats.
3. Delete gammal TN.
1. Delete gammalt inköp (drink/remove, Delete and exclude from consumption history)

Hoppas du löser det!


...Ojai är spännande! Våra första 4 flaskor kommer i höst!
 

Bror

Så lite plats, pengar och tid.. så mycket vin
Har lyckats tror jag, tack. Har kvar exclude from consumpion history.
Ja, nu har jag lite i glaset och 4 flaskor i källaren -hawkes bay skall det vara...;)
 
Toppen